Jusi schreef:Tis laatIk dacht dat dat vliegtuig op de kop vloog doordat de paarden heen en weer renden ofzo in het laadruim toen ik de titel las
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
armlou schreef:en een paard afmaken??? hoe wil je dat verantwoorden??
de vlucht zal misschien afgebroken worden (een tussenstop)
en er zijn aan boord daar geen middelen voor
er vliegt ook geen dierenarts mee, alleen een hoofdverzorger die speciale trainingen heeft gehad en speciale bevoegdheden heeft, maar niet om een paard af te maken!
er werdt mij toen verteld door de hoofdverzorger dat die een eerdere vlucht zo'n gek paard had dat die met zijn benen over de stang heen zat, gevaar voor het paard, maar ook dat hebben ze opgelost!
Tinky12 schreef:Paarden worden aan boord niet afgemaakt,er zijn aan boord ook geen middelen om dit te doen.Het schietmasker zit al een jaar of 25 (misschien al wel langer) niet meer bij de uitrusting.
Het is gewoon te gevaarlijk omdat je het masker exact op de juiste plek moet houden om het paard af te kunnen maken.Dat is niet te doen in een kleine,donkere ruimte met een paard wat er probeerd uit te klimmen.
Dodelijke injectie is ook niet aanwezig,je zou per ongeluk jezelf of je groom kunnen injecteren.
Standaard is er bij sommige maatschappijen (KLM)een medische kit aan boord en de dierenstewards krijgen ook een opleiding om deze te gebruiken.
Wanneer er gesedeerd wordt is afhankelijk van de situatie,standaard sederen wordt niet gedaan.Behalve de al eerder genoemde problemen zit je ook nog met wedstrijdpaarden.De verdoving staat op de dopinglijst en zou dus paarden uitsluiten.
Dat wil niet zeggen dat deze paarden niet gesedeerd worden,maar met is er wel voorzichtiger mee.Wanneer een paard gesedeerd moet worden is een kwestie van inschatten.
Het protocol voor problemen in het ruim is heel simpel,contact houden met de cockpit en de vliegveiligheid is het meest belangrijk.Als die in gevaar dreigt te komen gaat het vliegtuig naar het dichtsbijzijnde vliegveld.
De dierensteward valt direct onder de captain,de captain heeft dus het laatste woord maar uiteraard gaat dit wel in overleg omdat de dierensteward de situatie achter beter in kan schatten dat de captain voorin.
Jaarlijks worden en 10.000-en paarden vervoerd via het luchtruim voor wedstrijden,handel en dekseizoen.Een deel hiervan gaat met combi-toestellen...voordeel is dat lijndiensten regelmatig vliegen en voorrang hebben op vrachttoestellen.Dat betekend snellere verbindingen en kortere reistijden wat het welzijn van de dieren ten goede komt.
heeft ie toch niet overdreven
ptiteblue schreef:Vreemd dat die paarden niet in een cargo vliegtuig vervoerd worden. In een passagieren vliegtuig is er eigenlijk ook niet zoveele plaatst voor containers.
Ik heb al gehoord, als een paard echt paniek is in de lucht, en dat de risico s te groot zijn voor de veiligheid van het vliegtuig, dan heeft de commandant het recht om de dierenarts te vragen van ze af te maken.
Maar ik weet niet of het echt zo is?
cupcake1986 schreef:ptiteblue schreef:Vreemd dat die paarden niet in een cargo vliegtuig vervoerd worden. In een passagieren vliegtuig is er eigenlijk ook niet zoveele plaatst voor containers.
Ik heb al gehoord, als een paard echt paniek is in de lucht, en dat de risico s te groot zijn voor de veiligheid van het vliegtuig, dan heeft de commandant het recht om de dierenarts te vragen van ze af te maken.
Maar ik weet niet of het echt zo is?
dat van dat afmaken dacht ik ook... niet dat ik er echt mee eens ben, maar is ergens wel begrijpelijk.
trekpaardluf schreef:volgens mij worden er bijna altijd wel kalmeringsmiddelen toegedient..
wiske23 schreef:Heeft iemand een foto van hoe de paarden in het vliegtuig worden vervoerd ? Daar ben ik me benieuwd naar
!