Juangi schreef:Daar geloof ik ook niet in hoor..zoals te lezen is in mijn postSabin_e schreef:Als ik dat zo zie ben ik bang dat het veulen naar beneden is gevallen en zichzelf misschien heeft opgehangen aan dat touw en/of verdronk.. Dit zou een ongeval kunnen zijn.
Maar dat touw om de nek vind ik niet kunnenEn misschien heeft iemand het veulen er wel vastgebonden en toen het water ingedrukt/gejaagd? Ik weet het niet. Dan zou het een geval van diermishandeling zijn.
Het is in ieder geval wel een rare vondst. Rare plek en vreemd dat het aan een touw vast zat. Niet echt iets waarbij ik snel 'ongeval' bij zou denken...eerder diermishandeling.
Zo zet je een paard niet vast. Met een beetje handigheid, op het droge, had hij zichzelf zo los gekregen. Overigens is het touw ook te kort om op het land te staan. En het is gelijk aan een galgenknoop, zelfde werking.
En, welke idioot zet zijn paard nou zo dicht bij het water? Ongeval, daar geloof ik niet in. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Ik vind het sowieso diermishandeling: Veulen staat vast met een soort koeientouw om de nek, met galgenknoop, aan de rand van een kanaal. Dat zegt al genoeg.
Ik hoop ook dat ze de dader vinden!
En misschien heeft iemand het veulen er wel vastgebonden en toen het water ingedrukt/gejaagd? Ik weet het niet. Dan zou het een geval van diermishandeling zijn.
Arm dier, wat zal die een verschrikkelijke dood hebben gehad. Moet er niet aan denken dat mijn lieve kleine Pim zo zou worden teruggevonden!