Politie te paard redt menigte van "bomkoffertje" op de Dam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:16

Ik vind dit ongelofelijk dapper van deze agent. Het idee dat je gallopeerd met iets in je had wat ieder moment kan ontploffen en daarmee deze dodenherdenking een van de grootste rampen in Nederland in de recente geschiedenis kan maken is echt een staaltje heldenmoed.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:18

Cassidy schreef:
En wat ik nog steeds niet begrijp is dat de persoon de dit allemaal heeft veroorzaakt op vrije voeten is gesteld en nog steeds mensen lastig valt.
Je komt voor minder in de bak dan dit....

Me 2 :j
Moet dit dan het beeld worden van openbare gelegenheden, mensen die bang zijn om ergens te komen. Hulde aan de politiemensen, goed en snel gereageerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:25

Las het vanmorgen in de krant, geen idee dat het zo gelopen was, maar idd erg moedig van die 2 agenten! En wbt die tas neergooien in de tunnel, probeer in die korte tijd maar eens een andere handige plek te verzinnen. Denk dat dit de meest handige oplossing was op dat moment in dat korte tijdsbestek.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:04

Sabine_Duco schreef:
Ook echt een briljante plek om het koffertje neer te gooien, stel dat er een bom in zat. :j Dan is de hele Noord/Zuidlijn die al zoveel geld heeft gekost naar de knoppen.

De Noord Zuid lijn moet nog geboord worden, dit is slechts een station.
Wie kennis van de situatie ter plaatse heeft weet dat dit de kortste en veiligste weg was.
Zelfs was het een bundel pijpbommen geweest, was de schade aan het beton van station Rokin simpel te herstellen.
Makkelijker in ieder geval dan de ledematen van de mensen in een straal van 40m.
Als je de bouw van het station kende was de energie naar boven gericht geworden (druk zoekt de weg van de minste weerstand) en had amper meer schade aan gericht dan een gebroken ruit.
Een mogelijke bom een stukje verder in het water gooien had de populatie vissen die onze grachten bevolken enorme schade berrokkend.
Ik dank de agent dan ook voor het zijn van een dierenvriend.
:Y)

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:07

Dit was toch allang bekend?? Heb het ruim een maand geleden al in de Leeuwarder Courant gelezen. Was daarom wat verbolgen over het feit dat je alleen maar iets over de damschreeuwer hoorde en dat hij terecht moest staan voor de paniek. Natuurlijk was het niet slim wat hij deed (hij was zich niet bewust van de hele situatie), maar dit geeft de hele situatie toch een ander beeld. Dat de paniek mogelijk niet ALLEEN is ontstaan door de damschreeuwer, maar dat het koffertje met de politieman/paard daar ook een grote rol in heeft gespeeld. Gelukkig is dit alsnog uitgekomen en is de damschreeuwer vrijgesproken (geloof ik, toch?). Ow, en ik vind het absoluut een heldendaad van betreffende politieman(nen)!!! En ja, dat hij hem in die bouwput gegooid heeft; mensenlevens zijn belangrijker wat mij betreft.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:39

Sabine_Duco schreef:
Ook echt een briljante plek om het koffertje neer te gooien, stel dat er een bom in zat. :j Dan is de hele Noord/Zuidlijn die al zoveel geld heeft gekost naar de knoppen.

hihi ja, alle huizen die hier dan nog niet verzakt zijn storten dan wel in :P
maar beter een huis naar de knoppen dan de mensen.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:12

Poeh! Ik had dit verhaal dus nog helemaal niet gehoord. Niks noppes nada, terwijl dit toch niet een klein detail is... :?
Kreeg inderdaad weer kippevel, net zoald met de dodenherdenking toen zat ik echt ijskoud op de bank te kijken.. Wat vooral zo eng was, is dus wat het effect is van een bange mensenmassa. Laten we hopen dat we hier nooit een maatschappij krijgen die leeft op angst, zoals ik soms wel bang ben dat we worden. Zie de VS....

Fleur135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:40

Ik vind het goed van die agent dat hij zo kordaat heeft gereageerd.
Stel er zat wel een bom in, maar toch er hadden ook 10-tallen mensen in die bouwput kunnen zitten ook niet heel erg slim ;s

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:48

slokkie schreef:
Sabine_Duco schreef:

De Noord Zuid lijn moet nog geboord worden, dit is slechts een station.
Wie kennis van de situatie ter plaatse heeft weet dat dit de kortste en veiligste weg was.
Zelfs was het een bundel pijpbommen geweest, was de schade aan het beton van station Rokin simpel te herstellen.
Makkelijker in ieder geval dan de ledematen van de mensen in een straal van 40m.
Als je de bouw van het station kende was de energie naar boven gericht geworden (druk zoekt de weg van de minste weerstand) en had amper meer schade aan gericht dan een gebroken ruit.
Een mogelijke bom een stukje verder in het water gooien had de populatie vissen die onze grachten bevolken enorme schade berrokkend.
Ik dank de agent dan ook voor het zijn van een dierenvriend.
:Y)

Interessante reactie. Dank! :)

Dus dan blijf ik toch bij mijn eerste mening: Die agent is een held! _/-\o_
Wat een enorme stoot adrenaline moet hij gevoeld hebben zeg, op je paard met zo'n koffertje.
Respect voor deze snelle en goede beslissing.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:50

Sabine_Duco schreef:

Haha, dat was precies wat ik dacht :p

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:41

Dit lijkt mij een mooi storyboard voor een nieuw reclame spotje voor Centraal Beheer... lool _O-

Lydalfa

Re: Politie te paard redt menigte van "bomkoffertje" op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:08

Nu je het zegt!! Zie hem al helemaal voor me! Haha!
Alhoewel ik het niet echt netjes vind om met deze actie te gaan spotten...