Imke erg tevreden met prestaties van Sunrise en Toots

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:25

Noisy schreef:
Mijn paard was 1.80m en ik ben "maar" 1.70m.
Ik kon gewoon opstappen hoor, no problemo, maar voor de rug van mijn paard en voor mijn zadel, stapte ik altijd met een krukje op. Is makkelijker en vele malen fijner voor je knol. Zou er niet aan moeten denken dat er iemand aan mijn zijkant zou bungelen...Zou er een hernia van krijgen zeg...

Anyway, weer on-topic.

Ik vind het geweldig wat ze met Toots in zo'n korte tijd bewerkstelligd. Met zijn lengte is het nou niet een koud kunstje om die bij elkaar te rijden en te houden, Chapeau Imke!

Als het moet kan ik het ook wel, vind het voor het paard nogal een belasting, maar ook voor mijn knieën is het echt niet goed (lang zijn is niet altijd prettig). :n Ik wil nog langer kunnen rijden...

Ik heb op youtube gekeken, maar ik kan helaas geen filmpje van hen vinden... Anyone?

Sjaad

Re: Imke erg tevreden met prestaties van Sunrise en Toots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:27

Wat een enorm groot paard! Goede prestaties overigens!

Hier in Frankrijk zijn er ook veel meer kleine vrouwen dan in Nederland, heb ik het idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:31

Madeliefje_x schreef:
Als je een beetje lening bent kun je gewoon opstappen? Als je zo'n groot paard koopt, moet je toch ook een beetje normaal op kunnen stappen lijkt me, anders moet je er gewoon niet aan beginnen.

Nou ben ik best lenig maar met mijn 1.50 heb ik moeite met eentje van 1.75 hoor... Dus 1.89 zou al helemaal een probleem gaan vormen :')
Daar kom ik nie op zonder krukje. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:47

Héu, ik ben ook met 1.55 op 1.85 geklommen.
Wellicht wel de beugels even langer gemaakt, maar toch O:)

Wat een prachtig paard zeg :wow: Gaat helemaal goedkomen als ik het zo hoor. Is er ergens een filmpje van te zien inderdaad?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:49

Bizzybijtje schreef:

Wat een prachtig paard zeg :wow: Gaat helemaal goedkomen als ik het zo hoor. Is er ergens een filmpje van te zien inderdaad?

Dan lukt het mij ook idd maar met mijn beugels op maat... No f*cking way dat ik er dan op raak zonder hulp :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:58

Ayasha schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dan lukt het mij ook idd maar met mijn beugels op maat... No f*cking way dat ik er dan op raak zonder hulp :')

Amen _O-

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:08

Janine1990 schreef:
s0173957 schreef:
1m78 is voor een vrouw toch aan de grote kant hoor :)

Voor mij niet :P
Ik zie ook steeds meer lange vrouwen, en ben er zelf één van. Voor mij is 1.78m een maatje om op prettig niveau mee te kunnen communiceren.

Ik ben 1.63, in België aan de kleine kant maar nu ook niet zo enorm klein. Ik kom noooooooit in NL wonen, enkel om de reden dat ik precies een lilliputter ga zijn :P

Prachtig paard precies!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:30

Leuk paard heeft imke er weer bij :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:30

heb het stuk ook ind e bit gelezen, ze gaat er idd met een trapje op maar dan moet ze nog moeite doen
ook werd er speciaal een zadel voor hem gemaakt enzo
wat een joekel!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:55

Wat een gaaf paard die Toots! Ik vind het een mooie combinatie
Ik ben zelf 1,74 en heb een paard van 1,82 die nog steeds groeit. En ik stap altijd op met dat handige houten IKEA krukje

En voor iedereen die zo trots vertelt dat ie altijd vanaf de grond opstapt: elke zadelmaker zal je vertellen dat dit 1. slecht is voor je zadel EN 2. niet onbelangrijk: slecht voor de rug van je paard.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:55

fargo schreef:
Wat een gaaf paard die Toots! Ik vind het een mooie combinatie
Ik ben zelf 1,74 en heb een paard van 1,82 die nog steeds groeit. En ik stap altijd op met dat handige houten IKEA krukje

En voor iedereen die zo trots vertelt dat ie altijd vanaf de grond opstapt: elke zadelmaker zal je vertellen dat dit 1. slecht is voor je zadel EN 2. niet onbelangrijk: slecht voor de rug van je paard.

klopt als een bus, in Bit heeft er trouwens ook een artikel gestaan, en daar werd het ook bevestigd. Er is trouwens nog een derde punt: het is slecht voor de gezondheid van de ruiter, vooral voor de rug maar idd voor knieën zoals ik hier las ook...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:20

Diortje_vds schreef:
klopt als een bus, in Bit heeft er trouwens ook een artikel gestaan, en daar werd het ook bevestigd. Er is trouwens nog een derde punt: het is slecht voor de gezondheid van de ruiter, vooral voor de rug maar idd voor knieën zoals ik hier las ook...

Goh, dat wist ik helemaal niet, maar ik kan het me wel voorstellen.
Afgelopen winter heb ik nogal wat klappen op het ijs gemaakt met m'n knieën, dus veel beter werd het er niet op. Met name m'n rechterknie, dus dat komt wel goed uit, compenseert wat.
Maar wel iets wat iedere ruiter mee moet nemen, je wilt je knieën niet voortijdig kapot hebben.