Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cristinaa schreef:Op foto's was hij niet goed, dat was duidelijk, daar ging de rechtzaak immers over
cristinaa schreef:Hopelijk zijn er echte fokkers die eerst kijken of de hengst wel bij hun merrie past. Zoniet kan men weleens bedrogen uitkomen. Laten we het beste ervan hopen!
cristinaa schreef:De hengst was in Dld goedgekeurd tot 2006, er was altijd KI voorradig. In Dld was er zeer weinig interesse om met hem te dekken.Het NRPS heeft hem opnieuw goedgekeurd. Wetende dat deze hengst al op 13 jarige leeftijd lichamelijke gebreken had en een groot deel van zijn leven is er heel zuinig mee omgegaan. De hengst heeft natuurlijk een staat van dienst. Dat neemt niet weg dat hij volgens de regels van de HK , net als iedere hengst aan de eissen moet voldoen. Daar hoort ook vrijspringen bij, daar hoort op het harde en los galopperen bij! Veterinair goedgekeurd en rontgen goedgekeurd.
Geloof mij.......een hengst die dit traject doorstaat kan zo de sport in. Gelukkig is er ook een soort "achterdeur" waar men , zonder toezicht van de leden, een hengst kan binnen halen.
Op foto's was hij niet goed, dat was duidelijk, daar ging de rechtzaak immers over.
De toekomst moet laten zien of de hengst meerwaarde brengt in de fokkerij. Hopelijk zijn er echte fokkers die eerst kijken of de hengst wel bij hun merrie past. Zoniet kan men weleens bedrogen uitkomen. Laten we het beste ervan hopen!
cristinaa schreef:Maar Rianneke, denk jij nu echt dat PP vrijgesprongen heeft voor de Jury? En dat hij los gegallopeerd heeft? Ik begrijp dat je het een aanwinst vind en dat zou best zo kunnen zijn, maar bedenk 1 ding Rianneke.....deze hengst gaat geld in het laadje brengen bij het NRPS. De helft van de pony's die gedekt worden zijn merrie's die geen NRPS(ox) bloed hebben, die kunnen niet in het stb, maar moeten wegens te weinig ox bloed in het Reg. B, of vertrekken naar de Welsh.
En ja...daar is ook niets mis mee hoor. Maar ze betalen wel allemaal lidmaatschap om hun dekbewijs in ontvangst te mogen nemen. Je kan wel denken dat deze hengst om zijn dressuurprestatie's goedgekeurd is, maar hij is natuurlijk niet voor niets "achter de schermen" GGK. Makkelijker zou zijn geweest als de eigenaren hem in Dld hadden aangemeld.....die hadden hem al GGK ...ooit.
cristinaa schreef:@ Bulck jij weet toch ook wel dat de eissen 15 jaar geleden in Dld veeeel lager waren als op dit moment bijv. bij het NRPS
cristinaa schreef:Maar Rianneke, denk jij nu echt dat PP vrijgesprongen heeft voor de Jury? En dat hij los gegallopeerd heeft? Ik begrijp dat je het een aanwinst vind en dat zou best zo kunnen zijn, maar bedenk 1 ding Rianneke.....deze hengst gaat geld in het laadje brengen bij het NRPS. De helft van de pony's die gedekt worden zijn merrie's die geen NRPS(ox) bloed hebben, die kunnen niet in het stb, maar moeten wegens te weinig ox bloed in het Reg. B, of vertrekken naar de Welsh.
En ja...daar is ook niets mis mee hoor. Maar ze betalen wel allemaal lidmaatschap om hun dekbewijs in ontvangst te mogen nemen. Je kan wel denken dat deze hengst om zijn dressuurprestatie's goedgekeurd is, maar hij is natuurlijk niet voor niets "achter de schermen" GGK. Makkelijker zou zijn geweest als de eigenaren hem in Dld hadden aangemeld.....die hadden hem al GGK ...ooit.
cristinaa schreef:Afgunst heb ik niet, ik fok graag met Welsh en DR, maar ik volg het allemaal
cristinaa schreef:sarabande, ik fok geen pony's, ik bestudeer al jaren de Duitse Reitpony
xMarianne schreef:@ Rianneke; ik vind ook dat mensen het maar zelf moeten weten of ze met hem willen fokken of niet! Degene die hem ter dekking heeft, verdient er geld aan! En ik ben ook echt zo'n 'penny meisje' wat hem graag als hengst zou willen maar ik weet dat het niet mag en als ik het al zou doen ga ik eerst op zoek naar een goede merrie!