Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selka schreef:Heel benieuwd of er nog een speciale reden is geweest om ze zo te begraven.
Ik bedoel toen waren het echt werkdieren en geen huisdieren en dan toch allemaal in 1 graf.
Bijzonder!
H_Nalanta schreef:Nou, ik neem aan dat ze de mensen niet bij paarden zouden begraven.. Maar misschien liggen die een stukkie verderop?!
Selka schreef:Heel benieuwd of er nog een speciale reden is geweest om ze zo te begraven.
Ik bedoel toen waren het echt werkdieren en geen huisdieren en dan toch allemaal in 1 graf.
Bijzonder!
BBreedveld schreef:@Jannie1990: ik weet van de kruisvaarders dat zij gedode collega's kookten in een ketel om zo het vlees van de botten te krijgen zodat deze naar huis gebracht konden worden voor de begravenis. Misschien is dat met de belangrijke menselijke slachtoffers van deze veldslag ook wel gebeurd? En is de rest individueel begraven o.i.d.?
Je zou toch denken dat het wel veel werk is om alle gesneuvelde paarden in 1 greppel te begraven. Dan zou je de karkassen toch een behoorlijk eind moeten slepen lijkt me.
BBreedveld schreef:Ja dat was natuurlijk wel eerder. Maar vast nog wel effectief tegen de tijd van deze veldslag
Het zal inderdaag geen leuk klusje zijn geweest, dat kadaverruimen....brr!