Kloon van Poetin gedekt door Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:06

Nou Xavier Marie heeft genoeg betaald voor zo'n Topmerrie waar ie niet eens van heeft kunnen genieten ..met een beetje opleg geld ..heeft hij straks toch al 5 nakomelingen lopen ..
en zo'n vaart zal het allemaal nog niet lopen ..het is enkel voor miljonairs weggelegd ..
ik ben benieuwd hoe het allemaal zal ontwikkelen ..
maar een best veulen is het wel !!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:07

Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel te zeggen dat er in deze combinatie waarschijnlijk helemaal niet op gelet is of deze paarden uberhaupt wel bij elkaar passen. Er is waarschijnlijk alleen maar geselecteerd op prestatie, ervanuitgaande dat twee goed presterende paarden een goed presterende nakomeling opleveren, wat natuurlijk onzinnig is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:07

Jannepauli schreef:
Eerlijk gezegd krijg ik hier toch wel een beetje wrang gevoel bij. Niet zozeer vanwege de combinatie, maar het feit dat het zo ingegeven lijkt te zijn door de menselijke hebberigheid van altijd maar méér, en dan vooral als het om de centen gaat..
Draagmoeders ok, dat is nog wel voor te stellen. Maar is het eigenlijk niet allemaal het zoveelste bewijs dat wij mensen denken dat alles maar 'maakbaar' is en we uiteindelijk niks meer te bieden hebben dan een verklote wereld?

Kippen die eieren blijven geven, koeien die melk blijven geven, plofkippen, Die "zware" vleeskoeien (ben de naam kwijt) die in de meeste gevallen een keizersnee krijgen bij de bevalling, omdat het kalf te groot is... Ik vind dit eigenlijk nog meevallen. :o

easterimage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:09

nou ja, niet dat dat diepvries sperm zo bijzonder is, inderdaad, maar gewoon alles bij elkaar is dit toch heel raar !!

de maakbaarheid van de natuur.... bizar vind ik het.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:11

Angelita schreef:
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel te zeggen dat er in deze combinatie waarschijnlijk helemaal niet op gelet is of deze paarden uberhaupt wel bij elkaar passen. Er is waarschijnlijk alleen maar geselecteerd op prestatie, ervanuitgaande dat twee goed presterende paarden een goed presterende nakomeling opleveren, wat natuurlijk onzinnig is.

Als het om zoveel geld geld gaat denk ik dat ze op alle relevante variabelen selecteren, dus ook exterieur.. De hele wereld kijkt naar de nakomelingen van Totilas, als daar een paar beroerde tussen zitten dan is dat paard diect een paar miljoentjes minder waard.. Dat risico proberen ze toch echt zoveel mogelijk te beperken..

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:38

Angelita schreef:

hoe selecteren de meeste sportfokkers? Toch ook prestatie x prestatie bij elkaar brengen ?
Von nichts kommt nichts! De kans dat dit produkt sportief gezien slaagt is toch vele malen groter dan dat je Mientje met klaasje dekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

fenna1995 schreef:
gaat erg ver inderdaad.. Maar zal zeker een top paardje worden. :)

Das nog maar afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:43

essiesilly schreef:
tuurlijk niet angelita, maar topper x boeren niksnut is al helemaal niks :Y)

Dat hoeft helemaal niet toch, lopen best goede paarden rond toch, zonder dat pa en ma toppers waren?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:47

Mindim schreef:
essiesilly schreef:
tuurlijk niet angelita, maar topper x boeren niksnut is al helemaal niks :Y)

Dat hoeft helemaal niet toch, lopen best goede paarden rond toch, zonder dat pa en ma toppers waren?

en daar mogen sommige kwpners een puntje aan zuigen
ik vind het ook absurt er word er zowieso maar op los gefokt en verkocht als de zotte.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:48

ligt eraan wat je goed vind :Y)

ik snap het hele gedoe gewoon niet, een super merrie met een super hengst, waarom niet? zoals lucas al zegt "de kans dat dit produkt sportief gezien slaagt is veel groter dan dat je mientje met klaasje dekt"
genetisch zeer interessant

lucas03

Re: Kloon van Poetin gedekt door Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:50

Deze eigenaar probeert niet een leuk basis sportpaardje voor de gemiddelde hobby ruiter te fokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:59

lucas03 schreef:
Deze eigenaar probeert niet een leuk basis sportpaardje voor de gemiddelde hobby ruiter te fokken

Misschien niet, maar de kans dat het dat wel wordt is heus aanwezig hoor. Een garantie dat het ook daadwerkelijk een topper wordt, heb je nooit vanzelf.

Okidoki heeft toch ook niet echt geweldige papieren? Vaders moeder en moeders vader waren half broer en zus en pa ik geen ggk hengst. Maar het resultaat is toch leuk opgedroogd, hadden ze vast ook niet verwacht toen de merrie drachtig was.

Garantie heb je nooit, ongeacht papier. Ook met klonen niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:04

zal je zien, wordt het een bok met een een hertenhals en franse voeten die voor geen meter kan lopen. _O-

nee zonder dollen, ik hoop dat er een gezond veulen uitkomt. ik vind het altijd een beetje een eng idee, klonen. lijkt me dat er een beetje gespeeld wordt met de natuur. kan haast niet anders dat dat ooit een keer goed mis gaat.
maar voor de eigenaren van het toekomstige veulen hoop ik dat er een heel leuk veulentje uitkomt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:56

Er worden daarnaast nog zoveel paarden gefokt die mogelijk toppers zouden kunnen zijn plus de paarden die al overal rondlopen met talent,maar die komen nooit onder de juiste ruiter om tot een topper uit te groeien! ik denk dat er meer toppaarden in nederland rondlopen dan ruiters...