Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilander schreef:Jolliegirl schreef:Jeetje wat heftig..
dit is iets wat kan gebeuren.. maar lijkt mij dat ook materiaal regelmatig gecontroleerd moet worden.
een afbrekende rem, moet niet zomaar mogen!
Soms wordt er ook door de rem v/e auto heen getrapt....
Of iemand krijgt een hartaanval terwijl ie net de week ervoor doorgelicht is....
Dit is weer eens een conclusie trekken zonder verder te weten wat er loos is!!!
liedje89 schreef:Ah dat verklaard inderdaad waarom ze los schoten, ik dacht aan de gemiddelde aanspanning daar zitten ze natuurlijk wel met wat meer vast dat op 1 punt. Tja, remmen kunnen natuurlijk een keer breken, hoort niet te kunnen maar toch.
Jiggy777 schreef:hoop dat het niet Anne is van Puur terschelling? Die ken ik en zou ik heel sneu vinden. Jeetje wat een drama. hoop dat iedereen er snel weer bovenop komt...!! En inderdaad, het kan de beste overkomen. Heb op terschelling gewoond en heb zoveel karren voorbij zien komen met zulke ervaren paarden /koetsiers tijdens het buitenritten begeleiden...de traumaheli heb ik zelf ook meegemaakt vanwege val van t paard daar. ook zwaar gebroken.
beantsje schreef:Misschien ben ik te snel met mijn oordeel, maar
een rem die afbreekt
geen broek (ok dat hoeft ook niet met rem, maar toch....)
strengen die losbreken
Hoe is het materiaal gecontroleerd voor vertrek?
eilander schreef:Kar reed bij n heuvel naar beneden toen de rem afbrak.
Hier op het eiland lopen de paarden nog in de losse strengen voor de wagen(zonder stokken dus)
Omdat het een aardige helling betrof kreeg de kar vaart en de koetsier moest de paarden voor zich uit drijven omdat ze anders de kar op de hakken kregen en de boeldan meestal aan de kletter gaat.
Dus om dat te voorkomen moesten de paarden harder lopen dan de kar.
Op een gegeven moment ging het zo hard dat de kar begon te slingeren en daardor schoot het tiksel los.