Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:27

Dat denk ik ook... Als er iets aan de hand is als asbest dan is dat voor de eigenaar van het complex, en daarmee voor een ieder die ermee te maken heeft een catastrofe... Maar met openheid bereik je het meest denk ik. De tamtam gaat nou eenmaal snel, maar pas als je iets probeert stil te houden zijn er mensen die er met alle plezier iets smeuïgers van proberen te maken, en dan zijn de poppetjes al helemaal aan het dansen...

Ik hoop voor iedereen dat het snel opgelost kan worden!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:34

Ja wij ook ;)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:39

ja het gaat ook altijd wel snel maar op het moment dat het gebeurde weet je niet waar je voor staat en was het afwachten hoe het verder zou gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:48

Ik hoorde in de tamtam dat jullie niet eens bij de paarden mochten :oo
Is dat zo geweest?
Mag hopen dat het voor jullie en je paarden nu geregeld is en dat jullie snel zekerheid hebben...

Wat een rot situatie zeg!
Heel veel sterkte en ik hoop op een snelle oplossing voor jullie! Y;(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 23:55

Kijk dat bedoel ik, de TAMTAM doet zijn werk dus al.
En Zodiacje heeft het niet eens van mij ;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 06:07

easygoing schreef:
Kijk dat bedoel ik, de TAMTAM doet zijn werk dus al.
En Zodiacje heeft het niet eens van mij ;)

Je wil zeggen dat mensen weleens dingen vertellen die niet waar zijn???

:oo

En daar moet ik op de vroege ochtend achterkomen... :+

Of ben je gewoon nieuwsgierig naar het leed van anderen en probeer je een verhaal los te peuteren? Hen ik gelijk een topic voor je:

[LZP] leedvermaak....heerlijk toch?

Oud 'nieuws' dus!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:14

15 jaar geleden is daar al brand geweest, hele schuur afgebrand en liepen er paar dagen later allemaal mannen in pakken rond om alles op te ruimen, alleen ( helaas ) liepen wij daar ook gewoon rond, mochten rond bepaald afgezet gebied niet komen. Allleen voordat zij arriveerde hebben wij nog door de puinhoop gebanjerd, was wel spannend, voorzichtig kijken wat er lag tussen het afgebrande spul samen met de huidige eigenaar, was een grote schuur. Wisten wij veel en toen kwamen die mannen in die pakken opruimen en gebied afzetten met lint. De eigenaar zei toen dat die mannen in pakken allemaal overdreven waren ( onwetendheid ), maar paar jaar later werkte mijn oom in de asbestopruiming en ben ik bij hem verhaal gaan halen en toen ben ik geschrokken van wat hij vertelde....

Vind het beter als je tegenwoordig niet mag komen, want ik vraag mij nu af, met een schoonvader die asbestkanker heeft gehad en is overleden, (heeft een incubatietijd van 20 jaar ) wat hebben wij er toen van binnen gekregen. Wisten wij veel als jonge meiden van 17! Hebben de 1e dagen na de brand nog lekker rondgekeken tussen puin voordat die mannen kwamen...

Asbest werd vroeger zoveel gebruikt, weet dat op de andere stal eigenaar ook schrok toen een paard stuk uit de muur had getrapt, want zat asbest in.
Dus het is geen aanval op de stal, ook mijn verhaal niet, asbest werd zoals ik al eerder zei, vaak gebruikt vroeger.....men wist niet hoe schadelijk het was. Je wil niet weten hoeveel mensen die er mee gewerkt hebben nu dood zijn door asbestkanker.....zelfs lassers hadden een asbestdekentje....

Heb trouwens nog een andere bron op internet erover gevonden....

http://www.westonline.nl/nieuwsitem/42480

En idd met openheid bereik je het meest wat de MOD zei......is geen aanvallen, dus waarom de mensen die er staan zich aangevallen voelen, voor hetzelfde geval, was het ik noem maar een naam: Stalling het Einde geweest.
Zouden die meiden dan ook op hun achterste benen staan???

Het staat op verschillende nieuwssites op internet en ook daar wordt er gesproken door stalgenoten van puur mensenpesterij??? Waarom zouden ze??
Waar rook is is vuur, dus zeg eerlijk wat er is??? Hoef je je niet voor te schamen in geval van asbest? Is geen geval van paardenmishandelen ofzo!

Laatst stond er ook op een nieuwssite dat er een drugsinval op een stal was, kijk dat is een ander verhaal!!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:39

Daar gaat het ook totaal niet om! Dit gaat erom dat je pas iets naar buiten brengt als je het zeker weet ;)

En zelf de volwassene zijn en niet met verhalen komen die niet waar zijn, zoals op internet wel gebeurd.

Hoe kun je het hele verhaal naar buiten brengen als je zelf nog niet volledig op de hoogte bent? Dit kan alleen door eerst rustig af te wachten en bij duidelijkheden wordt het echt wel verteld ;)

Maar de hele stal en vooral de staleigenaar heeft wel recht op de waarheid en geen speculaties.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:57

Eigenlijk maakt het niet uit wat er gaande is.
Het ergste is dat de eigenaar weer flink is getroffen. :?
Terwijl hij alles zo netjes maakt en probeert schoon te maken.
Dramatisch. :(:)
Vind dat heel erg voor hun.
Ben een tijdje geleden nog geweest.
Gezellig een bakkie gedaan.
Even naar het paardje van een vriendin gekeken.
Gaan we weer een keer doen hoor Eva.
Verder wens ik de staleigenaar noem geen namen
Heel veel sterkte weer in deze barre tijd.
Hoop maar weer dat je snel de draad kan oppakken.

:o Toen het asbest nog niet zo ernstig besproken werd als tegenwoordig,
heb ik persoonlijk ook gesloopt waar asbest in zat, en niet zo'n klein beetje ook.
Er belande zelfs asbest op de brandstapel.

BTW in Belgie wordt het zelfs nog bewerkt, en die komen het ook zo zonder poespas afvoeren. ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:19

scheepie schreef:

dat hoop ik voor die staleigenaar wel ja....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:30

Wat een vervelende situatie voor de stalhouder en de penionklanten.

Maar wat een tamtam creeëren de penionklanten hier zelf door zo op de achterbenen te gaan staan!! serieus, waarom zo de TS aanvallen?

Ik ken de stal alleen van naam, verder nooit geweest, maar door alle tamtam ga ik nu juist m'n vraagtekens stellen van wat er nu toch allemaal speelt daar? En dat was toch juist wat jullie niet wilden bereiken? :Y) Zoals de mod al zei, openheid is toch handiger dan hier zo te steigeren, dat werkt juist averechts.

Sterkte voor de betrokkenen.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:08

Princesspres schreef:
scheepie schreef:

dat hoop ik voor die staleigenaar wel ja....

Jij snapt hem niet en rukt mijn woorden uit zijn verband princess :(
Lees eerst mijn stukje maar eens goed, wat ik bedoelde was dat je je niet hoeft te schamen als er zoiets op je stal gebeurdt. Het is vervelend zonder meer als jouw paard daar staat en dit gebeurdt.
Als ik Jonge Monte goed begrijp was de desbetreffende staleigenaar al een tijd bezig om voorzichtig de Asbest te ontmantelen, dan is het alleen maar treurig als de boel in de hens vliegt!
Asbest was vroeger heel gewoon en solide spul om te gebruiken, bijna niemand wist van de enorme consequenties...
Onze vorige woning, een flat, moest gerenoveerd worden, allemaal asbest. Heeft men laten zitten en eromheen en overheen getimmerd zonder het te raken.

By the way, wat kan de staleigenaar eraan doen als de boel in de hens vliegt, je wilt niet weten in hoeveel gewone huizen, flats, stalcomplexen ASBEST zit.

Misschien staat jouw paard ook in een asbest woning, zonder dat je het zelf weet....
Enige wat staleigenaren kunnen doen is stukje bij beetje de boel verwijderen...

Maar goed wat de MOD en ik en ook de vorige schrijver schreef, als de berichtgeving, niet helmaal klopt geef gewoon openheid van zaken.....wat ik al eerder zei, waar rook is, is vuur en dat kan je alleen doven door eerlijk te reageren en niet door heftig op je achterste benen te gaan staan.

Ik weet dat de stal al heel lang bezig is zich te zuiveren van een niet z'on beste naam en zijn best daarvoor doet, dan is het juist goed om openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn, wat degene boven mij schrijft is waar: Mensen krijgen door zulke bijna agressieve reacties van stalgenoten alleen maar argwaan en dat doet de stal ook geen goed, ook al bedoelen de stalgenoten het misschien wel maar goed......
Dit is gewoon een geval van pech.......ook al is de berichtgeving niet helemaal juist!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:36

Waarom ik op mn achterste benen ga staan? Omdat wij hier allemaal vol emotie zitten, en alles proberen in de juiste banen te leiden..
We hebben tv west toen ze hier waren al aangesproken op de kleine puntjes die er in het artikel niet kloppen. En juist omdat de tam tam bepaalde verhalen zo prachtig mooi maakt, hebben wij ons stil gehouden. Zelfs in ons staltopic wordt er met geen woord over gesproken.
We staan met zn alle voor de volle 100 % achter de stalbaas, en dit gaat ook echt wel weer goedkomen..
Maar zoals ik t nu alweer lees, heeft iedereen toch wel weer zn.. Jaa ik ken alleen stal van toen en toen, en ja toen was het zo en zo.
Dat is dus precies de rede waarom ik er niet tegen kan dat zo'n nog niet eens kloppend artikel, zomaar op het web wordt geplakt.
En nee dat was dus absoluut niets tegen de TS, zoals bepaalde mensen dat dan weer graag lezen, maar tegen de bron in het algemeen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:42

Zo jemig zeg, wat een reacties weer..
Dit is een paardenforum en dit is niet het eerste paardennieuwtje dat hier op bokt geplaatst wordt ter informatie aan anderen.

Vind de reacties naar de TS toe een beetje vaag, ook al kan ik de redenen van de stalgenoten best begrijpen. Maar om daar de TS op aan te vallen? Als TV West zoiets bekend heeft gemaakt, zullen de bronnen wel kloppen. Is dit niet het geval, neem ik aan dat dat op TV West bekend wordt gemaakt en uiteindelijk dus ook hier op bokt.

Maar anyway... Mallow... Ik begrijp dat jij daar op stal staat? Kun je dan de vaagheden weghalen en de juiste punten aankaarten in dit topic? Van rellen is nog nooit iemand beter geworden..

Hoe staat het met de paarden? Staan die nu allemaal wel veilig? Is er verder niets heftigs gebeurd met mens en dier?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:42

Rellen? Waar zie jij rellen :D?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:43

Dat was mijn vraag niet...
Heb weleens een topic om minder gesloten zien worden hier hoor.. Nu heb ik het over de eerste pagina, tweede pagina is al wat meer gekalmeerd.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:44

Als je de berichtjes leest van oa sybje en marjo_wystan, hoef ik geen vraag meer te beantwoorden

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:44

Yv_ schreef:
Dat was mijn vraag niet...
Heb weleens een topic om minder gesloten zien worden hier hoor.. Nu heb ik het over de eerste pagina, tweede pagina is al wat meer gekalmeerd.

Dat komt omdat ik op de 2e pagina heb uitgelegd vanwaar mn reactie... Maar lees nogsteeds nergens rellen?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:09

mensen laten we geen koffie dik gaan kijken en even afwachten
we weten geen van allen precies hoe en wat
we kunnen alleen maar afwachten helaas
een ding weet ik wel wachten duurd lang

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:11

Ik zie ook geen rellen, alleen een heftige discussie :o
Maar ik zelf heb erg te doen met de staleigenaar en de klanten.
Die zijn hierdoor een beetje gedupeerd.
Tja dat is het milieu gebeuren tegenwoordig.
Flink overdrijven. :(
En wat de stalbaas aan gaat, komt het zeker wel weer goed. ;)
:o Mijn vorige bericht ging niet over deze stalbaas Scheepie ;)
Er zijn er dus wel degelijk meerdere, maar wijd daar verder niet over uit. ;)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:51

Kijk,dat TV West geen nauwkeurige info heeft gegeven is slordig,maar er zal heus een kern van waarheid inzitten.
Zo'n bericht komt niet uit de lucht vallen.
Ik snap best dat je als stalhouder hier niet blij mee bent (en als betrokken pensionklant ook niet),maar het lijkt mij niet verkeerd om daar openheid te geven over wat er nou wel en niet gaande is.
Dit is tenslotte niet iets waar je je voor hoeft te schamen of iets waar je bewust mens of dier kwaad mee wil doen.
Daarmee voorkom je zo wel allerlei (laster) praatjes.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:08

wat een discussie weer, wss is het niemand zn bedoeling om iemand aan te vallen. iedereen zit vol met emoties en terecht, dit is niet niks. daarom is het ook vervelend als er dingen op internet komen die niet eens waar zijn. ik wil straks wat uitgebreider reageren aangezien ik nu op mn mobiel op bokt zit :p

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:11

Pipi schreef:
Kijk,dat TV West geen nauwkeurige info heeft gegeven is slordig,maar er zal heus een kern van waarheid inzitten.
Zo'n bericht komt niet uit de lucht vallen.
Ik snap best dat je als stalhouder hier niet blij mee bent (en als betrokken pensionklant ook niet),maar het lijkt mij niet verkeerd om daar openheid te geven over wat er nou wel en niet gaande is.
Dit is tenslotte niet iets waar je je voor hoeft te schamen of iets waar je bewust mens of dier kwaad mee wil doen.
Daarmee voorkom je zo wel allerlei (laster) praatjes.

Staleigenaar heeft zelf ook een reactie gegeven op Tv West, echter is bijna alles eruit geknipt ! Alleen een klein deel is te zien en vond het niet positief van tv west.

Op zich denk dat een vergelijking met het filmpje van tv west (zie tv west nieuws 4 juli om 17.00 uur EN en een filmpje op youtube (zoek hele interview stal midden delfland oid) geen kwaad kan

Als jullie dat willen vergelijken en jullie mening willen geven wie er nou dwarsgezeten wordt om wel de waarheid op de juiste manier te vertellen?

Ja natuurlijk zit er een kern van waarheid in. En dat is ook niet wat wij ontkennen of de staleigenaar. De staleigenaar wil heel graag openheid geven, maar dan moet hij wel weten wat er speelt!

Maar vergelijk de filmpjes en oordeel zelf ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:03

Zelf vond ik een aantal reacties ook nogal heftig, zelfs wat te heftig als je het mij vraagt.
Op de staleigenaar na is er niemand die nu echt zwaar getroffen is, turrlijk is het uitermate vervelend dat je paardje er staat en je nu niet kan doen wat je graag zou willen met dit weer. Maar zoals iemand als schreef zijn de paarden in goede handen en lopen ze heerlijk in de wei.

Mallow, je verteld nu dat je de TS (mij dus) niet aanviel maar als ik je berichtjes terug lees dan denk ik daar wel ietsje anders over. Juist door zo te reageren gaan mensen dus hun vraagtekens zetten, take it easy.

Oh en Marjo_Wystan, nee ik ben niet uit op leedvermaak als ik dat was dan had ik dit verhaal wel een heel andere draai gegeven en het lekker het paardenwereldje in geholpen buiten Bokt.
Snap het doel van jouw berichtje dan ook niet helemaal.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:04

Ohh overigens zal ik vanavond even de filmpjes kijken want moet zo weg.