Partij voor de Dieren bezoekt unieke paardenstal in Z-H

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:27

Ezter schreef:
Ik word langzamerhand heel erg moe van heel die PvdD. Ja, er zijn veel misstanden, mishandelingen ed.

Maar kunnen we alsjeblieft, voordat we regels gaan verzinnen over boxgrootte, verplichte maatjes, enz enz enz. Eerst even zorgen dat er geen asielzoekers meer worden teruggestuurd naar landen waar ze nooit meer levend vandaan komen! Dat alle kinderen in NL naar school gaan, eten krijgen en niet meer mishandeld en misbruikt worden! Dat mensen niet meer zomaar worden neergestoken omdat ze de op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn! Dat er geen discriminatie meer is, dat het idioot duur worden van alles en nog wat ophoud, dat het openbaar vervoer eindelijk eens werkt...en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

En dan, als je dat allemaal geregeld hebt, dan mag je de tijd van de politiek, van het bestuur van dit land, verspillen met regels over hoelang een paard buiten mag staan. Maar nu niet! Get real, er gebeuren veel ergere dingen!!

Aargh, ik kan me hier echt kwaad om maken. Ze liggen daar maar te zaniken en telkens weer debatten uit te lokken over dit en dat...terwijl er zoveel mensen, kinderen zelfs zijn die het 100x slechter hebben dan die dieren waar zij over liggen te &^*&)%^%$

Amen!

Het is toch onvoorstelbaar dat mensen het dierenwelzijn boven het verkankeren van hun eigen land stellen... :n
Sorry voor het akelige woord, maar zo staat Nederland er momenteel wel voor!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:28

Yell schreef:
welke niet, bestemmingsplan, stankcirkel , max te bebouwen m2 etc etc, schending van het uitzicht van de buren etc etc

Zelfde regels die ook voor een boxenstal zullen gelden. En een Hit-Actief-stal hoeft niet meer ruimte in te nemen dan een boxenstal voor hetzelfde aantal paarden.

Isegrim

Re: Partij voor de Dieren bezoekt unieke paardenstal in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:29

Dat er belangrijkere issues bestaan, betekent toch niet dat er aan de minder belangrijke issues geen aandacht mag worden besteed? Dat is een beetje een vreemde redenering.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:30

Isegrim schreef:
Yell schreef:
welke niet, bestemmingsplan, stankcirkel , max te bebouwen m2 etc etc, schending van het uitzicht van de buren etc etc

Zelfde regels die ook voor een boxenstal zullen gelden. En een Hit-Actief-stal hoeft niet meer ruimte in te nemen dan een boxenstal voor hetzelfde aantal paarden.

Dat dacht ik ook ja, lijkt mij weinig verschil. Ik denk dat er gewoon minder stallen van zijn, omdat de investering groter is....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:31

Als je trouwens alleen maar een stalgebouw mag bouwen zoals sommige hier aangeven, kun je ook gewoon de tussenwanden weglaten en dan heb je een loopstal. Da's al heel veel beter. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:31

Isegrim schreef:
Janine1990 schreef:
Paarden horen ook niet te worden bereden, laat staan in handen van mensen zijn...

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb niets tegen op het houden van dieren, maar het moet wel gebeuren met respect voor de aard van het dier. Je zet je hond ook niet de hele dag in zijn bench. Hetgeen wij 'stalondeugden' noemen, bestaat in de natuur niet, dat zou al genoeg moeten zeggen. :)

Voor wat betreft de politiek: ik vind het goed dat de PvdD bestaat, maar stem er zelf niet op. Ik ben het met een heleboel van hun standpunten niet eens.

Daar ben je het niet mee eens omdat het dan aan je eigen toekomt?
Ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor :P Ze moeten mij mijn paarden niet afpakken.
Maar ze moeten ook niet gaan oordelen over het welzijn van mijn paarden, want ook al staan ze in de winter 's nachts op stal, ze hebben het echt niet slecht... :n

Houden van dieren met respect? Ja!
Maar de PvdD scheert alle dieren over één kam.
Voorbeeldje: Een paard bij mij op stal kan slecht tegen warmte en vliegen (pollenallergie?) en staat hartje zomer de hele dag in de wei te stampen en boos te zijn. Hij staat dan overdag ook lekker in zijn eentje de stal, rieten dak, lekker koel. En gelukkig dat hij dan is!
Mag dat van de PvdD??? NEE! Want dat is sielugh... Kijk even naar dat paard, denk ik dan!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:32

inma schreef:
Dat dacht ik ook ja, lijkt mij weinig verschil. Ik denk dat er gewoon minder stallen van zijn, omdat de investering groter is....

Het zal een forse investering zijn, maar een Hit-Actief-stal is voor een stalhouder uiteindelijk veel minder arbeidsintensief. Ik denk dat het zich wel terugverdient.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:33

@ Isegrim: Dat vind ik dus niet. Ik vind dat er heel veel dingen zijn op dit moment, die zodanig veel belangrijker zijn, dat dat eerst moet worden geregeld. Ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk he...En ik vind de PvdD ontzettend zeuren, doordrammen, en ja, tijdverspillen dus.

Kijk, als ze er nou snel een wetje door willen drukken dat de DB eerder in mag grijpen bv, prima. Maar ze willen zoveel, zo onredelijk, en zo...nouja het gevoel wat ik heb is echt van Dierenwelzijn is veeel belangrijker dan mensenwelzijn. En dat vind ik gewoon niet kunnen.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:33

Arabesk schreef:
Het zou mooi zijn als je over een jaar of tien de DB kan bellen als je ergens paarden in stands ziet staan, of in een box zonder contact met andere paarden.

dan zou het pas echt de goede kant op gaan... mensen zeuren over dierenmishandeling maar missen de psychische mishandeling die de meeste mensen paarden aan doen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:34

Janine1990 schreef:
Daar ben je het niet mee eens omdat het dan aan je eigen toekomt?

Nee, daar heeft het niets mee te maken. Ik vind het houden van dieren in zijn algemeenheid niet moreel verkeerd, zolang het dier maar zijn natuurlijke gedragingen kan uitdrukken.

Citaat:
Ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor :P Ze moeten mij mijn paarden niet afpakken.
Maar ze moeten ook niet gaan oordelen over het welzijn van mijn paarden, want ook al staan ze in de winter 's nachts op stal, ze hebben het echt niet slecht... :n

Houden van dieren met respect? Ja!
Maar de PvdD scheert alle dieren over één kam.
Voorbeeldje: Een paard bij mij op stal kan slecht tegen warmte en vliegen (pollenallergie?) en staat hartje zomer de hele dag in de wei te stampen en boos te zijn. Hij staat dan overdag ook lekker in zijn eentje de stal, rieten dak, lekker koel. En gelukkig dat hij dan is!
Mag dat van de PvdD??? NEE! Want dat is sielugh... Kijk even naar dat paard, denk ik dan!

Van geval tot geval bekijken wat het beste is, is helemaal niets mis mee. Maar er is geen enkel paard voor wie het goed is om 22 uur per dag op stal te staan en dat komt toch wel heel veel voor.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:35

Ezter schreef:
@ Isegrim: Dat vind ik dus niet. Ik vind dat er heel veel dingen zijn op dit moment, die zodanig veel belangrijker zijn, dat dat eerst moet worden geregeld. Ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk he...En ik vind de PvdD ontzettend zeuren, doordrammen, en ja, tijdverspillen dus.

Kijk, als ze er nou snel een wetje door willen drukken dat de DB eerder in mag grijpen bv, prima. Maar ze willen zoveel, zo onredelijk, en zo...nouja het gevoel wat ik heb is echt van Dierenwelzijn is veeel belangrijker dan mensenwelzijn. En dat vind ik gewoon niet kunnen.

Natuurlijk moeten er prioriteiten gesteld worden, maar het is niet alsof aandacht voor dierenwelzijn ten koste gaat aan aandacht voor mensenwelzijn. Je kunt beide tegelijk nastreven. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:36

Isegrim schreef:
inma schreef:

Het zal een forse investering zijn, maar een Hit-Actief-stal is voor een stalhouder uiteindelijk veel minder arbeidsintensief. Ik denk dat het zich wel terugverdient.

Wat een onzin. Grote investering? Je bouwt een groot hok en stampt daar alle paarden in. Een stal met boxen waar ze s nachts in kunnen en over dag op het land in kleine groepen dat is pas een investering.

De goedkoopste oplossing is die beeste de hele dag op de wei laten. Vreemd dat onze natuurlijke paardenhouders dat nooit zien.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:37

Paarden horen niet op stal? Tja... misschien moet je 'm dan ook maar niet kopen. Gewoon alle paarden de prairie op sturen. Want daar komen ze het best tot hun recht. Omgaan met mensen hoort ook niet. Wilde dieren moet je niet temmen...

Natuurlijk moet elk paard zo veel mogelijk de wei op, het liefst met soortgenoten. Maar een paard dat op stal staat, is niet per definitie zielig.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:38

sporter schreef:
Wat een onzin. Grote investering? Je bouwt een groot hok en stampt daar alle paarden in. Een stal met boxen waar ze s nachts in kunnen en over dag op het land in kleine groepen dat is pas een investering.

De goedkoopste oplossing is die beeste de hele dag op de wei laten. Vreemd dat onze natuurlijke paardenhouders dat nooit zien.

Volgens mij heb jij nog nooit een Hit-Actief-stal gezien. :D Voercomputers, drainage, chips voor de paarden, bestrating voor het harde gedeelte etc. etc.

Janine1990

Isegrim schreef:
Van geval tot geval bekijken wat het beste is, is helemaal niets mis mee. Maar er is geen enkel paard voor wie het goed is om 22 uur per dag op stal te staan en dat komt toch wel heel veel voor.

Maar van geval tot geval bekijken doet de PvdD niet aan... Moeten we daarvoor straks een doktersbriefje hebben??? Ik mag hopen van niet zeg...

Ezter

Isegrim schreef:
Ezter schreef:

Natuurlijk moeten er prioriteiten gesteld worden, maar het is niet alsof aandacht voor dierenwelzijn ten koste gaat aan aandacht voor mensenwelzijn. Je kunt beide tegelijk nastreven. :)

Maar dat doen ze niet ;) En dát stoort me. Het heet niet voor niets Partij voor de Dieren....Kijk, ik ben er niet tegen om enkele punten wbt dierenwelzijn in je programma op te nemen hoor! Maar ik ben echt bang dat als deze partij in de regering komt, dat het mensenwelzijn stil blijft staan, omdat koste wat kost het dierenwelzijn door moet worden gedramd...en dat vind ik absurd...

sporter

Isegrim schreef:
Nee, daar heeft het niets mee te maken. Ik vind het houden van dieren in zijn algemeenheid niet moreel verkeerd, zolang het dier maar zijn natuurlijke gedragingen kan uitdrukken.

Bij zijn natuurlijke gedragingen zit jij niet op zijn rug? Of mag er dan even een uitzondering gemaakt worden omdat dat jou beter uit komt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:39

sporter schreef:

Hehehe, ja. Ik hou m'n paard natuurlijk. Omdat ik hem de rest niet kan bieden, gewoon op de wei en een leuk stickertje erop... }>

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:40

Isegrim schreef:
sporter schreef:

Volgens mij heb jij nog nooit een Hit-Actief-stal gezien. :D Voercomputers, drainage, chips voor de paarden, bestrating voor het harde gedeelte etc. etc.

Tuurlijk drainage hebben ze niet op gewone stallen net zo als bestrating en chips. Weet niet wat je met etc etc bedoelt maar ga er vanuit dat ze dat op normale stallen ook hebben.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:42

sporter schreef:
Bij zijn natuurlijke gedragingen zit jij niet op zijn rug? Of mag er dan even een uitzondering gemaakt worden omdat dat jou beter uit komt?

Een wilde hond apporteert ook geen stokken. Waar wil je precies naartoe? Moet ik mijn mening aanpassen omdat die volgens jou niet radicaal genoeg is? Vraag jij ook aan vegetariërs waarom ze wel planten eten omdat die immers ook leven?

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:42

sporter schreef:
Isegrim schreef:

Chips??? Neeeh....dat kan dan toch ook niet? Wat is daar dan natuurlijk aan?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:43

sporter schreef:
Tuurlijk drainage hebben ze niet op gewone stallen net zo als bestrating en chips. Weet niet wat je met etc etc bedoelt maar ga er vanuit dat ze dat op normale stallen ook hebben.

Ik heb het uiteraard over de overstap van een gewone stal naar een Hit-Actief-systeem. Bij nieuwbouw vanaf nul zal het misschien weinig schelen qua investering, maar aangezien ik nog nooit een stal heb gebouwd, zou ik het niet precies weten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:45

Ezter schreef:
Chips??? Neeeh....dat kan dan toch ook niet? Wat is daar dan natuurlijk aan?

Ik ken geen chips die paarden belemmeren in hun natuurlijke gedrag.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:46

Isegrim schreef:
sporter schreef:

Een wilde hond apporteert ook geen stokken. Waar wil je precies naartoe? Moet ik mijn mening aanpassen omdat die volgens jou niet radicaal genoeg is? Vraag jij ook aan vegetariërs waarom ze wel planten eten omdat die immers ook leven?

Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar dat is inderdaad best een goede vraag.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:47

sporter schreef:
Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar dat is inderdaad best een goede vraag.

Nee, het is een vraag die aangeeft dat je je aangevallen voelt door iemands mening en dus maar de aanval terug opent met een volstrekt onzinnige vraag.