bulck dat snap ik hoor
maar mijn punt is dat iedereen nu over dat hoedje begint terwijl volgens mij het probleem daar echt niet zit. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar mijn punt is dat iedereen nu over dat hoedje begint terwijl volgens mij het probleem daar echt niet zit. Floortje88 schreef:Moeni11 schreef:Goed idee! Eigenlijk vind ik dat in de dressuursport het hoedje moet worden verboden en ook op het hoogste nivo een veiligheidscap moet worden verplicht.
Nee dat vind ik niet, een hoedje is super mooi!!! Maar je kan ze bijvoorbeeld wel verplichten om tijdens het losrijden de caps te verplichten.
trisca schreef:Een cap verplichten op foto's voor reclames etc. daar halen veel mensen meer hun 'voorbeeld' weg dan door de hoedjes. Hier in de buurt mag je trouwens echt niet inrijden zonder hoofddeksel (hoedje of cap)
bulck dat snap ik hoormaar mijn punt is dat iedereen nu over dat hoedje begint terwijl volgens mij het probleem daar echt niet zit.
trisca schreef:ik vind dat ze daar net zo goed streng moeten zijn inderdaad. Niet zonder cap of hoedje op het paard.
Vind het ook belachelijk dat je advertenties ziet van dekhengsten die worden aangeboden met een foto waar de ruiter geen cap op heeft, even als reclame voor ruiterbenodigheden etc.
Benfan schreef:Ik vind dat ze het vanuit de verzekering verplicht moeten stellen, geen cap (eigen risico) dan ben je ook niet verzekerd. Val je van je paard en kom je in het ziekenhuis terecht dan zijn de kosten voor jezelf (dus.. eigen risico) en niet voor de mensen om je heen die je misschien al 10x hebben verteld dat je het toch echt op moet doen.
Edit, hoedje traditie dus niet afschaffen? dat zeggen de spanjaarden over stieren gevechten ook. Ik heb niet voor het afschaffen maar vind wel dat ruiters wat beter moeten nadenken over wat ze doen.

Floortje88 schreef:Moeni11 schreef:Goed idee! Eigenlijk vind ik dat in de dressuursport het hoedje moet worden verboden en ook op het hoogste nivo een veiligheidscap moet worden verplicht.
Nee dat vind ik niet, een hoedje is super mooi!!! Maar je kan ze bijvoorbeeld wel verplichten om tijdens het losrijden de caps te verplichten.
Joolien schreef:Ik vind dat springruiters met inrijden en trainen op concours ook verplicht een helm moeten dragen. Van het weekend op chio reed bijna iedereen in zonder cap en ging de cap pas op bij het inspringen.
Ik vind dit nog niet eens zozeer uit veiligheid maar misschien nog meer als voorbeeld en dat vind ik ook voor de dressuur.

maar ik heb er geen probleem mee als ze het verplicht stellen! ik zou het wel goed vinden...
winnietje3 schreef:Ik vind een algeheel verbod op het hoedje maar niks.
Niet dat ik er zelf mee rijd want helaas ben ik slechts een manegeruiter.
Ik snap zeker de risico's hiervan, maar het is zonde om het traditionele beeld aan te tasten. Ik vind een hoedje zoveel mooier staan dan een cap.