Voorzitter Open vld raakt gewond na val van paard *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:05

Halster over Hoofdstel incl teugels Xtrees ..ik weet heus wel hoe dat werkt ..maar dan doe je dat ONDER het hoofdstel !!
en hééééééééééééééééél lang is geen garantie met goed rijden ;)

Biepje

Re: Voorzitter Open vld raakt flink gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:13

Ik vind over het hoofdstel toch wel een pak vriendelijker ;)

En aan de dood ontsnapt: ik denk dat hij inderdaad geluk heeft gehad, als hij op zijn hoofd was gesmakt of het paard was volledig op hem gevallen, dan had hij toch niet meer veel kunnen na vertellen

pirouetjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:16

Tuurlijk, groot gelijk, maar ik bedoel maar hoe de kranten hierop inspelen, hij heeft idd geluk gehad... Zoiets kan toch iedereen overkomen ?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:17

Ligt het nou aan mij of hebben hier heel veel mensen commentaar die niet ter zake doet? Wie van jullie is eigenlijk de perfecte ruiter? Met olympisch talent en zo? Volgens mij zijn 80% van alle ruiters gewoon recreatieruiters, die niet zo nodig perfect moeten zitten en die gewoon wat lol willen en af en toe op een paard zitten en een wandeling maken. Je weet helemaal niet hoe goed of slecht deze jongen te paard rijdt. feit is wel dat hij al 20 jaar ervaring heeft en dus niet de eerste de beste amateur is. Bovendien kan het iedereen overkomen dat je paard schrikt/struikelt en je er onder terecht komt. Volgens mij overkomt het zelfs Anky. Dus ik vind de commentaren echt nergens op slaan. Hij was bezig met zijn hobby en heeft pech gehad. Natuurlijk vallen wel meer mensen van hun paard, maar dit komt nu eenmaal in het nieuws omdat hij een BV is en omdat het gevolgen heeft omdat hij nu eenmaal partijleider is. Wat is het probleem nu eigenlijk? Beetje arrogant sommige reacties hier, precies of het kan jullie niet overkomen omdat jullie allemaal topruiters zijn...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:18

Precies!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:22

Inderdaad JaBa!

Besita, lees het zinnetje na "het lang rijden" ook eens?
Het is best een vriendelijke ruiter, maar neen, hij rijdt niet perfect.
Jij wel?

pirouetjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:24

helemaal mee eens :-)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:27

Zo, slechte tijden voor de croo :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:39

Alexander De Croo rijdt net als zijn vader Herman al jaaaaren paard ;) Dus dat mag wel even gezegd zijn :D

Voor de rest vind ik het erg van zijn val, maar dit komt allemaal direct op tv en in de krant. Nog geen twee weken geleden is hier in het dorp een meisje van haar paard gevallen en overleden, dit heeft niet eens in de krant gestaan.

Vind ik nogal zonde...

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:46

Natuurlijk komt niet alles in de krant, het zou er nog maar aan mankeren. Maar als je nu eenmaal in de publieke belangstelling staat en een belangrijke functie hebt, dan komt het wel in de krant. Moet je verder niets achter zoeken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:06

Biepje schreef:
Ik vind over het hoofdstel toch wel een pak vriendelijker ;)

En aan de dood ontsnapt: ik denk dat hij inderdaad geluk heeft gehad, als hij op zijn hoofd was gesmakt of het paard was volledig op hem gevallen, dan had hij toch niet meer veel kunnen na vertellen

tuuuurlijk :roll: :roll: rijdt lekker teugels IN je halster

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:08

X__Trees schreef:
Inderdaad JaBa!

Jij wel?

daar gaat het toch niet om ???
dat het al sinds gisteren hot nieuws is en je het elke minuut overal moet horen ..en dat het als " aan de dood " onsnapt beschreven wordt ..paard valt gewoon met een misstap op de stoep ..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:12

Je kan ook je teugels erover doen. Als je goed naar een hoofdstel en een halster kijkt, zie je dat het een pak logischer is om het erover te doen, je teugels even los te maken en dan je teugels terug correct vast te maken zodat je teugels even goed zitten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:53

Erg jammer voor De Croo, maar het komt wel goed!
En al het gepraat over het feit dat hij slecht of goed rijdt, daar moeten wij niet over oordelen denk ik?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:52

Biepje schreef:
Je kan ook je teugels erover doen. Als je goed naar een hoofdstel en een halster kijkt, zie je dat het een pak logischer is om het erover te doen, je teugels even los te maken en dan je teugels terug correct vast te maken zodat je teugels even goed zitten

god jong wil je het niet verstaan ofzo ..ik weet heel goed hoe het moet ..maar laat ik vader nu net zien rijden hebben met de teugels nog ONDER de halster getuige dus van veel kennis

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:58

besita schreef:
Biepje schreef:

god jong wil je het niet verstaan ofzo ..ik weet heel goed hoe het moet ..maar laat ik vader nu net zien rijden hebben met de teugels nog ONDER de halster getuige dus van veel kennis

Ach, ik ben ook al eens vertrokken met m'n teugels door m'n keelriem. Iedereen kan wel eens verstrooid zijn toch?

Heb gisteren nog een filmpje gezien van Kris Peeters te paard. Dat die valt, daar schrik ik niet van :D Denk dat Alexander en Herman De Croo in elk geval een stukje beter rijden dan hem.

De paardenliefde is er in elk geval bij vader De Croo: http://www.youtube.com/watch?v=U1I8i-1QNOM

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:35

hop hop hop paardje in galop :+

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:50

JaBa schreef:
Ligt het nou aan mij of hebben hier heel veel mensen commentaar die niet ter zake doet? Wie van jullie is eigenlijk de perfecte ruiter? Met olympisch talent en zo? Volgens mij zijn 80% van alle ruiters gewoon recreatieruiters, die niet zo nodig perfect moeten zitten en die gewoon wat lol willen en af en toe op een paard zitten en een wandeling maken. Je weet helemaal niet hoe goed of slecht deze jongen te paard rijdt. feit is wel dat hij al 20 jaar ervaring heeft en dus niet de eerste de beste amateur is. Bovendien kan het iedereen overkomen dat je paard schrikt/struikelt en je er onder terecht komt. Volgens mij overkomt het zelfs Anky. Dus ik vind de commentaren echt nergens op slaan. Hij was bezig met zijn hobby en heeft pech gehad. Natuurlijk vallen wel meer mensen van hun paard, maar dit komt nu eenmaal in het nieuws omdat hij een BV is en omdat het gevolgen heeft omdat hij nu eenmaal partijleider is. Wat is het probleem nu eigenlijk? Beetje arrogant sommige reacties hier, precies of het kan jullie niet overkomen omdat jullie allemaal topruiters zijn...

Verschil is dat de meesten onder ons dan niet persé in de gazet willen staan en gefilmd willen worden als ze aan het rijden zijn..
Als die mannen dat dan toch zo graag willen dan kunnen ze er op z'n minst voor zorgen dat ze een beetje fatsoenlijk in beeld komen...is beter voor het imago van onze sport... :-) En dan bedoel ik correct gekleed en met een correct opgezadeld paard.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:29

besita schreef:
X__Trees schreef:
Inderdaad JaBa!

Jij wel?

daar gaat het toch niet om ???
dat het al sinds gisteren hot nieuws is en je het elke minuut overal moet horen ..en dat het als " aan de dood " onsnapt beschreven wordt ..paard valt gewoon met een misstap op de stoep ..

Wat denk je nu zelf?
Pff wat een nutteloze discussie weer.
Ik weet zeker dat het overal in het nieuws komt als er een bekende belg, nederlander of whatever van zn paard afvalt.
Het was ook breed in het nieuws dat balkenende van een skateboard afviel, so????
Die mensen zijn altijd in het nieuws als er nieuws over ze is dus nu ook...

En je bent wel een hele wereld verbeteraar, op bokt kan de helft van de leden niet rijden maar deze politica bakken er helemaal geen zier van? Wat een onzin zeg;
Weet je hoeveel mensen niet kunnen rijden en het toch doen? Miss zitten ze niet zo netjes en whatever, mar hee alleeee de perfecte ruiter moet nog worden geboren he :Y)

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:21

Ik vind het ook een belachelijke discussie. Denk je nu echt dat ze de media opgebeld hebben om te zeggen dat ze aan die stoet gingen meedoen? Nee hoor, dat doen ze elk jaar, maar nu is het fout gelopen en daarom wordt het uitgebreid bericht. Dat is alles. Wat een arrogantie en lef van al die mensen hier die vinden dat ze zoveel beter zijn dan 80% van alle ruiters. Laat die mensen toch gewoon doen! Het is hun hobby, ze hebben de paarden aan huis, de dieren zien er perfect gezond en goed verzorgd uit en verder moet er zich toch niemand mee gaan bemoeien. Hij had inderdaad dood kunnen zijn. In het artikel staat dat hij net niet helemaal onder zijn paard lag en dat hij met zijn hoofd op de betonnen stoeprand geknald is. Hij zegt zelf dat hij heel blij is dat hij nooit zonder helm rijdt! Als dat geen verstandige reclame is.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:55

s0173957 schreef:
Al die politici in België vinden het 'leuk staan' als ze paard rijden... en aanhoudende hebben ze iets voor!
Goed voor het imago van onze sport denk ik dan...

Wat is dat nu weer voor reactie.. Mogen politici geen hobby meer hebben?
En "aanhoudende hebben ze iets voor".. Hoeveel mensen vallen dagelijks van hun paard? Alleen komt het bij politici in de pers, en bij Jan met de Pet hoort niemand erover..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:07

Al iedereen hier elke keer hetzelfde gaat zeggen maar in een ander zinnetje gaat gieten gaan we ver komen :)
Lees dan eerst eens elkaars reacties...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:17

Nee, want ik heb geen boodschap aan deze 2 pagina's discussie.. Ik wou je er alleen op wijzen dat je redenering nogal "scheef" was, that's it :)

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:34

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:36

Gadverdamme wat een reacties zeg. Omdat hij politicus is moet hij maar niet gaan rijden, is hij te onervaren, moer hij niet zo de show willen stelen. Jeetje zeg, wat een arrogantie.

Deze man is met paard en al op het asfalt gekwakt en met zijn hoofd op de stoeprand beland. Ik ben ook geen OPen VLD-er, maar dat weerhoudt mij er niet van om dit heel erg voor hem te vinden en hem van harte beterschap te wensen.

Zij die zonder zonden zijn, werpe de eerste steen.