Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:17

Ik ben niet zo'n dressuurvrouw (volgend jaar uiteraard wel aanwezig :D) maar er rijden toch 4 deelnemers per land voor de landenwedstrijd of is dat veranderd?

Thomas

Re: Shortlist Dressuurequipe WEG Kentucky bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:21

Kan wel ik dacht dat het 3 was geworden :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:24

Thomas schreef:
maar als het wel moet kunnen we best een (klein) risico nemen want dan hebben we zoieso nog 2 toppers.

Elke realistisch denkende coach neemt dat risico dus juist niet. Marlies en Ojay hebben nog tijd zat om zich te bewijzen en zijn nog helemaal niet constant. Happie en Nadine hebben zich al meerdere keren bewezen en daarom zitten ze in het team, en hetzelfde geldt voor Imke, Sunrise en de andere 2 combinaties.

Ik ben benieuwd, maar met dit team heb ik er alle vertrouwen in :) Komt vast goed!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:45

daniella74 schreef:
Ik ben niet zo'n dressuurvrouw (volgend jaar uiteraard wel aanwezig :D) maar er rijden toch 4 deelnemers per land voor de landenwedstrijd of is dat veranderd?

Volgens mij rijden er nu weer 4 en valt de laagste score weer af.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:46

Cayenne schreef:
Thomas schreef:
maar als het wel moet kunnen we best een (klein) risico nemen want dan hebben we zoieso nog 2 toppers.

Elke realistisch denkende coach neemt dat risico dus juist niet. Marlies en Ojay hebben nog tijd zat om zich te bewijzen en zijn nog helemaal niet constant. Happie en Nadine hebben zich al meerdere keren bewezen en daarom zitten ze in het team, en hetzelfde geldt voor Imke, Sunrise en de andere 2 combinaties.

Ik ben benieuwd, maar met dit team heb ik er alle vertrouwen in :) Komt vast goed!

Hehe, nou dan is Bert van Marwijk dus geen realistisch denkende coach??????
Ik denk even aan Stekelenburg... :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:50

Ik denk dat dit, zonder deelname van Anky, het beste team is wat we kunnen sturen naar Kentucky.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:55

Scores halen op de ene wedstrijd is niet hetzelfde als scores halen op de andere wedstrijd. Kan me dus levendig voorstellen dat Sjef dit team kiest, gezien de scores van Marlies in Rotterdam kan zij daar geen aanspraak op maken.
Bovendien is er ook nog zoiets als "teamsfeer" wat mee gaat spelen, en dan is dit wel het meest geweldige team wat je je voor kan stellen denk ik!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:57

horseyfries schreef:
Scores halen op de ene wedstrijd is niet hetzelfde als scores halen op de andere wedstrijd. Kan me dus levendig voorstellen dat Sjef dit team kiest, gezien de scores van Marlies in Rotterdam kan zij daar geen aanspraak op maken.
Bovendien is er ook nog zoiets als "teamsfeer" wat mee gaat spelen, en dan is dit wel het meest geweldige team wat je je voor kan stellen denk ik!

dat weet ik wel zeker :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:00

Janine1990 schreef:
daniella74 schreef:

Volgens mij rijden er nu weer 4 en valt de laagste score weer af.

Kon er al niets over vinden dus er is niets gewijzigd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:05

Er moesten veranderingen plaats gaan vinden, en vandaar dat ze van 3 ruiters weer naar 4 zijn gegaan met een afvalscore.
Hiervoor waren het 3 ruiters + 1 reserve :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:14

Thomas schreef:
Ja maar dan als reserve.. HP gaat toch ook mee als reserve dan?
Als het goed is hoef je dan niet aan de start te komen,

Een klein risico? Marlies scoort vaker onder de 70 dan erboven....... HP rijdt gemiddeld 72 tot 74 procent.

Ergens is het wel een geruststelling dat Sjef gewoon ziek kan worden tijdens het selectietraject. Vervangers genoeg hier op bokt :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:16

Janine1990 schreef:
Cayenne schreef:
Thomas schreef:

Hehe, nou dan is Bert van Marwijk dus geen realistisch denkende coach??????
Ik denk even aan Stekelenburg... :+

Volgens mij vergeet je het gehele voortraject in aanloop naar het WK :+
Bovendien gaat het hier om een combinatie tussen mens en dier :)

Gelukkig is Sjef bondscoach en maakt hij de beslissingen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:18

Stekelenburg is keeper bij Ajax 2, niet meer in de eredivisie dus.... Als ik me niet vergis...
Van Basten had indertijd al geen vertrouwen meer in hem. En Van Markwijk zegt: "Ik geloof nog wel in jou!" Hij stelt hem op, en wat een keeper! Geweldig.
Van Marwijk neemt wel een risico, maar is niet gek...
En als ik me niet vergis heeft Stekelenburg weinig selectiewedstrijden gespeelt, maar heeft Van der Sar die gespeeld...

Kijk, dat we het nu over mens en dier hebben, maar de factor nog minder constant, het blijven dieren he?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:20

Het verschil is dat Stekelenburg al jaren ervaringen heeft, en de combinatie Marlies van Baalen/Ojay heeft juist nog jaren nodig :)
Maar nogmaals, ik blijf het vreemd vinden om voetballers hierbij te gaan betrekken en daar ga ik verder dus ook maar niet op in :+ Daarvoor zijn andere topics hier op bokt.

Bovendien is het gewoon niet slim om minder presterende combinaties mee te nemen naar de Wereldruiterspelen. Daar profiteren de andere combinaties uit het team ook niet van :) De tijd van Marlies komt vast nog wel, maar nu duidelijk nog even niet. Ik ben benieuwd wat ze gaat scoren in Aken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:23

Cayenne schreef:
Het verschil is dat Stekelenburg al jaren ervaringen heeft, en de combinatie Marlies van Baalen/Ojay heeft juist nog jaren nodig :)
Maar nogmaals, ik blijf het vreemd vinden om voetballers hierbij te gaan betrekken en daar ga ik verder dus ook maar niet op in :+

Bovendien is het gewoon niet slim om minder presterende combinaties mee te nemen naar de Wereldruiterspelen. Daar profiteren de andere combinaties uit het team ook niet van :) De tijd van Marlies komt vast nog wel, maar nu duidelijk nog even niet. Ik ben benieuwd wat ze gaat scoren in Aken :)

Nah, het ging ook om 'elke realistisch denkende coach neemt geen risico's' oid... Daar doelde ik op, maar ik draaf alweer door :P

Marlies heeft inderdaad die jaren nog nodig, en ik zie in haar zeker geen waardige vervanger voor Hans Peter.
Ben ook helemaaaaal geen fan van haar manier van rijden...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:24

Oh, ik vind haar best knap rijden hoor, verder helemaal niets op tegen.
Alleen in het WEG team.. nee, nog niet.
Daar kun je beter de gevestigde ervaren mensen voor meenemen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:38

m.a.w hebben we in Nederland misschien toch niet zoveel toppers als we denken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:39

Michael1104 schreef:
m.a.w hebben we in Nederland misschien toch niet zoveel toppers als we denken...

Kon je wel eens heel erg gelijk in hebben...
De typische Nederlandse arrogantie weer? Ooh, het lukt wel... Tot puntje bij paaltje komt???

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:50

Janine1990 schreef:
Stekelenburg is keeper bij Ajax 2, niet meer in de eredivisie dus.... Als ik me niet vergis...
Van Basten had indertijd al geen vertrouwen meer in hem. En Van Markwijk zegt: "Ik geloof nog wel in jou!" Hij stelt hem op, en wat een keeper! Geweldig.
Van Marwijk neemt wel een risico, maar is niet gek...
En als ik me niet vergis heeft Stekelenburg weinig selectiewedstrijden gespeelt, maar heeft Van der Sar die gespeeld...

Kijk, dat we het nu over mens en dier hebben, maar de factor nog minder constant, het blijven dieren he?

Van Stekelenburg is gewoon 1e keeper bij Ajax en staat nu vet in de belangstelling van topclubs uit buitenland. Bij Van Basten stond ie idd in het tweede maar Van Basten is al weer tijdje weg.
Vind Marlies een topamazone maar niet in combi met Ojay. Die kwam bij Coby meer tot zijn recht. Ik vind 'r met Phoebe een leukere combi.

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:51

Ik vind het niet meer dan logisch dat HP als vierde man meegaat. HP is een topruiter die op een fantastische manier zijn paard kan voorbereiden en voorstellen. Zoals hij op een paard zit vind ik echt een schoolvoorbeeld. Daar komt bij dat hij een teamruiter is die in het belang van het team denkt!

Alle ruiters die genoemd zijn doen verschrikkelijk hun best en dan vind ik het toch wel heel triest als je sommige berichten leest hoe je als hardwerkende ruiter te kakken wordt gezet. Vraag me altijd dan direct twee dingen af: 1. wat zijn de rijkwaliteiten en capaciteiten van de "zeikerds" en 2 waar verdient iemand het ongenuanceerde en totaal belachelijk commentaar aan?

Kan me niet voorstellen dat hier gerenommeerde ruiters/ juryleden tussen zitten dus of het is persoonlijke wrok of het is zo'n amateuristisch zeurpietje! :D

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:54

Idd vreemd een team zonder Anky ...
Ik vind het ook jammer voor Jeanette Hazen ....net nu Nartan verkocht is ....
Had ze toen geweten dat Anky zou af melden vraag ik me af of de koop zou zijn doorgegaan.
Jeanette & Nartan hadden zeker niet misstaan in het team !

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:56

kohtje schreef:
Ik vind HP juist een van de fijnste om naar te kijken!
Niets hectisch .

Ik deel je mening volledig. Ik zie een nadine die plezier heeft in haar werk, veel souplesse heeft en mag er graag naar kijken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:57

devi786 schreef:
Idd vreemd een team zonder Anky ...
Ik vind het ook jammer voor Jeanette Hazen ....net nu Nartan verkocht is ....
Had ze toen geweten dat Anky zou af melden vraag ik me af of de koop zou zijn doorgegaan.
Jeanette & Nartan hadden zeker niet misstaan in het team !

Dan had ze er nog niet bij gezeten.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:58

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:04

horseyfries schreef:

Als het over teamsfeer gaat, is er wel een beter team denkbaar denk ik zo. Maar als professionals onder elkaar, is dat minder belangrijk lijkt me zo. Het is niet zo dat ze van elkaar afhankelijk zijn tijdens de wedstrijd zoals bij een teamsport dat wel het geval is. Ze zijn toch alleen met hun paard in de ring dus teamsfeer? Wel leuk maar niet noodzakelijk. Men moet gewoon presteren naar wat men waard is, teamsfeer of niet. Daar betaalt de KNHS tenslotte zat voor lijkt mij zo (reis en verblijfkosten ed). Of ben ik nu erg zakelijk aan het denken? ;)