sporter schreef:BarbaLala schreef:Ik stem wel trouw pvdd.
Iedere partij heeft sterke en minder sterke punten.
Ach ja het is maar net hoe serieus je de politiek neemt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Daar zijn toch andere partijen voor die zich daar om bekommeren? Die andere partijen maken zich bijv. weer niet druk om het welzijn van dieren. En dat doet de PvdD weer wel (zij het niet altijd even goed, eerlijk gezegd). Maar het feit dat ze zich er 100% mee bezig houden, is wel nodig in NL.De economie is/lijkt voor hen volslagen onbelangrijk...
Majo schreef:Janine1990 schreef:Ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Daar zijn toch andere partijen voor die zich daar om bekommeren? Die andere partijen maken zich bijv. weer niet druk om het welzijn van dieren. En dat doet de PvdD weer wel (zij het niet altijd even goed, eerlijk gezegd). Maar het feit dat ze zich er 100% mee bezig houden, is wel nodig in NL.De economie is/lijkt voor hen volslagen onbelangrijk...
Alleen zouden zij sommige dingen anders aan moeten pakken. Ik ben het met veel dingen van de PVV ook wel eens, maar ook heeeel veel dingen niet. Zo heeft elke partij goeie en slechte dingen.
Majo schreef:Janine1990 schreef:Ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Daar zijn toch andere partijen voor die zich daar om bekommeren? Die andere partijen maken zich bijv. weer niet druk om het welzijn van dieren. En dat doet de PvdD weer wel (zij het niet altijd even goed, eerlijk gezegd). Maar het feit dat ze zich er 100% mee bezig houden, is wel nodig in NL.De economie is/lijkt voor hen volslagen onbelangrijk...
Alleen zouden zij sommige dingen anders aan moeten pakken. Ik ben het met veel dingen van de PVV ook wel eens, maar ook heeeel veel dingen niet. Zo heeft elke partij goeie en slechte dingen.
sporter schreef:Ik vind dat de PvdD al wel goede dingen heeft gedaan. Eén voorbeeld is het opkomen tegen de megastallen. Ik ben daar echt zwaar op tegen, en dat is 1 ding waar zij zich druk om maken waar ik me ook druk om maak. Ik heb haar niet gezien bij Pauw en Witteman, maar waarom zette zij zich dan voor schut? Wat gebeurde er dan?[Ach kom op zeg. de PvdD Heeft nog niks goeds gedaan. Daarbij hebben ze een lijsttrekker waarvan ik denk![]()
![]()
Je zegt dat de PvdD zich 100% bezig houden met het welzijn van dieren. En nog doen ze het niet goed. Weet niet hoe het bij jou werkt maar als ik al mijn tijd in 1 project steek en dat project verkloot ik ook nog, dan is de klant boos en stampt mijn baas me buiten. Hopelijk gebeurd dat nu ook met de PvdD.
Weet niet of iemand Marianne een tijdje terug bij Pauw en Witteman heeft gezien? Ik zou het graag anders neerzetten maar ik heb er geen andere woorden voor dan dat het gewoon zwaar zwaar verschut was.
Zoals Johan Derksen zei: Er komt ook weinig fatsoenlijks uit.
Janine1990 schreef:Hoor je mij dat zeggen? Natuurlijk interesseert me dat wel! Maar het dierenwelzijn interesseert mij ook. Als NIEMAND op de PvdD zou stemmen, dan zou ook niemand zich daar druk over maken. Ik maak me razend druk over dierenwelzijn, en ik ben blij dat er een partij is die dat ook doet (en nogmaals, ik sta niet overal achter, en vind ook dat ze sommige dingen stom doen, maar er zijn ook een hoop goede dingen). Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.Niet zo erg?
Het maakt jou dus niet uit of je ouders later wel of geen thuiszorg kunnen krijgen terwijl ze zelf hun huis niet meer kunnen onderhouden. Of je buren met een gehandicapt kindje, die hun kind niet kunnen onderhouden, terwijl ze het zo graag willen. Of dat je zelf als je werkloos bent, je geen uitkering krijgt...
De economie houdt het land draaiende, dat doen dieren maar weinig. Alleen in agrarische sectoren, maar die hebben het zo moeilijk en door regeltjes van de PvdD worden die alleen maar meer in het nauw gedreven! Boeren/Agrariërs zijn een heel groot deel van onze samenleving. Realiseer je dat wel?
Als je wilt stemmen, zou je in mijn ogen moeten stemmen op een partij met standpunten waar je voor het overgrote gedeelte achter staat! En niet te vergeten, een partij die er voor de mensen is.
sporter schreef:Zucht. Wat ik bedoel is: iedere partij heeft zijn of haar stokpaardjes, ik begrijp uiteraard dat niet elke partij enkel voor 1 ding staat. Ik ben niet dom. Omdat ik vind dat er drastisch iets veranderd moet worden aan het dierenwelzijn en beleid in NL, stem ik PvdD. Of jij er nu mee akkoord gaat of niet.Verder staat iedere partij helemaal niet voor iets maar voor een algemeen plan wat zij denken dat er met Nederland moet gebeuren.
Majo schreef:sporter schreef:Zucht. Wat ik bedoel is: iedere partij heeft zijn of haar stokpaardjes, ik begrijp uiteraard dat niet elke partij enkel voor 1 ding staat. Ik ben niet dom. Omdat ik vind dat er drastisch iets veranderd moet worden aan het dierenwelzijn en beleid in NL, stem ik PvdD. Of jij er nu mee akkoord gaat of niet.Verder staat iedere partij helemaal niet voor iets maar voor een algemeen plan wat zij denken dat er met Nederland moet gebeuren.
Over en uit, tot ziens topic.
Duke schreef:Zowel privé als zakelijk draait bij mij heel veel juist om dieren.
M.a.w. ik kom uit de agrarische hoek.
Majo schreef:Janine1990 schreef:Hoor je mij dat zeggen? Natuurlijk interesseert me dat wel! Maar het dierenwelzijn interesseert mij ook. Als NIEMAND op de PvdD zou stemmen, dan zou ook niemand zich daar druk over maken. Ik maak me razend druk over dierenwelzijn, en ik ben blij dat er een partij is die dat ook doet (en nogmaals, ik sta niet overal achter, en vind ook dat ze sommige dingen stom doen, maar er zijn ook een hoop goede dingen). Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.Niet zo erg?
Het maakt jou dus niet uit of je ouders later wel of geen thuiszorg kunnen krijgen terwijl ze zelf hun huis niet meer kunnen onderhouden. Of je buren met een gehandicapt kindje, die hun kind niet kunnen onderhouden, terwijl ze het zo graag willen. Of dat je zelf als je werkloos bent, je geen uitkering krijgt...
De economie houdt het land draaiende, dat doen dieren maar weinig. Alleen in agrarische sectoren, maar die hebben het zo moeilijk en door regeltjes van de PvdD worden die alleen maar meer in het nauw gedreven! Boeren/Agrariërs zijn een heel groot deel van onze samenleving. Realiseer je dat wel?
Als je wilt stemmen, zou je in mijn ogen moeten stemmen op een partij met standpunten waar je voor het overgrote gedeelte achter staat! En niet te vergeten, een partij die er voor de mensen is.
Op het moment dat niemand voor hen stemt, gebeurt er dus ook niks meer. Realiseer jij je dat? Iedere partij staat voor iets, en ik vind dat zij wel door moeten kunnen gaan met hun werk.
Majo schreef:Stemmen op een partij die er voor de mensen is, ok. Maar ik verwacht dat er niet zo heel veel mensen op de PvdD zullen stemmen, waardoor zij dus 0 zeggenschap hebben. Ik wil dat zij wel IETS te zeggen gaan hebben, en zich mogen bekommeren om het leed van dieren in Nederland.
Op het moment dat niemand voor hen stemt, gebeurt er dus ook niks meer. Realiseer jij je dat? Iedere partij staat voor iets, en ik vind dat zij wel door moeten kunnen gaan met hun werk.
Siamsmeesje schreef:Beseft iedere voorstander van de PvdD hier wel, dat de PvdD als uiteindelijke doelstelling heeft het houden van dieren te verbieden? In welke vorm en op welke manier dan ook....
Dan kan je je leuke pony/paard dus ook verder wel vergeten....
Dat alleen lijkt mij al reden genoeg om vooral niet op ze te stemmen, als je tenminste nog lang wilt genieten.
kabwan schreef:Ik zou nooit op Partij voor de Dieren stemmen. Al ons belastinggeld, gaat naar dat stomme castreren onder verdoving bij biggetjes.
Denk je dat het castreren stress vol is als het is gepiept in 10 seconden en ze dan na 5 seconden geen pijn meer voelen.
Of dat ze twee pijnlijke prikken in hun ballen krijgen, die vervolgens 15 min moeten inwerken en ze dus 15min onder de stress zitten. Dat is tijd verspilling en ook nog geld verspilling. Alleen maar omdat het traumatisch zou zijn voor de biggetjes. Uit eindelijk gaan alle biggen voor de slacht weg.
En de ballen moeten eraf omdat anders het vlees gaat stinken. Maar moeten wij daarvoor nauw echt ons geld op offeren, voor iets wat we opeten?
nuka schreef:ze moeten bij mij ook geen vinger afsnijden zonder verdoving hoor (liever helemaal niet)
maar ben toch echt voor verdoving.
heb ook wel eens gezien hoe ze een puppy coupeerden (toen het nog mocht)
afschuwlijk, en dat alleen omdat WIJ dat willen (heb gelijk mijn eigen puppy ver bij de dierenarts weggehouden en die heeft een heel leuk kwispelstaartje!), vind het met dit het zelfde, wij willen geen stinkvlees dus laten we ze maar pijn lijden, mij niet gezien