PvdD-standpunt tegen bijvoeren van dieren valt erg slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:39

sporter schreef:
BarbaLala schreef:
Ik stem wel trouw pvdd.
Iedere partij heeft sterke en minder sterke punten.

Ach ja het is maar net hoe serieus je de politiek neemt.

_O-

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:40

Janine1990 schreef:
Duke schreef:
Dat zou wel erg offtopic gaan. ;)

Hehe ja, zoals; Nederland draait niet alleen om/op dieren... :z

Zowel privé als zakelijk draait bij mij heel veel juist om dieren. ;)
M.a.w. ik kom uit de agrarische hoek.

Janine1990

Re: PvdD-standpunt tegen bijvoeren van dieren valt erg slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:54

Agrarisch of economisch zakelijk, heb je niets aan de partij van de dieren...
Maar waar ik op doel is dat zij geen enkele andere punten lijken te hebben. De economie is/lijkt voor hen volslagen onbelangrijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:57

En daar gaat de laatste zetel....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:06

Janine1990 schreef:
De economie is/lijkt voor hen volslagen onbelangrijk...
Ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Daar zijn toch andere partijen voor die zich daar om bekommeren? Die andere partijen maken zich bijv. weer niet druk om het welzijn van dieren. En dat doet de PvdD weer wel (zij het niet altijd even goed, eerlijk gezegd). Maar het feit dat ze zich er 100% mee bezig houden, is wel nodig in NL.
Alleen zouden zij sommige dingen anders aan moeten pakken. Ik ben het met veel dingen van de PVV ook wel eens, maar ook heeeel veel dingen niet. Zo heeft elke partij goeie en slechte dingen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Majo schreef:
Janine1990 schreef:
Ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Daar zijn toch andere partijen voor die zich daar om bekommeren? Die andere partijen maken zich bijv. weer niet druk om het welzijn van dieren. En dat doet de PvdD weer wel (zij het niet altijd even goed, eerlijk gezegd). Maar het feit dat ze zich er 100% mee bezig houden, is wel nodig in NL.
Alleen zouden zij sommige dingen anders aan moeten pakken. Ik ben het met veel dingen van de PVV ook wel eens, maar ook heeeel veel dingen niet. Zo heeft elke partij goeie en slechte dingen.

Ach kom op zeg. de PvdD Heeft nog niks goeds gedaan. Daarbij hebben ze een lijsttrekker waarvan ik denk }:0 8)7
Je zegt dat de PvdD zich 100% bezig houden met het welzijn van dieren. En nog doen ze het niet goed. Weet niet hoe het bij jou werkt maar als ik al mijn tijd in 1 project steek en dat project verkloot ik ook nog, dan is de klant boos en stampt mijn baas me buiten. Hopelijk gebeurd dat nu ook met de PvdD.

Weet niet of iemand Marianne een tijdje terug bij Pauw en Witteman heeft gezien? Ik zou het graag anders neerzetten maar ik heb er geen andere woorden voor dan dat het gewoon zwaar zwaar verschut was.

Zoals Johan Derksen zei: Er komt ook weinig fatsoenlijks uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:25

Majo schreef:
Janine1990 schreef:

Niet zo erg?
Het maakt jou dus niet uit of je ouders later wel of geen thuiszorg kunnen krijgen terwijl ze zelf hun huis niet meer kunnen onderhouden. Of je buren met een gehandicapt kindje, die hun kind niet kunnen onderhouden, terwijl ze het zo graag willen. Of dat je zelf als je werkloos bent, je geen uitkering krijgt...
De economie houdt het land draaiende, dat doen dieren maar weinig. Alleen in agrarische sectoren, maar die hebben het zo moeilijk en door regeltjes van de PvdD worden die alleen maar meer in het nauw gedreven! Boeren/Agrariërs zijn een heel groot deel van onze samenleving. Realiseer je dat wel?

Als je wilt stemmen, zou je in mijn ogen moeten stemmen op een partij met standpunten waar je voor het overgrote gedeelte achter staat! En niet te vergeten, een partij die er voor de mensen is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:40

sporter schreef:
[Ach kom op zeg. de PvdD Heeft nog niks goeds gedaan. Daarbij hebben ze een lijsttrekker waarvan ik denk }:0 8)7
Je zegt dat de PvdD zich 100% bezig houden met het welzijn van dieren. En nog doen ze het niet goed. Weet niet hoe het bij jou werkt maar als ik al mijn tijd in 1 project steek en dat project verkloot ik ook nog, dan is de klant boos en stampt mijn baas me buiten. Hopelijk gebeurd dat nu ook met de PvdD.
Weet niet of iemand Marianne een tijdje terug bij Pauw en Witteman heeft gezien? Ik zou het graag anders neerzetten maar ik heb er geen andere woorden voor dan dat het gewoon zwaar zwaar verschut was.
Zoals Johan Derksen zei: Er komt ook weinig fatsoenlijks uit.
Ik vind dat de PvdD al wel goede dingen heeft gedaan. Eén voorbeeld is het opkomen tegen de megastallen. Ik ben daar echt zwaar op tegen, en dat is 1 ding waar zij zich druk om maken waar ik me ook druk om maak. Ik heb haar niet gezien bij Pauw en Witteman, maar waarom zette zij zich dan voor schut? Wat gebeurde er dan?

Janine1990 schreef:
Niet zo erg?
Het maakt jou dus niet uit of je ouders later wel of geen thuiszorg kunnen krijgen terwijl ze zelf hun huis niet meer kunnen onderhouden. Of je buren met een gehandicapt kindje, die hun kind niet kunnen onderhouden, terwijl ze het zo graag willen. Of dat je zelf als je werkloos bent, je geen uitkering krijgt...
De economie houdt het land draaiende, dat doen dieren maar weinig. Alleen in agrarische sectoren, maar die hebben het zo moeilijk en door regeltjes van de PvdD worden die alleen maar meer in het nauw gedreven! Boeren/Agrariërs zijn een heel groot deel van onze samenleving. Realiseer je dat wel?
Als je wilt stemmen, zou je in mijn ogen moeten stemmen op een partij met standpunten waar je voor het overgrote gedeelte achter staat! En niet te vergeten, een partij die er voor de mensen is.
Hoor je mij dat zeggen? Natuurlijk interesseert me dat wel! Maar het dierenwelzijn interesseert mij ook. Als NIEMAND op de PvdD zou stemmen, dan zou ook niemand zich daar druk over maken. Ik maak me razend druk over dierenwelzijn, en ik ben blij dat er een partij is die dat ook doet (en nogmaals, ik sta niet overal achter, en vind ook dat ze sommige dingen stom doen, maar er zijn ook een hoop goede dingen). Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.
Op het moment dat niemand voor hen stemt, gebeurt er dus ook niks meer. Realiseer jij je dat? Iedere partij staat voor iets, en ik vind dat zij wel door moeten kunnen gaan met hun werk.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:23

Ja dan zou je het terug moeten zien. Zaten een paar andere lijstrekkers bij als ik me niet vergis. Die begonnen nog net niet te lachen als ze begon te praten. En zo waren er nog veel meer dingen. Maar zoals ik al zei is het ff geleden.

Verder staat iedere partij helemaal niet voor iets maar voor een algemeen plan wat zij denken dat er met Nederland moet gebeuren.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:36

sporter schreef:
Verder staat iedere partij helemaal niet voor iets maar voor een algemeen plan wat zij denken dat er met Nederland moet gebeuren.
Zucht. Wat ik bedoel is: iedere partij heeft zijn of haar stokpaardjes, ik begrijp uiteraard dat niet elke partij enkel voor 1 ding staat. Ik ben niet dom. Omdat ik vind dat er drastisch iets veranderd moet worden aan het dierenwelzijn en beleid in NL, stem ik PvdD. Of jij er nu mee akkoord gaat of niet.

Over en uit, tot ziens topic.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:41

Majo schreef:
sporter schreef:
Zucht. Wat ik bedoel is: iedere partij heeft zijn of haar stokpaardjes, ik begrijp uiteraard dat niet elke partij enkel voor 1 ding staat. Ik ben niet dom. Omdat ik vind dat er drastisch iets veranderd moet worden aan het dierenwelzijn en beleid in NL, stem ik PvdD. Of jij er nu mee akkoord gaat of niet.

Over en uit, tot ziens topic.

Je mag helemaal zelf weten wat je stemt.
En ik mag helemaal zelf weten of ik me dan afvraag hoe serieus je politiek neemt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:51

Duke schreef:
Zowel privé als zakelijk draait bij mij heel veel juist om dieren. ;)
M.a.w. ik kom uit de agrarische hoek.

Hier hetzelfde en absoluut geen pvdd-fan :7
Als er iets is voor publiciteit staan ze vooraan en zo'n mooi "natuurgebied" waar veel te veel dieren lopen en die honger hebben voeren ze niet bij omdat dat de natuur niet is? Die hekken die er om heen staan zijn ook heel natuurlijk :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:22

Majo schreef:
Janine1990 schreef:
Niet zo erg?
Hoor je mij dat zeggen? Natuurlijk interesseert me dat wel! Maar het dierenwelzijn interesseert mij ook. Als NIEMAND op de PvdD zou stemmen, dan zou ook niemand zich daar druk over maken. Ik maak me razend druk over dierenwelzijn, en ik ben blij dat er een partij is die dat ook doet (en nogmaals, ik sta niet overal achter, en vind ook dat ze sommige dingen stom doen, maar er zijn ook een hoop goede dingen). Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.
Op het moment dat niemand voor hen stemt, gebeurt er dus ook niks meer. Realiseer jij je dat? Iedere partij staat voor iets, en ik vind dat zij wel door moeten kunnen gaan met hun werk.

Nee, jij moet je even wat meer verdiepen in de geschiedenis van de politiek. De Dierenbescherming is niet iets van de PvdD, de AID is ook niet iets van de PvdD. Dat zijn maatregelen die er meer toe doen in een land dan een maatregel als: "ZORG DAT VISSEN NIET IN EEN KOM KOMEN, DAT IS ZIELIG!" Er zijn plenty partijen die dierenwelzijn op hun agenda hebben staan. Minister Gerda Verburg, van het ministerie LNV, heeft véél te maken met dieren, en die weet waar ze over praat. Haar partij? CDA!
Wat jij hier zegt is zó zwartwit en geeft mij de indruk dat je helemaal niet weet waar de politiek over gaat. Ik zal niet zeggen dat ik van alle ins en outs op de hoogte ben, maar je hebt de laatste jaren duidelijk het nieuws niet meegekregen.

Een partij staat niet voor iets, zoals sporter perfect verwoord, maar voor een land. En een land heeft meer nodig dan maatregelen om het dierenwelzijn te 'verbeteren'. De PvdD leeft in een fantasiewereld, waar ze maatregelen maken die hun toekomen, wat zij lief, leuk en aardig vinden en knap van achter hun bureautjes wordt bedacht. Verstand van dieren hebben ze weinig....

En zoek voor de aardigheid dat stuk bij Pauw en Witteman op, ik heb weinig gezien, maar hoe kan je jezelf voor schut zetten... :n Youtube is je vriend...

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:05

De enige reden om pvdd te stemmen is om thieme haar koppie, maar dan moet ze hem wel dicht houden anders is het bij het eerste woord al een afknapper

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:30

Majo schreef:
Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.

Dus eigenlijk stem jij niet op deze partij omdat jij deze het best voor Nederland vindt, maar omdat je vind dat ze ook een zetel verdienen?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:29

Beseft iedere voorstander van de PvdD hier wel, dat de PvdD als uiteindelijke doelstelling heeft het houden van dieren te verbieden? In welke vorm en op welke manier dan ook....

Dan kan je je leuke pony/paard dus ook verder wel vergeten....

Dat alleen lijkt mij al reden genoeg om vooral niet op ze te stemmen, als je tenminste nog lang wilt genieten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:33

Siamsmeesje schreef:
Beseft iedere voorstander van de PvdD hier wel, dat de PvdD als uiteindelijke doelstelling heeft het houden van dieren te verbieden? In welke vorm en op welke manier dan ook....

Dan kan je je leuke pony/paard dus ook verder wel vergeten....

Dat alleen lijkt mij al reden genoeg om vooral niet op ze te stemmen, als je tenminste nog lang wilt genieten.

Maar de slacht is zielugh, laten ze al die dieren dan ook bij de Oostvaarder plassen verhongeren????? Of moeten we net als Evan Almighty een ark bouwen, maar dan in het geheim???

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:41

Hahahaha
Ja, wie weet is dat de oplossing. Verplaatsen we het hele spul naar Antarctica dat tegen die tijd wel helemaal ontdooid is....

Die PvdD is soms zo onrealistisch bezig.... Zorg om dieren is prima, maar wie moet die zorg betalen en uitvoeren als je vergeet om voor de mensen te zorgen?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:49

Iedereen heeft altijd moeite met het afschieten van de dieren. En ik ben ook geen voorstander van de drukjacht. Maar de jagers op de veluwe zitten soms elke avond om de dieren te tellen. En van daar uit maken ze een schatting van hoeveel er rond lopen. Die mensen van Staatsbosbeheer, zijn te lui om buiten de werktijden van 9 tot 5 wat te doen voor die dieren. En weten niet eens hoeveel dieren ziek zijn of pijn lijden. Zonder die goeie jagers die het wel leuk en mooi vinden om uren te zitten en te genieten van de natuur, was nu heel Nederland leeg gevreten.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:01

ik zit echt in dubio, ik heb vorige x op de pvdd gestemd maar moet zeggen dat het uithongeren van die dieren me toch echt aan het denken heeft gezet.

nu lees ik dat mensen schrijven over serieus en dat je op een partij voor mensen moet stemmen, ik vind dit echt klinkklare onzin.
tuurlijk zonder mensen en goede economie ook geen goede zorg voor dieren, maar denk toch zeker dat als een partij die serieus om dierenwelzijn geeft, met een zetel of 3, aardig wat voor elkaar kan krijgen.
nee ze moeten geen hele grote partij worden maar een beetje zeggenschap kan het voor de dieren een stuk beter maken.

maar dit is mijn mening, ieder zijn eigen.
maar ik weet dus nog niet wat ik ga stemmen op 9 juni

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:27

Ik zou nooit op Partij voor de Dieren stemmen. Al ons belastinggeld, gaat naar dat stomme castreren onder verdoving bij biggetjes.
Denk je dat het castreren stress vol is als het is gepiept in 10 seconden en ze dan na 5 seconden geen pijn meer voelen.
Of dat ze twee pijnlijke prikken in hun ballen krijgen, die vervolgens 15 min moeten inwerken en ze dus 15min onder de stress zitten. Dat is tijd verspilling en ook nog geld verspilling. Alleen maar omdat het traumatisch zou zijn voor de biggetjes. Uit eindelijk gaan alle biggen voor de slacht weg.
En de ballen moeten eraf omdat anders het vlees gaat stinken. Maar moeten wij daarvoor nauw echt ons geld op offeren, voor iets wat we opeten?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:40

kabwan schreef:
Ik zou nooit op Partij voor de Dieren stemmen. Al ons belastinggeld, gaat naar dat stomme castreren onder verdoving bij biggetjes.
Denk je dat het castreren stress vol is als het is gepiept in 10 seconden en ze dan na 5 seconden geen pijn meer voelen.
Of dat ze twee pijnlijke prikken in hun ballen krijgen, die vervolgens 15 min moeten inwerken en ze dus 15min onder de stress zitten. Dat is tijd verspilling en ook nog geld verspilling. Alleen maar omdat het traumatisch zou zijn voor de biggetjes. Uit eindelijk gaan alle biggen voor de slacht weg.
En de ballen moeten eraf omdat anders het vlees gaat stinken. Maar moeten wij daarvoor nauw echt ons geld op offeren, voor iets wat we opeten?

ze moeten bij mij ook geen vinger afsnijden zonder verdoving hoor (liever helemaal niet :D )
maar ben toch echt voor verdoving.
heb ook wel eens gezien hoe ze een puppy coupeerden (toen het nog mocht)
afschuwlijk, en dat alleen omdat WIJ dat willen (heb gelijk mijn eigen puppy ver bij de dierenarts weggehouden en die heeft een heel leuk kwispelstaartje!), vind het met dit het zelfde, wij willen geen stinkvlees dus laten we ze maar pijn lijden, mij niet gezien

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:41

sporter schreef:
Ach ja het is maar net hoe serieus je de politiek neemt.

Of hoe serieus de politiek ons neemt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:44

nuka schreef:
ze moeten bij mij ook geen vinger afsnijden zonder verdoving hoor (liever helemaal niet :D )
maar ben toch echt voor verdoving.
heb ook wel eens gezien hoe ze een puppy coupeerden (toen het nog mocht)
afschuwlijk, en dat alleen omdat WIJ dat willen (heb gelijk mijn eigen puppy ver bij de dierenarts weggehouden en die heeft een heel leuk kwispelstaartje!), vind het met dit het zelfde, wij willen geen stinkvlees dus laten we ze maar pijn lijden, mij niet gezien

Moet je eens op boerderij.nl zoeken over castreren van biggen.
Stond vorig jaar eens een heel artikel in over een boer, hoe verschrikkelijk hij het vond om ze te castreren. In verband met hun welzijn... Blauw aanlopen door paniek e.d. Geestelijk is het zwaarder voor die jonkies dan lichamelijk... Omdat ze zo jong zijn hebben ze nog geen idee wat er met ze gebeurd en raken ze in paniek... En goed ook....

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:30

tsja ik vind dit punt ook dubieus. Helaas is er geen andere partij die betere standpunten inneemt mbt dierenwelzijn en milieu en ondanks dit punt vind ik de rest alsnog wel belangrijk. Als ik om elk punt waar ik het niet mee eens ben een andere partij moet kiezen wordt het helemaal niet stemmen. De rest zit er verder naast. En is er een partij die volkomen op 1 lijn zit met je eigen visie en standpunten? Dan zou ik een eigen partij moeten oprichten.
Ik vind het een btje overdreven dat mensen gelijk opzeggen. Ja zeg, er is altijd wel iets wat niet bij je past. Als het over het algemeen maar bij je past!