Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
armlou schreef:Eindelijk!
wel lage straffen, maar ja, het is zo.
Maar toen kwam mijn man met een opmerking....
"hoe kunnen dieren aangifte doen, of de dader aanwijzen"
ja daar moet ik hem ook weer gelijk in geven, een dader moet dus op heterdaad betrapt worden bij de uitvoering!
Kuggur schreef:Haha, ik vraag me tóch af hoeveel van de hoera roepers in dit topic vegetarier zijn....
Als je je afvraagt wat de relevantie daarvan is, je mag een dier wél laten vetmesten in de bioindustrie, na een kort ellendig leven electrocuteren en vervolgens opeten, maar als je er seks mee hebt is een gevangenisstraf van een jaar véél te kort.
(En voor de goede orde ik vind seks met dieren ook nogal onsmakelijk en twijfel aan de geestelijke gezondheid van de beoefenaars ervan, maar dat is een andere zaak).

armlou schreef:Bramasole schreef:Ik neem aan dat dit soort mensen een strafblad krijgen.
iedereen die veroordeeld wordt krijgt een strafblad
maar ik heb ooit 2 nachten (onterecht! maar dat bleek bij de politie pas achteraf) vastgezeten op het buro,
vingerafdrukken gemaakt, en ik heb nu helaas ook een dossier :'(
moest daarna wel voorkomen, maar vrijspraak!
dossier blijft helaas bestaan :'(
phormicola schreef:Dat dossier wordt volgens mij gewoon vernietigd hoor

Vjestagirl schreef:Vind je dat niet ontzettend grof?Afdeling compleet onzinnige wetten. Type 'jakkie wet'. Alleen maar gekomen omdat mensen het niet snappen en het vies vinden, heeft niets te maken met wel of niet goed voor de dieren.
We hebben al een wie die dieren beschermd: die tegen dierenmishandeling. En als het geen mishandeling is omdat ze er geen last van hebben, dan hoef je het ook niet te verbieden. En de eigenaar wordt beschermd door het feit dat je met je fikken van andermans spullen af moet blijven en dat je daar dus aangifte tegen kan doen als iemand eraan zit. Maar als een boer zijn piemel in de achterkant van zijn koe wil steken, of iemand haar onderkantje door haar Chiwafwaf wil laten likken: boeiend.
Daarnaast vraag ik me af wat het nut hiervan is. Ik ga er vanuit dat een paard meer last heeft van een hele arm in d'r achterkant omdat de eigenaar zo nodig een veulen wil dan van een vent die in 5 minuten zijn kwakje kwijt wil...

KoudbloedKim schreef:Vjestagirl schreef:Vind je dat niet ontzettend grof?Afdeling compleet onzinnige wetten. Type 'jakkie wet'. Alleen maar gekomen omdat mensen het niet snappen en het vies vinden, heeft niets te maken met wel of niet goed voor de dieren.
We hebben al een wie die dieren beschermd: die tegen dierenmishandeling. En als het geen mishandeling is omdat ze er geen last van hebben, dan hoef je het ook niet te verbieden. En de eigenaar wordt beschermd door het feit dat je met je fikken van andermans spullen af moet blijven en dat je daar dus aangifte tegen kan doen als iemand eraan zit. Maar als een boer zijn piemel in de achterkant van zijn koe wil steken, of iemand haar onderkantje door haar Chiwafwaf wil laten likken: boeiend.
Daarnaast vraag ik me af wat het nut hiervan is. Ik ga er vanuit dat een paard meer last heeft van een hele arm in d'r achterkant omdat de eigenaar zo nodig een veulen wil dan van een vent die in 5 minuten zijn kwakje kwijt wil...
Of zo'n dier nou pijn heeft of niet, het gaat om het idee..
Dieren kunnen geen nee zeggen.
Bovendien zijn er ook mensen die hieraan doen en andere mensen daarin betrekken.
I.m.o is dit hetzelfde als pedofilie..