Boze vader krijgt boete voor afrossen van pony dochter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:54

wat een achterlijke malloot!
Arm kind wat moet toezien hoe papa flipt en een dier mishandeld.
Dan ben je een mooi voorbeeld voor je kind zeg! :r

Steefje

Re: Boze vader krijgt boete voor afrossen van pony dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:04

Ongelooflijk, wat een eikel. Inderdaad een zeer slecht voorbeeld voor zijn kind(eren). Van mij hadden ze die pony in beslag mogen nemen. Als hij zo in het openbaar reageert, dan is het prive misschien nog wel een graadje erger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:14

500 euro maar???
daar moet nog een "0" bijgeplakt worden!
wat denkt die nou!
beetje een pony schoppen..... :(

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:16

Wat een lul zeg! Maar ook wat vreselijk voor zo'n meiske!
Je schaamt je toch dood als je pa zoiets flikt!!

En de gedachte die mij dan bekruipt........ welke normen en waarden krijgt zo'n kind mee!!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:17

Mooizo!! Ik schop het shetje van mijn dochter toch ook niet als ze er vanaf valt? Wat een aso actie zeg.
Wat voor opvoeding krijgt dat meiske dan mee van haar vader denk ik dan?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:18

En nu pony verhuist naar een afgelegen landje zodat volgende keer niemand het ziet?
En dat arme kind weet waarschijnlijk niet beter en leert zo ook dat het zo "hoort"

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:19

Hmm..en nadat hij thuiskwam na de rechtszaak heeft hij de pony vast nog een paar rotschoppen verkocht vanwege die boete..

Leuk zo'n geldboete, maar uiteindelijk pak je het probleem niet aan.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:47

Arm meisje, ik heb eigenlijk wel medelijden met haar. Ik zou me namelijk doodschamen en niet meer durven te starten..

en arme pony natuurlijk

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:53

NOu ik was er bij die dag en heb gezien hoe bizar deze man te keer ging. Ik ben blij dat hem een boete is opgelegd. Ik had nog nooit iemand zo op een pony in zien trappen!! Misschien moeten ze hem ook nog een curses hoe behandel ik een dier aanbieden

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:02

Goed dat deze man een boete heeft gekregen, nu maar hopen dat hij ook begrijpt waarom dit gedrag onacceptabel is.

Helaas ken ik 2 maneges in mijn omgeving waarbij het gebruikelijk is de pony zo aan te pakken als er een kind naast ligt.
Dit terwijl je als instructeur een voorbeeld functie hebt....

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:16

Tsja...buitensporig gedrag is natuurlijk onacceptabel.
Maarre...paarden blijven dieren en geen mensen.
Wat denk je dat paarden onderling doen?....die bijten of trappen elkaar ook wel eens om de rangorde te bepalen.
En wat dacht je hoe hard die hoeven zijn?
Ik praat niks goed, maar ik heb ook wel een keer een paard een schop gegeven of een mep met de zweep als het gedrag echt onacceptabel is (zoals aanvallen of zomaar trappen).

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:17

tahnee1987 schreef:
500 euro maar???
daar moet nog een "0" bijgeplakt worden!
wat denkt die nou!
beetje een pony schoppen..... :(

Ja, idd zeker een "0" maar mogen er voor mij ook wel twee zijn...
Zeker als je bedenkt dat hij het goede voorbeeld moet geven aan kinderen van die leeftijd, is daar wel eens aan gedacht...???

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:17

Groot verschil is dat er 'in het wild' meestal een reden voor bestaat en dat de timing klopt, dat is in deze situatie op beide punten niet het geval :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:20

BrittKitt schreef:
Groot verschil is dat er 'in het wild' meestal een reden voor bestaat en dat de timing klopt, dat is in deze situatie op beide punten niet het geval :n

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:21

BrittKitt schreef:

Wat de reden dan ook moge zijn, mijn paarden lopen gescheiden. Wil niet dat ze elkaar inelkaar trappen en weg sportpaard. De dames kunnen elkaar niet luchten of zien als ze bijelkaar lopen. Op stal en wedstrijden is het dikke mik met elkaar. Dus wat de reden ook is........

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:23

en terecht, boete had hoger mogen zijn

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:31

Belachelijk... de boete is veelste laag.
Ze zouden hem 5 tot 8 keer moeten trappen in ze buik.
Idioot!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:33

BrittKitt schreef:

Precies. Dit is het verschil tussen zinvol geweld en zinloos geweld. Tussen paarden onderling heeft het zin, maar de aktie van de vader is totaal van de pot gerukt en komt alleen maar voort uit machteloosheid en boosheid. Die dingen op een paard botvieren is gewoon echt not-done.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:35

Als ik van een paard zou vallen zou mn vader eerder zeggen eigen schuld,,
wat eigenlijk is het altijd je eigen schuld als je van een paard afdondert

maar arm arm paardje

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:35

Mooi zo. Heb zoiets wel vaker in real life meegemaakt..waarbij diegene er ongestraft mee weg kwam..

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:37

ik vind deze geldboete nog wat aan de lage kant, de meneer mag zich, wat mij betreft niet meer op een concours laten zien. Op een concours zou veel meer controle nodig zijn, want wat je af en toe ziet hoe er met de pony of het paard ter plekke om wordt gegaan, niet normaal meer. Zoiets moeten ze gelijk afstraffen. Maar het zijn niet alleen de ouders/groom van de pony / het paard maar ook de puberende ruiters. De ruiters die de pony's / paarden ter plekke eens TE goed onder handen nemen, die moeten ze dan ook aanpakken. Daarom vind ik dat er op een concours veel meer 'officials' rond MOETEN lopen die dit soort dingen constateren en gelijk lik op stuk beleid geven.

Liaz26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:43

Het is niet leuk om te zien en gebeurd veeeeel vaker als je ziet ~~}> of hoort :( ,maar menig paarden(vriend) doet het ook alleen }:) stiekum. :(

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:52

het wordt steeds gekker op concoursen..kijk maar eens bij het losrijden..maar meestal durft niemand er iets van te zeggen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:54

manubres schreef:
Tsja...buitensporig gedrag is natuurlijk onacceptabel.
Maarre...paarden blijven dieren en geen mensen.
Wat denk je dat paarden onderling doen?....die bijten of trappen elkaar ook wel eens om de rangorde te bepalen.
En wat dacht je hoe hard die hoeven zijn?
Ik praat niks goed, maar ik heb ook wel een keer een paard een schop gegeven of een mep met de zweep als het gedrag echt onacceptabel is (zoals aanvallen of zomaar trappen).

Dat kan wel zijn, maar paarden straffen elkaar wel op het juiste moment. Dat is hier duidelijk niet het geval en de pony legt echt de link niet tussen de schoppen in zijn buik en het meisje wat er even daarvoor afgevallen is. Totaal zinloos dus...

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:05

Ja vind dit ook niet echt een gepaste straf, het is natuurlijk beter als helemaal niks.. Maar had liever gezien dat hij een curses hoe ga ik met mijn pony om had gekregen bij wijze van spreke dan he! en dan doel ik op een taakstraf van een week of twee in een rusthuis bijvoorbeeld onder strenge begeleiding dan wel ,dat hij zich daar natuurlijk niet zou kunnen herhalen als een een paard is een stap de andere richting op zou maken.
Maar ben in iedergeval blij dat ze er iets aan gedaan hebben.