Herhaaldelijke diefstal brengt paarden in gevaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coco_Calan

Re: Herhaaldelijke diefstal brengt paarden in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:05

Daar word je echt niet goed van,dat er zulke mensen zijn.
We zullen ook opletten voor Karen, want we wonen er vlakbij.
Hopen dat ze de dader(s) snel oppakken.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:40

he bah!
rare mensen wonen hier ook op de wereld zeg!
zou niet meer kunnen slapen als ze dat met mijn spullen zouden doen.
is het geen optie om de paarden een paar nachten binnen te houden?(als hier mogelijkheid toe is)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:43

Nou, ik zou mijn paard niet meer buiten durven laten staan. Een beetje omgekeerde wereld, maar helaas lopen er gekken rond.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:54

Ik vind die tip van Stegeman nog niet zo gek! Of een soort tuinbeest dat geluid maakt als je in de buurt komt, zo'n vogelverschrikker....?
Of een valse haan !

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:46

Ganzen in de wei. Deze maken veel herrie bij ongewenst bezoek.
Zeker een paartje. Die verdedigen hun teritorium fel.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:49

Jemig waar slaat dat dan weer op...
pff hebben ze niks beters te doen.
Ik word hier echt boos om ze brengen paarden in gevaar en gaan dan van die dingen stelen echt onzin.
Ga lekker een winkel binnenvallen of nog beter KOOP HET GEWOON :o

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:03

klinkt als een persoonlijke actie, maar ik snap niet waarom de politie dan geen camerawagen weg zet?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:08

annetmulder schreef:

Dat is nog niet eens zo'n gek idee, met een stel ganzen wil je geen ruzie en je bluft ze niet zomaar af.
Punt is alleen; hoe houd je ze in de wei?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:33

wat een idioten die zoiets doen zeg!
Zullen wel een stel jaloerse typjes zijn, of mensen met een hekel aan paarden.. :=
hopen dat ze snel gepakt worden! :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:23

Jeetje hoe idioot. Weet wel dat ik dan even een nachtsurveillance had gedaan. auto ergens neerzetten ofzo en blijven opletten.

En camera's neerhangen.
Kan toch niet dit, associaal :n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:47

anneliesdj schreef:
annetmulder schreef:

Dat is nog niet eens zo'n gek idee, met een stel ganzen wil je geen ruzie en je bluft ze niet zomaar af.
Punt is alleen; hoe houd je ze in de wei?

Vleugels knippen zodat ze niet kunnen vliegen en gaas draad plaatsen dan blijven ze wel op de wei. Wel zorgen voor een zwembadje en afdak zodat ze verkoeling in het water kunnen zoeken en kunnne schuilen als het nodig is. Natuurlijk mogen er dan geen vossen in dat gebied zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:53

Lijkt er op dat de daders op het stukje grond van de gemeente, wat doorgaans heeeel erg laag in huurprijs is, zitten te azen.

Ken meer van dat soort verhalen....helaas waren het kapers op de kust....

laartje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:56

Echt niet normaal zeg! Erg zielig voor de eigenaar...

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:27

Ik zou een hek plaatsen (opnieuw) en een camera ophangen (vergrendeld) en een bordje ophangen aan het hek: camera-bewaking.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:50

het zal vast doelbewust zijn......misschien iemand waar ze ruzie mee hebben......maar echt te gek voor woorden....als je dan zo`n helt bent ga bij die mensen aan de deur die paarden kunnen er niks aan doen.
er zullen altijd zielige mensen blijven op deze aardkloot.
en ik zou inversteren in een camera of er eens een weekje gaan slapen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:55

ze mogen mijn paardje wel even lenen, die valt vreemde mannen in de weide altijd aan... komt het toch nog eens van pas, zijn slecht eigenschap!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:24

NOu inderdaad dat idee van die ganzen!!!
Ik vind dat best wel geniaal eigenlijk!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:51

iIk zou ook eens geld investeren in een goede camera, en ik zou er zoiezo een weekje blijven kamperen, moet je alleen wel op een onopvallend plekje gaan zitten.
Dit is toch te belachelijk voor woorden... Hoe haal je het in je hoofd om dat te doen. Je zou inderdaad gaan denken dat er mensen zijn die hun van dat stukje grond weg willen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:54

nou die ganzen zullen de buren niet blij mee zijn.....

Er zijn trouwens wel twijfels:
Citaat:
sandy :
6 juli 2010 om 22:48

Ik zet mijn vraagtekens erbij???
Deze mensen hebben vaker fanta verhalen rondt verteld!!!

Dit staat als commentaar bij het interview.

En eerlijk is eerlijk, als ik al 7 keer aangifte had moeten doen van vernieling dan hadden mijn paarden daar allang niet meer gestaan!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:02

sandy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:39

zooo dicht bij hier:S...
vreselijk voor hun

Fleur135

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:21

Het lijkt inderdaad wel doelbewust.
Ik zou misschien wel een nachtje in het huis, of het sluishuisje ernaast doorbrengen.
Maar hoe doe je het dan?, naar de daders toelopen en zeggen;'Dit zijn mijn paarden en nu wegwezen?'.
Dan schrikken ze wel ,maar komen vast ongetwijfeld weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:29

EricPrast schreef:
Beter dan ganzen:
http://gallaghershop.nl/product_info.ph ... ucts_id=56
Afbeelding

Kunnen ze met een geïsoleerde tang nog steeds wel de aanvoer naar het schrikdraad doorknippen en dat vervolgens verwijderen, maar ook de klok jatten is dan in ieder geval een stuk lastiger.

Och, kistje met klok en al meenemen...

Als ze willen zal het lukken....als ze op het stuk uit zijn, dan gaan ze op een gegeven moment echt ver. Zo ken ik een ware oorlog in de buurt waar ik gewoond heb. Tot het in de fik steken van de trailer en het vergiftigen van een van de ponies.....

kaatje437

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:19

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie steun, ik wist niet dat het stuk ook op Bokt stond, kreeg het toevallig te horen.
We gaan ook zeker een nacht in een tent slapen bij de paarden en dan stiekem verstopt.
Wij hadden de paarden ook altijd achter ons huis in Veendam maarja scheiden doet lijden en het huis werd verkocht,
en mijn paard is zwaar dampig (24 jaar) en mag alleen maar buiten staan dus was ik blij dat ik al dit weiland kan huren.
Na 3 jaar ellende na de scheiding denk je rust te vinden maar het mag niet zo zijn, en wanneer houdt dit op??? Ik heb de
paarden financieel kunnen redden na de scheiding het zijn mijn allesie's en dan heb je zo'n idioot die dit doet en waarom???
Misschien denkt het persoon wel dat het de paarden zijn van wie wij het land huren (heeft in het verleden dit ook meegemaakt) en
denkt dat hij die eigenaar van de wei pest. Maar dan nog moet je van andermans spullen afblijven en geen dieren in gevaar brengen.

Waar de paarden op de foto staan is een stukje die wij van de gemeente pachten, dit is tussen huizen in en daar gebeurt het niet
maar is veel kleiner dan waar ze verderop op de Doorsneeweg kunnen staan. Maar hun veiligheid is voor mij nu belangrijker.

Ik hoop dan ook dat hij of zij snel gepakt gaan worden en de paarden weer op de grote wei kunnen en wij weer rustig kunnen slapen.

Bedankt allemaal voor jullie oplettendheid en steun, zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte.

Karen

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:08

|( |( |( Het is onderhand om te huilen en als paarden eigenaar ben je bijna niet goed wijs om paarden in de wei te zetten. Dit was de uitspraak van de politie bij ons laatste incident twee weken geleden. Op 7 plaatsen brand gesticht. Wij rijden wel een keertje extra langs. ik wordt hier zo wanhopig van kan deze vrouw goed begrijpen. Ik kan onze incidenten zowat niet meer allemaal opnoemen pony gedood eruit gehaald en met opzet tegen de vrachtwagen aangejaagd,heel vaak van alles gestolen, pillen gegeven gevolg abortus,vernieling mishandeling pony`s, kleine dieren notabene uit de binnentuin van het verpleeghuis vermoord gestolen,.............het is gewoon te veel om op te noemen. en het gaat hier om meerdere weilanden zelfs met toezicht en tussen twee verpleeghuizen het maakt allemaal niet uit..............In Nederland zijn dieren vogelvrij en het wordt iedere jaar erger. Ik heb ook welles met een mess op zak in de auto wacht gehouden,maar dat mag niet ook vallen opzetten etc. nee dan moet ik het gevang in. Ondertussen denk ik fijn dan kan ik een keer uitrusten in het gevang en de daders mijn hele stichting runnen 24 uur per dag werk!!!!!!!!
Ik kan haar alleen maar heel veel sterkte toewensen en iedereen die zoiets overkomt !!!!!!!!!!!!!Misschien moeten zich paardenhouders toch maar beraden wat te doen in toekomst????????