Paard springt door winkelruit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:38

Niet handig, van je koets afstappen, weinig tot geen controle meer. De emoties zullen wel hoog opgelopen zijn.

djuulsie

Re: Paard springt door winkelruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:42

Blegh, wat een nare foto's... maar t beestje leeft in elk geval nog... met oor zo te zien ;)

tijdens ruzies denkt geen enkel mens rationeel na volgens mij... maar goed dat het zo 'goed' is afgelopen (voor het paard dan)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:43

CharleyT schreef:
Niet handig, van je koets afstappen, weinig tot geen controle meer. De emoties zullen wel hoog opgelopen zijn.

Is altijd achteraf gepraat... : had ik maar niet dit, dit was niet handig, dit was handiger, had ik maar niet dat... dit...en ga zo maar door.

't zal je maar overkomen zeg.... paard is er nog goed vanaf gekomen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:45

Oef, die foto's :oo Wat een ravage is dat geworden. Zo bekeken is het paard er nog goed vanaf gekomen.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:48

Schrok me rot bij de titel en dan bleek het nog naast de deur te zijn! Ik wist helemaal van niks. Nu blijf ik toch nog even weg uit het centrum..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:52

Setjes? Joh, je kunt je geld beter uitgeven aan privélessen

Sorry, heel erg off topic maar ik moest hier zo om lachen.................
Echt een hele goeie................

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:53

Inderdaad wel heel erg off topic. Stuur dan even een pb'tje ;)

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:01

Pff wat een foto's hopelijk komt alles goed met het paard ;).

lisanne013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:06

arm paard!! :(:)
die is de sjaak van de rusie tussen de twee mensen :z

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:07

je gaat toch geen ruzie staan te maken naast een paard?
Dat arme beest begrijp daar niets van...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:46

CharleyT schreef:
Niet handig, van je koets afstappen, weinig tot geen controle meer.

Dat vind ik er eigenlijk ook van... Jammer dat die automobilist niet een beetje meer begrip opbracht voor de situatie. Hij is diegene met het gemakkelijkste vervoermiddel.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:51

Ik weet niet of er een reden voor is (heb geen verstand van koetsieren ed.) maar waarom laten ze het paard aangespannen staan? Als hij weer over de zeik raakt in die omgeving krijg je nog meer ongelukken lijkt mij?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:53

Wat sneu van het paardje :(:) Al bij al komt hij er met een paar verwondingen en misschien de schrik vanaf :\

Dit toont toch aan hoe hard je moet opletten met paarden op straat, dat vergeten sommige mensen echt! Je denkt hij staat hier rustig en dan gebeurt dat,en sta je machteloos. Laatst zag ik op straat een meisje langs een super drukke baan op een paard, met halster en zonder zadel,zonder rijhelm, met teenslippers en een kort shortje en een topje :n Wat als het paard schrikt zoals hier nu? Het blijven vluchtdieren natuurlijk... Het instinct blijft toch erin zitten...
Of heb ik het verkeerd :)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:55

Jinte schreef:
Ik zie nergens staan dat het paard niet bomproof is, het paard kreeg een klap en sloeg daarom op hol :) Wat ik ook niet snap is dat die automobilist dan het paard een knal verkoopt terwijl dat paard er niets aan kan doen :\

Het paard kreeg geen klap, er staat dat de automobilist op het dak van zijn auto sloeg en het paard toen op hol sloeg :P

Arm arm dier :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:03

Arm dier, ik ben benieuwd hoe angstig hij de komende tijd is door deze ervaring.

Vind het echt niet kunnen dat de automobilist is doorgereden nadat het gebeurd was, maar denk dat de pakkans groot is door de vele getuigen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

Wiens schuld het is weten we niet, maar dat de autmobilist zich nog altijd niet gemeld heeft duwt mij wel in een bepaalde denkrichting.
Jammer dat het paard er het slachtoffer van is geworden.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:44

Ashley__ schreef:
Jinte schreef:
Ik zie nergens staan dat het paard niet bomproof is, het paard kreeg een klap en sloeg daarom op hol :) Wat ik ook niet snap is dat die automobilist dan het paard een knal verkoopt terwijl dat paard er niets aan kan doen :\

Het paard kreeg geen klap, er staat dat de automobilist op het dak van zijn auto sloeg en het paard toen op hol sloeg :P

Arm arm dier :(:)

Dit bleek later inderdaad. Maar in eerdere artikelen stond wel dat het paard werd geslagen.
Nu weet ik dat het niet zo is, maar alsnog zielig dat een beest het slachtoffer wordt van ruzie tussen 2 mensen.

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:52

Ik vind het verschrikkelijk hoe het verkeer op ruiters en menners reageren. Heb het zelf ook vaan genoeg mee gemaakt dat het maar net goed ging. Ik woon in het buitengebied en daar rijden ze altijd veel te hard. Maar om te reageren over hoe mensen reageren op "bomproof". Je moet toch ergens beginnen om je paard bom proof te maken??? TEvens kunnen paarden naar mijn idee nooit bom proof zijn. Ook vind ik dat veel ongelukken gebeuren door de schuld van de ruiters, wanneer zij gaan paniekeren geven zij dit door ook aan "bom prove" paarden. Het is altijd op blijven letten, je bent immers bezig met dieren en geen machines. Ook begrijp ik die koetsier van het artiekel niet. Het is niet aan te raden om in de stad de koets te verlaten ook al heb je ruzie. Dus het is niet alleen de schuld van die automobilist, de koetsier had beter moeten weten.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:55

Zit je net schoenen te passen, kijk je op, staat er een paard in de winkel......

Vervelend voor de betrokken partijen..de winkelier..de menner en het paard natuurlijk.
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, hoewel ik het vermoeden heb, dat het paard niet meer geschikt is om de sint in te halen..

Ik hoop dat ze de automobilist snel vinden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:16

Het zal je winkel maar wezen... voordat zij van welke verzekering uitbetaald krijgen zijn ze zeker een paar maanden verder. Lekker zo een schadepostje waar je zelf niks aan kan doen.

En buiten dat de automobilist kennelijk aso was vind ik het eigenlijk bespottelijk dat je je bok afstapt en je paard zo laat staan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:57

Ibalia schreef:
Zit je net schoenen te passen, kijk je op, staat er een paard in de winkel......

Vervelend voor de betrokken partijen..de winkelier..de menner en het paard natuurlijk.
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, hoewel ik het vermoeden heb, dat het paard niet meer geschikt is om de sint in te halen..

Ik hoop dat ze de automobilist snel vinden.

Dat denk ik ook. Dat het paard hier best een trauma van over heeft gehouden.

En het feit dat hij voorgaande jaren de Sint kon ophalen, geeft juist aan dat hij op zich wel verkeersmak is. Het lijkt me echt dat de automobilist agressief is geweest, en dat de koetsier de automobilist wilde aanspreken op zijn asociale gedrag.
Helaas ging dat fout, en is het paard nu geschrokken en gewond.
Er lag trouwens nogal wat bloed op de grond. Gelukkig redt hij het, maar de schrik zit er wel in.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:58

die koetsier had naar mijn idee ook beter moet weten dan zo te gaan ruzie maken midden op straat en daarvoor dan nog eens zen paard te laten staan alleen.
Een geluk voor dat beestje dat het niet al te erg is.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:02

Pfff, dat doet me denken aan mijn inmiddels overleden paard. Mijn paard is bij vorige eigenaresse ook door het raam in kantine terecht gekomen en een jaar daarna kwam ie bij mij zonder dat ik wist dat hij niet zo goed verleden had. Hopen dat het paard alles weer bovenop komt!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:11

Het is echt een énorme ravage in de winkel.. ze zijn de hele dag bezig geweest met het glas te verwijderen en nieuw glas te plaatsen. Gelukkig zou de schade aan het paard meevallen.

Jenny_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:27

Ze zeiden inderdaad eerst wel dat de automobilist het paard sloeg
Maar het blijkt nu wel dat hij op zijn auto sloeg, maar zeker is het nog niet.
Wij kennen namelijk de koetsier wel en komt hier iedere dag langst..
Hij is laatst ook op de rotonde er onder uit gegaan..
Het is te hopen dat het niet weer die zelfde Fries is..(hij heeft er meerdere)

Ben trouwens ook blij dat ik daar gisteren voor schoenen ben gaan kijken :o en niet vandaag