Springruiter krijgt competitieverbod wegens mishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Springruiter krijgt competitieverbod wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:31

Ik weet niet hoe het zit met springwedstrijden maar krijg je ook geen punten voor de manier waarop je je paard rondstuurd?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:32

Niet meer op dat niveau.
Op landelijk niveau vaak alleen in het B als ik me niet vergis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:34

Ik kan me het filmpje ook nog goed herinneren. :j
Vind het ook goed dat hij gestrafd is.

Wat ik me wel afvraag; sloeg hij het paard daadwerkelijk of gebruikte hij de zweep als geluid, zoals bij Jockeys veel gebeurd?

Ik vind het zowiezo niet kunnen hoor, maar de reden dat ik me dit afvraag is dat het paardje zo mooi in één tempo door galoppeerd, terwijl de meeste paarden toch wel wat harder zouden gaan bij zo'n soort zweepgebruik.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:36

terecht van die schorsing!

Maar laatst was ik op wedstrijd en bij de paarden sloeg iemand zijn paard meer dan 3x (5x ofzo) en toen werd ze gediskwalificeerd ;) Dus er word wel opgelet! Maar ze geven wel mindere strengere straffen idd.

Volgens mij raakte hij het paard wel, en volgens mij als ik het goed had gezien was het 13x keer dat ie hem sloeg...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:45

Als hij dit al doet bij een wedstrijd dan wil je niet weten wat hij thuis met paarden doet. :(

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:56

KoudbloedKim schreef:

Wat ik me wel afvraag; sloeg hij het paard daadwerkelijk of gebruikte hij de zweep als geluid, zoals bij Jockeys veel gebeurd?

Ik vind het zowiezo niet kunnen hoor, maar de reden dat ik me dit afvraag is dat het paardje zo mooi in één tempo door galoppeerd, terwijl de meeste paarden toch wel wat harder zouden gaan bij zo'n soort zweepgebruik.

Dat kwam inderdaad ook bij mij op. Ik wist alleen niet dat jockeys dit deden voor het geluid, vindt dat namelijk ook altijd al een akelig gezicht.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:58

Verschrikkelijk ..

Mn pony krijgt ook wel eens een tik maar niet zo hard en geen 11 achter elkaar!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:03

En dan durven springruiters nog zwart op wit te beweren, dat er bij springen geen wandaden zoals bij dressuur geschieden? Jammerlijk is wel dat een van die springruiters niet meer kan reageren door ban, was wel ten zeerste benieuwd naar reactie.

wendietjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:03

Had het filmpje inderdaad al een keer eerder gezien hier op bokt...
Mooie straf!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:07

Je zal maar samen met deze meneer eigenaar zijn van een paard. Dan mag je door zijn gedrag niet meer op wedstrijd met dat dier.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:18

Net goed!
Verbaasd me dat het paardje de sprong nog durft te nemen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:19

? Daar kan de ander dan toch niks aan doen?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:23

Akhal_Teke schreef:
Je zal maar samen met deze meneer eigenaar zijn van een paard. Dan mag je door zijn gedrag niet meer op wedstrijd met dat dier.

:j
Zat ik ook aan te denken.. Pakt natuurlijk extra hard voor hem zodat hij de volgende keer 500 keer nadenkt, maar zonde voor de andere.

Als je een paard zo over een hindernis moet zien te krijgen, is het toch geen leuke sport meer.. Eén klap omdat hij zich aanstelt, oké.. Is niet goed, maar kan ermee door. Maar 11/13 keer slaan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:25

Akhal_Teke schreef:
? Daar kan de ander dan toch niks aan doen?
Nee inderdaad, dat snap ik ook niet helemaal.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:26

Ja, vind hem ook erg overdreven reageren. Het paard was ook niet gemeen aan het bokken ofzo. Gewoon een weigering, kan elk paard gebeuren. Even staf ok, maar dit is gewoon mishandelen

slangens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:26

Dit heeft niets met sport te maken, een tik als aanmoediging kan ok zijn, maar dit misbruik van een zweep moet bestraft worden!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:27

@Akhal_Teke, ben het helemaal met je eens. Paard stopt gewoon, was (hoogstwaarschijnlijk!!) gewoon bang, of kwam niet uit.. Is hoe dan ook de schuld van de ruiter op zo'n moment. Kan hij beter zichzelf slaan. :)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:30

Marijuhhhhh schreef:
KoudbloedKim schreef:

Dat kwam inderdaad ook bij mij op. Ik wist alleen niet dat jockeys dit deden voor het geluid, vindt dat namelijk ook altijd al een akelig gezicht.

Het leek mij dat hij hier toch echt sloeg := Je zag hem echt richting/op de kont slaan met zijn zweep. Bij jockeys zie je altijd dat ze langs het paard slaan, meestal nemen ze daarbij de zweep ook bovenhands vast (dus lange gedeelte naar boven) en zwaaien evenwijdig aan de schouder met de zweep.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:30

Akhal Teke: Denk dat de reactie na jou van Net goed niet over jouw reactie ging maar over de straf?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:33

o, dat zou ook kunnen idd.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:53

Wat ik ook heel erg vind is dat het paard blijkbaar veel vaker slaag krijgt aangezien het nauwelijks reageert op het gemep. Mijn paard zou na zoveel slaag aan de andere kant van de ring staan... Dit dier is blijkbaar al murw van de mepperij....sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:01

Ja, dat is dus wat ik ook bedoel. :j
Vandaar mijn vraag of het paard ook echt werd geraakt.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:14

jouke_h schreef:
Schorsing voor de wedstrijden maar denk niet dat hij tijdens trainingen er vriendelijker op wordt...

mee eens, wat een achterlijke man, ik kan dr met mn kop niet bij.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:22

Heb laatst op een vrij kleine wedstrijd ook wel dingen gezien die verre van netjes waren..
Je mag een paard best corrigeren en dat hoeft niet altijd met alleen een woordje, maar wat ik daar zag vond ik ook echt niet door de beugel kunnen.. Was misschien geen 11 keer zoals hier, maar het arme beest..

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:37

Pieder schreef:
Wat ik ook heel erg vind is dat het paard blijkbaar veel vaker slaag krijgt aangezien het nauwelijks reageert op het gemep. Mijn paard zou na zoveel slaag aan de andere kant van de ring staan... Dit dier is blijkbaar al murw van de mepperij....sneu...

My thoughts exactly!

Arm dier