'Ze stonden klaar om in te grijpen' vraag me af hoe ze dat doen als ze 5 hysterische hengsten hebben die op elkaar in gaan trappen ..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amazone77 schreef:niet alle hengsten zijn het zelfde roompje,ben erg blij voor jou hengst dat hij paard mag zijn,ik denk dat als je het van jongs af aan ''leert'' het wel zal gaan,maar als ze al volwassen zijn dan word de kans steeds kleiner.
alvaro schreef:Veel is een kwestie van opvoeden
Cayenne schreef:Toen de hengsten (in de leeftijd van 9 tot 18 jaar oud) voor het eerst samen op het land stonden, stonden de onderzoekers gereed om in te grijpen wanneer het mis zou gaan. .
Rooompie schreef:Sjoert schreef:De meeste hengstenstallen die ik ken; daar zien de paarden elkaar wel.
Tja maar wat is 'zien.. ' geen paardenleven iig!
Rooompie schreef:Ik vind het ook belachelijk hoe die dekhengsten afgezonderd worden gehouden..
(bijna) alle hengsten stallen die ik ken houden hun hengsten apart, geen mogelijkheid dat ze ooit 'paard' mogen zijn en in gezelschap op de wei kunnen rondhobbelen.. ze komen niet in de buurt, of mogen geen andere paarden zien.. te gek voor woorden.
amazone77 schreef:niet alle hengsten zijn het zelfde roompje,ben erg blij voor jou hengst dat hij paard mag zijn,ik denk dat als je het van jongs af aan ''leert'' het wel zal gaan,maar als ze al volwassen zijn dan word de kans steeds kleiner.
Asyaa schreef:Urko schreef:Wat verrassend zeg![]()
Ja dit is inderdaad verrassend.
In de natuur had je 4 dode hengsten gezien, en 1 er niet ver vandaan na alle gevechten.
Cayenne schreef:Sjoert schreef:De meeste hengstenstallen die ik ken; daar zien de paarden elkaar wel.
Ik ken eigenlijk geen enkele hengstenhouderij waar de paarden elkaar niet kunnen zien.
In de oude stallen van Van Norel stonden Cabochon en Apollonios neus aan neus met Darlington er rustig naast![]()