Anky wint Grand Prix World Dressage Masters in Falsterbo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:41

xSaarSaar schreef:
Waarom zou Anky eigenlijk standaard in het team moeten zitten?

HP heeft ook zijn plek verdiend, hij rijdt ook al jaren op hoog niveau. Anky heeft zelf aangegeven dat ze niet naar de WEG gaat, waarom wil iedereen nu opeens HP uit het team en Anky erin?

Omdat Anky Anky is. Gewoon een dressuursymbool voor Nederland! Ik kijk al raar naar de namen in een team als ik de naam Anky van Grunsven er niet tussen zie staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anky wint Grand Prix World Dressage Masters in Falsterbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:43

De naam Anky staat alleen niet automatisch garant voor succes, en de laatste tijd zijn haar resultaten gewoon minder constant geweest (wat niet wil zeggen dat ze direct slecht waren), maar gewoon niet goed genoeg voor het WEG team, en dat heeft ze zelf ook aangegeven.
Daarom snap ik de heisa hier niet. Kijk eens realistisch gezien naar de uitslagen en het team van dit moment :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:47

IMO ben je de enige die er heisa rond maakt... Er werd alleen terloops opgemerkt dat ze ook wel in het team zou passen met dit soort scores. En als je dan realistisch bent weet je dat áls Anky er in zou komen, HP er uit gaat. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:49

Ayasha, op jouw persoonlijke opmerkingen ga ik verder maar gewoon niet op in :+

Ik heb het niet alleen over dit topic :)
Anky heeft zelf aangegeven niet mee te willen doen, dus ik snap niet waarom het in ieder topic moet worden opgehaald :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:50

Nou Cayenne dat zal ik dus wel doen..
Ayasha de eerst keer dat ik het met jou eens ben :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:51

Lol wat je persoonlijk noemt. Volgens mij trek je het je allemaal een beeeeetje te hard aan. :)

Ieder topic? :? Ben het in twee topics oid tegen gekomen. Het is Anky haar goed recht om niet mee te gaan, het is alle andere hun goed recht om dat jammer te vinden.

Thomas: Toch nie ziek? :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:54

Ayasha schreef:
Lol wat je persoonlijk noemt. Volgens mij trek je het je allemaal een beeeeetje te hard aan. :)

Nou nee, sorry. I hate to burst your bubble, maar als ik me iets niet aantrek.. :+

Ik snap gewoon waar de beslissing van Anky vandaan komt, en ik vind het vreemd dat mensen Anky vs Happie of vs Marlies afkraken. Het zijn compleet verschillende combinaties en dat heb je gewoon te respecteren :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:18

Super van Anky en Painted :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:40

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:

Nou nee, sorry. I hate to burst your bubble, maar als ik me iets niet aantrek.. :+

Ik snap gewoon waar de beslissing van Anky vandaan komt, en ik vind het vreemd dat mensen Anky vs Happie of vs Marlies afkraken. Het zijn compleet verschillende combinaties en dat heb je gewoon te respecteren :)

Het spijt me dat ik die van jou ook moet doorprikken: er was geen bubbel want t zal me aan mn derriere roesten wat je je aan trekt en wat niet :+

Joh, als je in elk topic waar de ene ruiter verheerlijk wordt en op die manier een andere afgebroken wil gaan melden dat het niet eerlijk is kan je je nieuwsredactie-werk wel laten voor wat het is. :+ In dit topic zijn er gewoon mensen die liever Anky mee hadden zien gaan... Dat "moet" jij ook respecteren. Net zoals zij moeten respecteren dat het niet zo is. :)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:52

wat een score!! :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:13

Moderatoropmerking:
Bubbels zijn best lekker met dit warme weer, maar vanaf hier graag weer on topic

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:17

Wat is WEG? :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:18

World Equestrian Games :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:21

Okee dank je, ben een rund in afkortingen. :o

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:10

Super score! Ben zeer benieuwd wat ze in de kur gaan scoren!
En Anky is gewoon Anky.. En klasse apart die waarschijnlijk niemand gaat evenaren ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:48

joh het is nog lang geen kentucky tijd, er kan nog van alles gebeuren met paarden voor die tijd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:44

Toppie van Anky! maar om even terug te komen op de discussie,ik meen dat Anky zelf gezegd heeft dat Painted heel wisselend is in zijn prestaties.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:01

Bomba schreef:
Er was genoeg tegenstand; Tinne Vilhelmson, Anja Plönzke, Ulla Salzgeber en Patrik Kittel zijn geen kinderachtige tegenstanders. Daar komt bij dat het percentage van Anky niet hoger wordt door minder deelname, ze krijgt zoveel als dat ze verdiend. :)

Christa Laarakkers is tiende geworden met 65.96%.

Ja nee die zijn echt te vergelijken met Anky :+
Niet kinderachtig maar daar houd het ook mee op.

Verder heeft het niveau van je tegenstanders wel degelijk invloed op de scores.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:29

Mooie score voor Anky. Maar ik begrijp op dat nivo het jureren niet helemaal.
Als wij wat foutjes in de proef hebben dan mag je blij zijn dat je nog naar huis gaat met 60%. Rijdt je (internationaal) grandprix dan ga je doorgaans niet met minder dan 65% naar huis.
Isabel laatst ook met Satcho. Paard was echt ongehoorzaam maar de winstpunten vlogen haar om de oren. :+
Er wordt volgens mij in de dressuur echt met twee maten gemeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:39

Tsjah Hopla, dat is gewoon het feit dat een ongehoorzaamheid met een 2/3/4 wordt afgestraft, maar dat er ook weer een 9 tegenover kan staan...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:47

Janine1990 schreef:
Tsjah Hopla, dat is gewoon het feit dat een ongehoorzaamheid met een 2/3/4 wordt afgestraft, maar dat er ook weer een 9 tegenover kan staan...

Dat zou in de basis dus ook moeten kunnen? Helaas is dat niet zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:49

hopla schreef:
Janine1990 schreef:

Klopt, er zijn wel jury's die dat doen. Maar vele durven geen lage cijfers of hele hoge cijfers te geven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:27

hopla schreef:
Janine1990 schreef:

Hoeveel mensen zie jij in de basis een oefening voor een negen uitvoeren? Moet eerlijk zeggen dat ik ook veel zesjesruiters zie, en als je dan een fout maakt....tsja dan weegt zo'n drie veel zwaarder door!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:30

Hehehe, ja horseyfries, daar heb je ook gelijk in.
Maar je ziet ook veel jury's die een paard dat een 6 op draf krijgt, terwijl alle drafoefeningen keurignetjes zijn uitgevoerd en het paard een mooie draf voert... Dan denk ik persoonlijk, durf dan ook een 8 te geven, of een 7 als een 8 je niet zint.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:34

horseyfries schreef:
Hoeveel mensen zie jij in de basis een oefening voor een negen uitvoeren? Moet eerlijk zeggen dat ik ook veel zesjesruiters zie, en als je dan een fout maakt....tsja dan weegt zo'n drie veel zwaarder door!

Hoeveel Grandprixruiters zie jij de oefeningen voor een 9 uitvoeren?
Daarmee wil ik niet de topruiters afzeiken maar tussen het jureren in de basis of internationaal zit een wereld van verschil.
Satchmo van Isabel bijv. staakte flink, toch gaat zij nog met bijna 75% de ring uit. Dat gaat je in de basis nooit lukken.