Vijfduizend wilde brumbies mogelijk naar het slachthuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:37

Schip er een aantal naar andere landen, het zijn echt gave paarden om te zien, en wilde paarden kunnen vaak best getemt worden.

xHanne

Re: Vijfduizend wilde brumbies mogelijk naar het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:44

Zijn er eens wilde paarden.. moeten ze worden afgeslacht! :(

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:45

6000 km transport om wilde paarden te slachten... waar zijn we mee bezig?
zo zielig....

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:46

ik wil nu echt een brumby :')

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:48

Ik denk dat uit dunnen ook de beste methode zou zijn.

Als ze elk jaar alle veulens weg halen en verkopen, en nu de kudde uitdunnen door b.v. te verschepen etc.
Dan kan je het volgens mij best in de hand houden dat het er niet zo veel worden.
een omheining is ook een goed idee.
Zou toch zonde zijn om zulke mooie gezonde dieren af te laten maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:52

Dorien1 schreef:
zo zielig....

Dit is nou precies wat ik hier niet goed aan vind!
Die paarden hebben dan echt niet een snelle stressloze dood :n Dat er wat gedaan moet worden begrijp ik volkomen maar er is vast wel een andere oplossing.
Kunnen de jonge paarden niet gevangen worden en op transport gezet worden? Volgens mij is er best wel vraag naar deze paarden :D
Ook geboorte beperking lijkt mij niet verkeerd!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:52

Die 5000 paarden lopen op een grondgebied dat vele malen groter is dan Nederland en wij hebben er hier zeker meer dan 150.000 (!). 30 keer zoveel als daar dus.
Het is puur om economische redenen voor de boeren daar dat ze willen afschieten. Niet omdat ze enorme overlast veroorzaken.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:58

@Dorien1, dat is ook het eerste wat door mij heen ging.
6000km!!!!!???!!! Ben je nou helemaal besodemieterd? :(

Toen las ik het stuk en dacht vervolgens: 'Ja hoor, het is weer zover. De mensen hebben er 'last' van. Die willen er andere dieren hebben lopen. So to hell with nature!'

Pfff... kan hier zo boos om worden.
Staat het ons niet aan? Afmaken die handel, simpel zat.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:01

No_No schreef:
Dorien1 schreef:
zo zielig....

Dit is nou precies wat ik hier niet goed aan vind!
Die paarden hebben dan echt niet een snelle stressloze dood :n Dat er wat gedaan moet worden begrijp ik volkomen maar er is vast wel een andere oplossing.
Kunnen de jonge paarden niet gevangen worden en op transport gezet worden? Volgens mij is er best wel vraag naar deze paarden :D
Ook geboorte beperking lijkt mij niet verkeerd!

Nee maar aan de ander kant wat zou er gebeuren als er ruinen in de natuur voor komen zou die hiragie dan niet verstoort worden :?
Zoizo snap ik nou niet waarom ze die paarden perse af moeten schieten dan zie ik liever dat zoiets in het slachthuis gebeurt dat is geen stres en zeer snel.

Maydine

Waarom niet naar andere landen verschepen of een aantal verkopen? Met dat geld kan het reservaat ook weer opgeknapt worden etc. lijkt me.

Gigantisch zonde als ze worden afgemaakt..

Goof

capopjekop schreef:
Het zou echt zonde zijn, ik vind wilde paarden toch wel bij Australië horen en mocht mijn trip doorgaan dan wil ik echt zeker naar ze op zoek. Ik denk dat het best interessant kan zijn voor de bevolking om het toerisme op de paarden te spitsen, want er zijn vast wel meer mensen die met een trektocht wilde paarden willen zien. Geboortebeperking lijkt me ook wel een goed plan.

Je komt overal wel wilde paarden tegen in Australie, daarvoor hoef je niet op trektocht, dus toerisme zal daar niets mee doen en ook niet beter van (kunnen) worden.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:09

sowieso hoort dit paard van oorsprong niet in australie thuis, ze zijn daar losgelaten als gedomesticeerde paarden wat uiteindelijk geleid heeft tot het ontstaat van de brumbie. ze geven veel overlast omdat er nauwelijks natuurlijke vijanden zijn (anders dan krokodillen dan natuurlijk) dus tja...... ik snap wel dat deze dieren dit lot boven het hoofd hangt..... natuurlijk heel erg zonde maar ja wat moet er anders mee gebeuren allemaal vangen en gaan verkopen zal ook moeilijk worden....... ze kunnen wel een reservaat willen maar ja dat zit ook vol op een gegeven moment natuurlijk....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:11

als ze dood moeten, dan wel op een diervriendelijke manier aub.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:11

Floortje88 schreef:
Naja wat idioot

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Als de voortplanting wordt gestopt zijn ze over een aantal jaren ook met een heel stuk minder... Maar dan gaat het op redelijk natuurlijke wijze

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:16

Nee, ze mogen mijn jeugdfantasie niet afmaken! :( :o
Ik ben ook voor geboortebeperking, maar of ze daar het geld voor over hebben...

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:16

oh wat zou dat zonde zijn het zijn echt schitterende dieren en dan zou er zoiets mee gebeuren.
laten we hopen dat alles goed komt

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:17

dndnlover schreef:
ik wil nu echt een brumby :')

Precies mijn gedachte :o

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:21

ik geloof niet dat je hier een brumby kan krijgen vanuit australie... net als met de mustangs.... zoiezo zal het een duur grapje worden.....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:25

Tja over een paar jaar gaan we ook gewoon mensen afschieten als het er teveel worden, niks geen oplossingen zoeken gewoon hup kogel erin want we hebben last van je.

Zoals ik al eerder zei: overal moet altijd mee bemoeit worden, nu zijn de brumbies overlast...over een paar jaar staan ze op de lijst met uitstervende dieren en moet er weer alle mogelijke moeite gedaan worden om de brumbiekuddes te herstellen......word je weer gek gebeld door de nodige "goede doelen"of je even wil doneren omdat een aantal nono's enkele jaren geleden niet zo slim bezig zijn geweest.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:26

Wat doodzonde als dit daadwerkelijk in werking word gezet....

*krijgt spontaan neiging om al die brumby's te adopteren :z *

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:27

Mjay schreef:
ik geloof niet dat je hier een brumby kan krijgen vanuit australie... net als met de mustangs.... zoiezo zal het een duur grapje worden.....

Ja idd :j Maar als je dit dan zo leest denk je dat. Goede herinneringen aan die tekenfilmserie the silver brumby haha.

http://www.youtube.com/watch?v=DPrFahxF ... re=related

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:33

Jeetje, wat een idioten! Er zijn al zo weinig wilde paarden meer, en het worden er steeds minder.
Ik ga er serieus eentje kopen als ze naar de slacht gaan.. :z

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:36

Als iedereen over de hele wereld die erop tegen is nou gewoon is 5 dollar wegzet ofzo... Als er maar genoeg mensen zijn kom je vast wel een eind om het voortbestaan van deze groep paarden veilig te stellen. En anders stel ik mn achtertuin wel ter beschikking hihi.

Nee idioot dit... Zijn gerust wel betere oplossingen dan afschieten. Dit roept bij mij Hidalgo-herinneringen op. Arme paardjes..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:42

Mjay schreef:

mustangs kon je vorig jaar ook kopen voor een schijntje.
daar moesten er ook een hoop van dood.
toen zijn er ontzettend veel verkocht.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:44

Je kunt zo'n paard beter af laten maken dan naar Nederland laten komen. Als je zo'n leven gewend bent als paard, en vervolgens in Nederland terecht komt ben je imo zwaar ongelukkig. Daarnaast gaan er in Nederland ook zat gezonde veulens naar de slager hoor, doe daar dan wat aan.

Zoals al gezegd werd, hebben deze paarden amper natuurlijke vijanden, en kunnen zich dus zo goed als onverhinderd voortplanten. Dus ik snap wel dat er maatregelen getroffen moeten worden. Natuurlijk is het zonde van die prachtige paarden, maar ik denk dat zij het mooiste paardenleven ter wereld gehad hebben ;)