Chinezen erg geinteresseerd in Belgisch gefokte paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:59

orienta schreef:
Beetje vreemd artikel dan!
als de vraag in china zo groot is naar paarden dan mogen ze de invoerregels ook wel wat gaan versoepelen, hoewel dat niet zo makkelijk zou zijn dus word een beetje een moeilijke kwestie dan!

Dat is dus precies wat ze aan het proberen zijn als je het stukje leest.
Makkelijker maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:59

orienta schreef:
s0173957 schreef:
Ivm politiek vragen wij ons dat zelf ook af...
Maar liefst 6!!! regeringen in ons piepkleine landje, goed bezig è? Kwestie van iets te doen tegen de werkloosheid!

dit gaat wel een beetje offtopic :+

Hangt er vanaf hoe je het interpreteerd...
Zes regeringen maakt het uitvoeren/invoeren van dit soort 'producten' wel erg lastig, zeker met een land als China.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:01

lejo schreef:
orienta schreef:
Beetje vreemd artikel dan!
als de vraag in china zo groot is naar paarden dan mogen ze de invoerregels ook wel wat gaan versoepelen, hoewel dat niet zo makkelijk zou zijn dus word een beetje een moeilijke kwestie dan!

Dat is dus precies wat ze aan het proberen zijn als je het stukje leest.
Makkelijker maken.

Nou ik zie het nog niet zo snel gebeuren,dat zal wel weer een heel lang verhaal worden!
en wat vinden hun een vruchtbaar gesprek? worden geen details genoemd

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:03

nee wat informatie betreft is het een stukje van niks.
Ik denk dat het ook wel een deel te maken heeft dat de europese betrekkingen met china beter worden, dat geeft openingen voor de individuele landen.

Europa is een prachtige markt voor China en andersom ook.

en, zoals ik al zei, nu het land meer geld krijgt, zul je ook meer paardensport krijgen (itt werkpaarden)
Dus ook meer vraag. en dan gaan ze erder aan de bak om dit soort dingen te regelen.

maar hoever ze zijn geen idee
Laatst bijgewerkt door lejo op 28-05-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:05

lejo schreef:
nee wat informatie betreft is het een stukje van niks.
Ik denk dat het ook wel een deel te maken heeft dat de europese betrekkingen met china beter worden, dat geeft openingen voor de individuele landen.

Europa is een prachtige markt voor China en andersom ook.

Tja hoe groot willen ze het maken?
ik heb eigenlijk me niet verdiept hoe populair paardensport is in china,hoor er nooit wat over

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:06

Janine1990 schreef:
bulck schreef:
Het is niet moeilijk om paarden Belgie uit te sturen, wel om ze ginderachter binnen te krijgen. Waarom denk je dat de OS voor de paarden op een totaal andere plek was(hong kong vs shangai)? juist omdat er moeilijk gedaan wordt om ze te in te klaren op het vasteland

Inklaren???????

Het was overigens niet Shanghai, maar in Beijing/Peking ;)

Ja Beijing dus :+

Inklaren, is het paard voorzien van de nodige documenten en certificaten om het toe te laten in het land.
En voor China (vasteland) zijn die eisen extreem lang en kosten ze ook nog eens extra.
En ginder zijn dierenrechtorganisaties nog niet wat het zijn moet, dus niet in orde betekent daar verzegelen van de container tot het in orde is. Dus dan mogen ze zelf niet in quarantaine. En als dat gebeurd heb je dus extra kosten.

Vrienden van ons hebben dat voorgehad met een eventing paard. Paard heeft twee dagen op die container moeten staan, omdat er 1 stempel ontbrak. Dat grapje kostte in totaal meer dan 25.000 euro, (liggeld voor de container die op luchthaven bleef staan, boete, en administratieve kosten)

Janine1990

Re: Chinezen erg geinteresseerd in Belgisch gefokte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:09

Oooh op die manier, ja dat is inderdaad een heikel punt. En een duur grapje voor die vrienden van jullie zeg... :oo Dan is 2 dagen nog wel gunstig geweest voor dat paard...

Overigens zet ik nog steeds vraagtekens bij handelen met China.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:12

Nou ja als ze het aantrekkelijker maken om paarden daar in te voeren en vereenvoudigen waarom niet?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:13

orienta schreef:
Nou ja als ze het aantrekkelijker maken om paarden daar in te voeren en vereenvoudigen waarom niet?

Het idee dat wij weinig náár China kunnen verhandelen, maar China wel véél naar ons verhandeld. Het idee van een wereldeconomie aangevoerd en gedomineerd door China, daar zeg ik liever dankjewel tegen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:15

Janine1990 schreef:
Oooh op die manier, ja dat is inderdaad een heikel punt. En een duur grapje voor die vrienden van jullie zeg... :oo Dan is 2 dagen nog wel gunstig geweest voor dat paard...

Overigens zet ik nog steeds vraagtekens bij handelen met China.

ja maar die nieuwe eigenaar heeft dat toen denk ik wel betaald.

Maar er gaat ook heel wat quarantaine aan vooraf. Eerst hier in Belgie (of voor jullie nl dan) en dan denk ik nog enkele weken ginder.

In elk geval, zo'n proces zouden ze toch moeten kunnen verbeteren.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:18

Janine1990 schreef:
orienta schreef:

Het idee dat wij weinig náár China kunnen verhandelen, maar China wel véél naar ons verhandeld. Het idee van een wereldeconomie aangevoerd en gedomineerd door China, daar zeg ik liever dankjewel tegen.

hoezo kunnen wij weinig verhandelen naar china?
wie weet hoe groot het word met de paardeninvoer daar heen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:19

Quarantaine vind ik juist iets dat niet moet veranderen... Ik weet niet hoe de quarantaine er daar uit ziet, maar het lijkt me niet verkeerd om quarantaine te behouden.
Als er dan zoveel geïmporteerd gaat worden, hebben ze vast ook wel geld voor een goede plaats voor de quarantaine, met veel kennis van paarden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:21

orienta schreef:

Precies, de paardeninvoer, voor hun plezier...
Maar kunnen er auto's vanuit Europa naar Azië? Volgens mij niet... Ze komen alleen hierheen...
Handel is meer dan alleen paarden ;)
Ik heb al hele nare theorieën gehoord over een wereldeconomie/handel die gedomineerd wordt door China/Azië...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:21

Janine1990 schreef:
Quarantaine vind ik juist iets dat niet moet veranderen... Ik weet niet hoe de quarantaine er daar uit ziet, maar het lijkt me niet verkeerd om quarantaine te behouden.
Als er dan zoveel geïmporteerd gaat worden, hebben ze vast ook wel geld voor een goede plaats voor de quarantaine, met veel kennis van paarden...

De quarantaine zal ook niet zo snel aangepast worden lijkt mij
zou meer om het papierwerk e.d gaan

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:22

Janine1990 schreef:

Ja nee tuurlijk moet dat blijven, maar nu denk ik dat ze in totaal 60 dagen gemonitord worden, beginnend van het land van herkomst tot aflevering bij eigenaar.
maar ik bedoel meer de papierwinkel en tussenpostjes die geld moeten ontvangen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:22

Janine1990 schreef:
orienta schreef:

Precies, de paardeninvoer, voor hun plezier...
Maar kunnen er auto's vanuit Europa naar Azië? Volgens mij niet... Ze komen alleen hierheen...
Handel is meer dan alleen paarden ;)
Ik heb al hele nare theorieën gehoord over een wereldeconomie/handel die gedomineerd wordt door China/Azië...

Nou en wat maakt dat nou uit?
het gaat hier om de paarden en dan kan belgie beter paarden verhandelen daarheen dan helemaal niets of vind jij van niet?
China is hierin ondergeschikt aan belgie dus heeft geen invloed op de wereldeconomie of denk je nou echt dat china die paarden weer door gaat verkopen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:30

bulck schreef:
Janine1990 schreef:

Ja nee tuurlijk moet dat blijven, maar nu denk ik dat ze in totaal 60 dagen gemonitord worden, beginnend van het land van herkomst tot aflevering bij eigenaar.
maar ik bedoel meer de papierwinkel en tussenpostjes die geld moeten ontvangen.

Oké, nu begrijp ik je. Ben het er helemaal mee eens ja!
Anderzijds, het is ook wel begrijpelijk dat het zo'n proces is.

Oriënta: Als je er iets meer over leest, dan begrijp je waarschijnlijk helemaal wat ik bedoel. Het is een ieders eigen keus om met een bepaald land te gaan handelen. Maar ik zou er eerst wel een heel aantal keren over nadenken.
De Ministerpresident van god mag weten welke regio, ik ben blond, heeft gesproken met een hogere macht in China neem ik aan??? Dát is wat mij vraagtekens doet zetten.
Als jij via internet een paard aanbied en een koper uit China meld zich, dan vind ik dat geen raar idee... Dan zeg ik: Gewoon doen.
Maar het gaat hier niet om zomaar een koper met veel geld...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:37

Nou ja belgie ziet natuurlijk alweer geldtekens voor zijn ogen dus die denken hop weg met die paarden daarheen ;)

Nee serieus,het is eerst nog maar afwachten hoe ver het allemaal gaat komen want ik denk dat het een erg langlopende zaak gaat worden!
Voor de sport is het natuurlijk opzich niet verkeerd als China zich daar wat meer op gaat vastleggen want ik neem aan dat hun dus de hippische sport naar een wat hoger leven willen krijgen in China.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:41

Als België dollartekens in de ogen heeft hiervan, dan had Nederland dat vorig jaar ook, toen een gelijkwaardig nieuwsbericht op de voorpagina verscheen over/van het KWPN... ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:42

Janine1990 schreef:
Als België dollartekens in de ogen heeft hiervan, dan had Nederland dat vorig jaar ook, toen een gelijkwaardig nieuwsbericht op de voorpagina verscheen over/van het KWPN... ;)

Welnee, Nederlanders zijn toch helemaal geen golddiggers :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:45

orienta schreef:
Janine1990 schreef:

Ik bedoel maar, je moet als pot de ketel niet gaan verwijten ;)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:49

Gelukkig hebben wij als Nederlanders al héél wat jaarjes redelijke handelsbetrekkingen met Azië
dat maakt het iets makkelijker, nu de regeltjes vbt levende have daar nog wat soepeler!

Maar inderdaad, die betrekkingen hebben we niet gekregen omdat we ze zo aardig vinden daar, maar omdat we hun centjes wilden ;)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:52

Janine1990 schreef:
_JL_ schreef:
lees eens goed...

is wel grappig dat er interesse voor is, snap alleen niet waar de moeilijkheidsgraad op dit moment zit?

Door Google afbeeldingen kwam ik er achter dat hij de minister president van België is... Maar dat maakt het nieuwsbericht nu niet bepaald duidelijk...
Ik zie een minister president niet bepaald als een aan de deur verkoper...

Tijdens zijn zesdaagse China-missie had minister-president Kris Peeters, zelf een fervent paardenliefhebber, verschillende contacten over de moeilijkheden om Vlaamse paarden China binnen te krijgen. Zo had Peeters vrijdag in Hongkong nog een onderhoud in de plaatselijke Jockey Club. Volgens Rik Van Miert, vice-voorzitter van de World Breeding Federation of Sport Horses (WBFSH), zijn de afgelopen dagen "vruchtbare gesprekken" gevoerd.
ik snap het probleem nog steeds niet, maargoed ;)

ben wel benieuwd in welke mate die vereenvoudiging van de bureaucratie voor extra export gaat zorgen...
denk niet dat dat om 1000'en paarden per jaar zal gaan... vind KP's uitstap dus wat nutteloos...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:53

orienta schreef:
Janine1990 schreef:

eventjes herinneren aan het stereoptype beeld van de nederlanders: gierig :+

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:53

Nutteloos en duur, inderdaad.