World Horse Welfare vecht voor einde lange afstandstransport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:07

ranna schreef:
Beschaving is meer dan niet in grotten wonen, in een auto rijden en je netjes aankleden.
Beschaving is respect hebben voor alles wat leeft ongeacht verschijningsvorm als plant, dier, mens.
Het ene wezen is niet meer dan het ander, het ene wezen heeft niet meer rechten dan een ander.
Wij gaan hier vaak prat op onze 'beschaving' maar hebben geen weet van de betekenis van het woord. Vandaar dat Gandhi antwoord dat het hem een goed idee lijkt dat wij eindelijk eens beschaafd worden en dat wij niet, zoals wij denken, nu zo beschaafd zijn.

Hoop dat je hier wat mee kunt? ;)

Ik weet dat dit een discussie uit kan lokken maar dat is niet mijn bedoeling. 't Is gewoon zoals ik er over denk.

_/-\o_ +:)+ Precies. Zie mijn onderschrift ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:10

SorayaDL schreef:
ranna schreef:
Beschaving is meer dan niet in grotten wonen, in een auto rijden en je netjes aankleden.
Beschaving is respect hebben voor alles wat leeft ongeacht verschijningsvorm als plant, dier, mens.
Het ene wezen is niet meer dan het ander, het ene wezen heeft niet meer rechten dan een ander.
Wij gaan hier vaak prat op onze 'beschaving' maar hebben geen weet van de betekenis van het woord. Vandaar dat Gandhi antwoord dat het hem een goed idee lijkt dat wij eindelijk eens beschaafd worden en dat wij niet, zoals wij denken, nu zo beschaafd zijn.

Hoop dat je hier wat mee kunt? ;)

Ik weet dat dit een discussie uit kan lokken maar dat is niet mijn bedoeling. 't Is gewoon zoals ik er over denk.

_/-\o_ +:)+ Precies. Zie mijn onderschrift ;)

Lol!!! :D Geloof dat we op 1 lijn zitten.
Ik betrek het alleen niet enkel op dieren ;)

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:11

:D Ik ook niet, maar vond dat een mooie en bekende uitspraak van hem. Dat over beschaving heb je erg mooi verwoord +:)+

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:18

SorayaDL schreef:
:D Ik ook niet, maar vond dat een mooie en bekende uitspraak van hem. Dat over beschaving heb je erg mooi verwoord +:)+

Tnx. comes straight from the heart :o

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:25

Vind dit filmpje juis het tegenovergestelde. Maar indd als je weer die andere link ziet :(

Hoop dat het transport beter geregeld wordt, hoef ik ze ook nietmeer te kopen omdat ik ze zielig vind ;)

Pauline

Re: World Horse Welfare vecht voor einde lange afstandstransport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:32

Ik vind het een erg goed filmpje. Niet zo'n filmpje vol bloed en zielige paarden, bloed en ellende, maar met een goede, positieve tekst. Ik denk dat de maker een compliment verdiend!

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:12

http://www.youtube.com/watch?v=Tlaf43hp ... re=related

Echt wagelijk, of je nu van dieren houdt of niet.. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit goedkeuren!! Pure dierenleed, we moesten ons schamen dat we zo met beesten omgaan en dat het tot nu toe genegeerd bijft door de politiek!!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:14

Het filmpje in het begintopic is juist bedoeld om te laten zien dat het anders kan. Het is een dankjewel-filmpje, wat laat zien dat de steun van mensen wel degelijk uitmaakt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:17

Tja wat moet ik hier tegen zeggen.
Eerst willen ze het slachten van paarden tegen gaan door slachterijen in eigen land te sluiten en vervolgens komen ze er achter dat dat niet zo'n goed idee was.

BarbaLalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:26

Als wij in Nederland meer paardenvlees zouden eten zou er al een heleboel leed bespaard worden :)

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:33

BarbaLala schreef:
Als wij in Nederland meer paardenvlees zouden eten zou er al een heleboel leed bespaard worden :)

En dat basseer je waarop..??

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:19

BarbaLala schreef:

Een inkopper, ik weet het maar kan het niet laten.

Als niemand vlees zou eten zou er nog veel meer leed bespaard worden. :7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:04

Ik vind ook dat slachttransporten sterk aan banden gelegd moet worden.

In het geval van paarden vind ik ook dat veel eigenaren hun verantwoordelijkheid moeten nemen en hun dieren, als ze niet meer mee kunnen, eventueel zelf naar het slachthuis moeten brengen. Dus niet oplaten halen door de verzekering of een handelaar. Een verstandig fokbeleid, dus niet vermeerderen, zou ook veel goed doen.

Jampuppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:17

fransje23 schreef:
Ik vind ook dat slachttransporten sterk aan banden gelegd moet worden.

In het geval van paarden vind ik ook dat veel eigenaren hun verantwoordelijkheid moeten nemen en hun dieren, als ze niet meer mee kunnen, eventueel zelf naar het slachthuis moeten brengen. Dus niet oplaten halen door de verzekering of een handelaar. Een verstandig fokbeleid, dus niet vermeerderen, zou ook veel goed doen.

Moet ik zeggen: ben ik mee eens.
Ik stoor me a jaren aan bv. het fokbeleid van honden :( En daar zie je het ook overhand nemen. Hoeveel dieren belanden niet in het asiel, vooral nu in de vakantie periode?
Iemand die zijn paard tot dood veroordeeld, ongeacht of dit nu noodzakelijk is of niet door ziekte of gemakzucht, moet zelf regelen hoe het paard bij het slachthuis komt. Dit is misschien hard voor diegene die door ziekte geen andere keus hebben en weten dat dit het beste voor hun paard is, maar misschien remt het ook de gemakkelijk die hun paard gewoon niet meer willen.

lamoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:40

Mijn pony wordt ook zo vervoert naar Frankrijk ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:37

Gini schreef:
Idd, wat had je dan gewild? Het zoveelste gruwelfilmpje met zoveel mogelijk bloed en leed. Daar is de meerderheid van de bevolking ondertussen al immuun voor. Beter een filmpje met een duidelijke boodschap en doel, dan een bloedfilmpje en er gebeurt toch niets.
Het gaat hier trouwens over de lange transporten, niet over fysieke mishandeling, ze hadden dus ook een filmpje van 24 uur kunnen maken om aan te duiden hoe lang die transporten wel niet duren maar of daar zoveel mensen naar zouden kijken.

:+ Een filmpje van 24 uur whaha.

Ontopic: Mooie vooruitgang

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:37

lamoen schreef:
Mijn pony wordt ook zo vervoert naar Frankrijk ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Ik neem aan niet je eigen pony?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:02

Janine1990 schreef:
Dancie schreef:
Opzich is het dier inderdaad alleen hersendood door een pin. Voor varkens en koeien en ook de kippen zou het slachten in eigen land moeten. veel beesten worden op slecht transport gezet. ik vind het altijd diep en diep triest.

Kippen worden volgens mij voornamelijk in Nederland geslacht, in Nederland zit namelijk een hele grote kippenslachter.

ja okee maar kippen worden af en toe ook onnodig op lange afstandtransporten gezet gaat nergens over. af en toe word
ik wel is moe van alleen al het denken aan die arme beestjes. ik zou zo alles kopen als het aan mij lag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:21

Cariena schreef:
BarbaLala schreef:

En dat basseer je waarop..??

Dat is inderdaad wel waar. De slachtpaarden gaan op transport, omdat er binnen Nederland amper afzet voor het vlees is. En in andere landen wel.
Dus als er binnen Nederland een afzetmarkt voor paardenvlees komt, willen meer slachterijen paarden gaan slachten en dan hoeven ze minder op transport.

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:29

Ik dacht dat paarden bij ons
alleen naar het slachthuis mochten als
er echt iets mis mee is of ziek zijn!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:48

Marije_jiplover schreef:
Dus als er binnen Nederland een afzetmarkt voor paardenvlees komt, willen meer slachterijen paarden gaan slachten en dan hoeven ze minder op transport.

Je zou ook de karkassen kunnen transporteren, is beter dan een levend dier.

Marije_jiplover

Re: World Horse Welfare vecht voor einde lange afstandstransport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:38

Daar heb je helemaal gelijk in, maar kennelijk wil men in het buitenland graag zo vers mogelijk vlees.

Maar omdat er dus in NL weinig vlees gegeten wordt, wordt er in NL ook weinig geslacht.
Waarschijnlijk lukt het dus nu (nog) niet om het vlees geslacht en wel te verkopen. Maar dat is dus wel wat men nu graag wil bereiken. Geen levend transport maar dood transport.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:09

ranna schreef:
BarbaLala schreef:

Een inkopper, ik weet het maar kan het niet laten.

Als niemand vlees zou eten zou er nog veel meer leed bespaard worden. :7

Of juist niet............................

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:23

Marije_jiplover schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar kennelijk wil men in het buitenland graag zo vers mogelijk vlees.

Ik denk meer dat het een kostenkwestie is. Het is waarschijnlijk goedkoper om de paarden levend te vervoeren en voor een lager slachtloon te slachten.
Het is niet voor niets dat nederlandse varkens soms naar het buitenland gebracht worden om geslacht te worden en als karkas weer terug keren. Zal voor paardenvlees ook wel gelden.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:12

Marije_jiplover schreef:

dan vriezen ze het maar in!!! dan blijft het ook vers!!