Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dus er word wel opgelet! Maar ze geven wel mindere strengere straffen idd.KoudbloedKim schreef:Ik kan me het filmpje ook nog goed herinneren.
Vind het ook goed dat hij gestrafd is.
Wat ik me wel afvraag; sloeg hij het paard daadwerkelijk of gebruikte hij de zweep als geluid, zoals bij Jockeys veel gebeurd?
Ik vind het zowiezo niet kunnen hoor, maar de reden dat ik me dit afvraag is dat het paardje zo mooi in één tempo door galoppeerd, terwijl de meeste paarden toch wel wat harder zouden gaan bij zo'n soort zweepgebruik.
Akhal_Teke schreef:Je zal maar samen met deze meneer eigenaar zijn van een paard. Dan mag je door zijn gedrag niet meer op wedstrijd met dat dier.
Marijuhhhhh schreef:KoudbloedKim schreef:Ik kan me het filmpje ook nog goed herinneren.
Vind het ook goed dat hij gestrafd is.
Wat ik me wel afvraag; sloeg hij het paard daadwerkelijk of gebruikte hij de zweep als geluid, zoals bij Jockeys veel gebeurd?
Ik vind het zowiezo niet kunnen hoor, maar de reden dat ik me dit afvraag is dat het paardje zo mooi in één tempo door galoppeerd, terwijl de meeste paarden toch wel wat harder zouden gaan bij zo'n soort zweepgebruik.
Dat kwam inderdaad ook bij mij op. Ik wist alleen niet dat jockeys dit deden voor het geluid, vindt dat namelijk ook altijd al een akelig gezicht.
Je zag hem echt richting/op de kont slaan met zijn zweep. Bij jockeys zie je altijd dat ze langs het paard slaan, meestal nemen ze daarbij de zweep ook bovenhands vast (dus lange gedeelte naar boven) en zwaaien evenwijdig aan de schouder met de zweep.