FEI dressuurpony gestolen en binnen een dag weer terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:15

Cayenne schreef:
Niicole__ schreef:
Weer zo'n appart verhaal..
Je hebt (overdag) toch door als er iemand met trailer/auto komt, een pony uitlaat, in een box zet, en weg gaat?
En dan maar één getuige..

Maar wel fijn dat hij weer terug is! :)

Hoe weet jij of er mensen op stal waren of niet? :)

Normaal gesproken houd je overdag toch zicht op je stallen ;)
En als er een getuige was, was er dus zeker iemand op stal ;)

En zowiezo, als er een pony gejat is zou extra toezicht ook nog wel handig zijn voor de zekerheid! ;)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:29

Haha wat een apart verhaal..

Nouwja die is ook weer even buitenshuis geweest :)

seabiscuitje

Re: FEI dressuurpony gestolen en binnen een dag weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:43

Als iemand doping wil toedienen zoals door enkelen gesuggereerd, doe je dat lijkt mij gewoon daar op stal en neem je het beestje niet helemaal mee ergens anders naar toe..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:44

Niicole__ schreef:
Cayenne schreef:
Niicole__ schreef:
Weer zo'n appart verhaal..
Je hebt (overdag) toch door als er iemand met trailer/auto komt, een pony uitlaat, in een box zet, en weg gaat?
En dan maar één getuige..

Maar wel fijn dat hij weer terug is! :)

Hoe weet jij of er mensen op stal waren of niet? :)

Normaal gesproken houd je overdag toch zicht op je stallen ;)
En als er een getuige was, was er dus zeker iemand op stal ;)

En zowiezo, als er een pony gejat is zou extra toezicht ook nog wel handig zijn voor de zekerheid! ;)

Kan ook een buur zijn geweest of iemand die toevallig langs fietste, je weet het niet.
En wij waren ook niet altijd op stal hoor. Je moet ook weleens weg, en het is binnen een paar tellen gedaan :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:46

Vaag verhaal, gelukkig is de pony weer terug ^^

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:57

inderdaad vaag verhaal! En niet eens in Amerika!
Je zou denken dat hier iets anders achter schuilt.
Gelukkig mankeert het diertje niets

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:32

@ navy- je verwoord mijn gedachtes....
ben je ooit weleens met een trailer ergens de werf opgereden ? dan staan ze allemaal te kijken. je kan geen vreemde pony pakken,trailer open, inladen, trailer dicht, weg rijden in echt een hele korte tijd.een minuut of 10 is het al gauw.en een dief zou m niet terugbrengen, met het risico betrapt te worden. als de pony al gemist word- wat vanzelfsprekend is- verkeert de boel daar in rep en roer. dan ga je niet het risico nemen om m terug te brengen.dan dump je hem ergens, en belt desnoods anoniem dat ie daar staat. en dan weer ongezien het erf oprijden, trailer open.pony terug in zn box , trailer dicht en wegrijden ???? no way. is echt onmogelijk......

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:03

Vaag idd. Zeker als er zonet een pony gestolen is dan ben je toch extra op je hoede voor vreemde wagens etc.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:07

Navy schreef:
Wat een vaag verhaal. Als iemand een van mijn paarden jat, dan zorg ik er zeker wel voor dat ik AL het verkeer dat op mijn (hypothetische) erf komt in de gaten houdt, of dat het door een ander in de gaten gehouden wordt. Ik vind dit wel zoiets ongeloofwaardigs. Hoe was de pony eronder?

(Zou mij niks verbazen als de pony over 2 weken positief bevonden wordt op een zware doping, die dan uiteraard door "de dief" is toegediend.. :o )

Dat laatste heb ik ook als idee. Ik vind het een raar verhaal en er zit een raar luchtje aan.

Pony is "gestolen", heeft doping gehad. "De dief" krijgt de schuld, etc?

Goed ik heb er geen idee van, maar erg raar en vaag verhaal is het wel.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:24

Tjong!
gelukkig dat hij weer zo snel terecht was.
Maar dat oog is echt wel heel erg apart.
Net alsof hij een heel groot oog heeft :+

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:28

LadyGrace schreef:
Tjong!

Huh, waar heb je het over?
edit: Snap al wat je bedoeld, volgens mij is het gewoon een aftekening.
Laatst bijgewerkt door biesbas op 25-06-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:28

biesbas schreef:
LadyGrace schreef:
Tjong!

Huh, waar heb je het over?

Het wit omlijnde oog (zie foto begin post ;) )

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:37

Bizar, lijkt me niet om diefstal te gaan maar eerder een ander motief.. Wel lef hebben trouwens om 'm midden op de dag terug te brengen terwijl er mensen op stal zijn.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:21

Klinkt heel erg als een om-aandacht-vragen-verhaal.
Net zoals dat jongetje dat een tijdje geleden in die luchtballon zou zitten in Amerika. Ondertussen zat hij de hele tijd in de kelder van hun huis en bleek het een afgesproken publiciteitsstunt te zijn geweest.
Als ik zo'n pony gestolen zou hebben en het was op het nieuws en in de kranten, dan zou ik hem zeker niet naar de stal brengen waar ik toch zou verwachten dat er scherpe controle zou zijn. Dan bond ik hem ergens aan een boom en belde dan naderhand op om te zeggen waar hij stond. Uiteraard belde ik dan met een pre-paid anders hebben ze je nog zo te pakken. ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:44

sans6 schreef:
(Zou mij niks verbazen als de pony over 2 weken positief bevonden wordt op een zware doping, die dan uiteraard door "de dief" is toegediend.. :o )

als dat zijn enige doel was had ie hem waarschijnlijk niet gestolen, iets inspuiten is zo gedaan. Waarom zou je, als dat je enige doel is, het risico nemen dat ze je betrappen bij de tijd die je verliest met het opladen als het veel sneller kan? Hoop dat de FEI ook snugger genoeg is om het met dat argument in twijfel te trekken indien deze eigenaren zo zouden zijn...

vind het ook een vreemd verhaal.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:02

fokfanaat schreef:
hoezo Dankzij vrienden, politie, internet en kranten stond Gejser tegen lunchtijd opeens weer in zijn box.

als ze niet weten wie het was, weten ze ook niet waarom en dankzij wie hij weer terug is toch?

Dat dacht ik ook al :Y)
Echt een apart verhaal :+

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:12

Navy: Zou mij niks verbazen als de pony over 2 weken positief bevonden wordt op een zware doping, die dan uiteraard door "de dief" is toegediend.. )

tja dat vermoeden heb ik ook.. :+

Seabiscuitje: Als iemand doping wil toedienen zoals door enkelen gesuggereerd, doe je dat lijkt mij gewoon daar op stal en neem je het beestje niet helemaal mee ergens anders naar toe..?
Als iemand doping wil toedienen zoals door enkelen gesuggereerd, doe je dat lijkt mij gewoon daar op stal en neem je het beestje niet helemaal mee ergens anders naar toe..?

Miss is hij helemaal nooit uit zijn stal geweest en dus ook nooit "kwijt" geweest.. ;)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:13

Nou ik vind het ook maar een raar verhaal. Gelukkig is de pony ongedeerd en veilig terug op stal.

Maar zelfs als bij ons op stal een onbekende komt, valt dat meteen op. En bij mensen die paarden/pony's hebben staan van vele duizenden euro's kan zo een trailer het erf op rijden en een pony terug op stal zetten? LIjkt mij dat een stal waar paarden staan met en dergelijke waarde toch wat beter beveiligd zijn.

Zo niet kunnen ze dat nu beter maar wel gaan doen, als mensen er natuurlijk lucht van krijgen dat het zo gemakkelijk is om daar een paard mee te pakken of terug te brengen op deze stal is het wachten op de volgende.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:18

Als de pony op stal was gebleven was er geen bewijs dat een derde de pony in gespoten kan hebben.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:20

Aan de anderen kant: als mijn paard zomaar ineens weg is, en ook ineens weer terug is, zou ik hem toch wel even laten checken. Zeker met een pony van deze waarde mag ik toch aannemen dat ze het beestje hebben laten nakijken. Bloedonderzoekje moet dan toch al snel uitsluitsel geven

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:20

fokfanaat schreef:
hoezo Dankzij vrienden, politie, internet en kranten stond Gejser tegen lunchtijd opeens weer in zijn box.

als ze niet weten wie het was, weten ze ook niet waarom en dankzij wie hij weer terug is toch?

Daar dacht ik ook al aan, las een opmerking of er niet wat is toegedient, maar denk ik niet toch men zegt dat ie gezond is , dus er zou wel naar gekeken zijn?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:25

janesmith schreef:
Klinkt heel erg als een om-aandacht-vragen-verhaal.
Net zoals dat jongetje dat een tijdje geleden in die luchtballon zou zitten in Amerika. Ondertussen zat hij de hele tijd in de kelder van hun huis en bleek het een afgesproken publiciteitsstunt te zijn geweest.
Als ik zo'n pony gestolen zou hebben en het was op het nieuws en in de kranten, dan zou ik hem zeker niet naar de stal brengen waar ik toch zou verwachten dat er scherpe controle zou zijn. Dan bond ik hem ergens aan een boom en belde dan naderhand op om te zeggen waar hij stond. Uiteraard belde ik dan met een pre-paid anders hebben ze je nog zo te pakken. ;-)

Zo aspiraties?? :Y)

Vreemd verhaal, vraag me af wat er waar van is...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:33

Om doping toe te dienen, als het nu ontdekt wordt, heb je een mooie smoes dat de dief dat gedaan heeft. Als hij niet "gestolen" is geweest, dan is de eigenaar de schuldige. Al wil ik hier niet mee zeggen dat dit gebeurd is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:34

Vreemd verhaal. Als iemand 'alleen maar' doping had willen toedienen dan was insluipen makkelijker/veiliger geweest. Offffff het moet een niet zo 'ongewenste' actie zijn en er is een alibi nodig.
Jatten voor een ritje of verkoop geloof ik niet in, beest is te bekend en opvallend, die raak je niet kwijt. En al WAS dat de opzet geweest, dan breng je 'm niet terug in z'n stal maar dan dump je 'm in een weiland en wacht je tot 'ie gevonden wordt of je belt anoniem naar de eigenaar.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat er iets in het lichaam aangebracht, of juist eruit verwijderd is. De vermoedelijke tijd van afwezigheid is voldoende voor bv een operatie...

Ben benieuwd wat dit voor staartje krijgt.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:35

hmm.. misschien wilde die "dief" alleen kijken hoe streng ze waren daar.. qua controle.
Dei dief kan het daar natuurlijk al een tijdje hebben geobserveerd. Heeft gezien dat er tussen die tijden minder mensen waren en de mensen die oplette, deden hun rondje om een bepaalde tijd in een bepaalde volgorde. Zo kon de dief precies weten wat en wanneer hij de polny kon pakken. Uiteindelijk wist hij dus ook zo, wanneer hij 's middags de pony weer kon terugbrengen. Nu weet hij ook dat het mogelijk is om een pony/ paard weg te halen daar en zelfs, ondanks de rep en roer, terug te brengen. Hij kan misschien wel een tweede diefstal gepland hebben op een veel waardervoller paard. Kan die dat beestje ook op dezelfde manier weghalen daar. Lekker makkelijk dan toch?!