Vrouw gewond door schrikkende paarden in Nijkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:00

1. Je moet sowieso gewoon niet gaan fietsen met 2 paarden? :?
2. Absoluut zeer netjes dat hij zijn motor uitzetten.

Al zijn de paarden nog zo gewend, het is gewoon not done en als je diep nadenkt weet je dat zelf ook wel. ;)
En andere dagen kunnen ze ook een voor een neem ik aan dus dat vond ik eigenlijk wel een beetje een smoesje..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:01

Oh ja, de paarden zijn braaf in de stal gaan staan en hebben er niks aan over gehouden. :)

funnyhorses

Re: Vrouw gewond door schrikkende paarden in Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:04

gelukkig maar!
Ik hoop dat je er ondanks het ziekenhuis bezoek toch een beetje "om kunt lachen"!
Het was goed bedoelt van je,maar beter niet meer doen hoor!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:06

Minjon schreef:
1. Je moet sowieso gewoon niet gaan fietsen met 2 paarden? :?
2. Absoluut zeer netjes dat hij zijn motor uitzetten.

Al zijn de paarden nog zo gewend, het is gewoon not done en als je diep nadenkt weet je dat zelf ook wel. ;)
En andere dagen kunnen ze ook een voor een neem ik aan dus dat vond ik eigenlijk wel een beetje een smoesje..

Het paard wilde graag mee aangezien mijn paard en dit paard veel bij elkaar lopen. Ik had zoiets (het paard dat extra mee ging moest toch naar stal) ik neem hem wel vast mee. Anders was hij zeer waarschijnlijk wel ontsnapt bij het eruit halen van mijn paard. Ik had zoiets voor hij los op de weg loopt, neem ik hem zelf wel mee.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:08

funnyhorses schreef:
gelukkig maar!
Ik hoop dat je er ondanks het ziekenhuis bezoek toch een beetje "om kunt lachen"!
Het was goed bedoelt van je,maar beter niet meer doen hoor!

Het was inderdaad goed bedoeld, aangezien dit paard toch 's nachts op stal moet ivm zijn eczeem. Hij wilde mee en ik wilde hem niet laten ontsnappen dus had zoiets van ik neem hem wel samen met mijn eigen paard mee.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:08

Ik vind het alsnog erg ontverantwoordelijk maar dan zal ik wel zo enorm braaf iemand zijn die zich aan de regels houd..

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:13

nou snap het wel hoor! je dacht gewoon even dat het kon :+ en waarschijnlijk was het ook goed gegaan zonder de vrachtwagen,maar heb ook weleens van zulke dingen...
je zult er vast wel van geleerd hebben ;)
Gelukkig is het nog goed afgelopen en ben je weer lekker thuis en staan de paardjes lekker op stal:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:17

ik snap het ook!
Ik heb ook een excemer en die worden "witheet" als ze niet mee naar binnen mogen in de avond!
Suus is gewoon een ervaring rijker en kan het GELUKKIG nog na vertellen.
Vind het verder ook geen rede om dr blijven af te straffen door te zeggen dat het dom was enz.enz.
De goede bedoeling is gewoon iets anders gegaan dan gehoopt was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:20

niet slim om te fietsen met 2 paarden aan de hand.

maar suzanne_k bedankt voor jouw eigen verhaal.
De krant/nieuws verteld het toch altijd weer anders, heb ik inmiddels zelf ook ervaring mee.
Fijn dat je opheldering hebt gegeven.

gelukkig valt alles mee, maar hopelijk doe je dit geen 2e keer.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:23

ik begrijp dat met een fiets meer risico is...maar die vrachtwagen was er ook geweest als ze lopend 2 paarden had meegenomen...kans dat je door de schrik van beide paarden ook omver gelopen word is ook aanwezig. ;)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:18

Ja, dat klopt. Als ze in paniek zijn letten ze soms nergens op en kunnen ze je ook omver lopen. Het enige voordeel lopend is dat je dan misschien wat sneller weg bent en wat meer te vertellen hebt. Maar iedereen mag gewoon zijn mening geven hoor.

amazingstar schreef:
ik begrijp dat met een fiets meer risico is...maar die vrachtwagen was er ook geweest als ze lopend 2 paarden had meegenomen...kans dat je door de schrik van beide paarden ook omver gelopen word is ook aanwezig. ;)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:23

Of je nou fietst met 1 of 2 paarden, of dat je ermee wandelt, het blijft altijd wel risico hebben. Er kan altijd wat gebeuren ;)
Mensen die het gevaarlijk vinden, best dan doe je het niet. Maar ik heb op alle manieren wel eens wat meegemaakt, maar het blijven nou eenmaal dieren. Er kan altijd wat gebeuren en dat kan net zo goed als gebeuren als je erop zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:29

Waarom heb je gekozen voor fietsen boven lopen, als de wei maar 100 meter verderop is? (100 meter is de afstand tussen 2 hectometer paaltjes..)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:32

Beterschap! Mag ik misschien weten om welke paarden het gaat?
Als ik naar de tekst kijk: Arona (je eigen paard) en Whisper (heeft zomerexceem)????
(Ze is de dochter van de manege eigenaarrese van de manege waar ik op rijd)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:52

Over veiligheid gesproken!! In je eentje, op de fiets, met 2 paarden door het verkeer... ook al zijn ze nog zo braaf, niet doen.