'Behandelen open wonden met verlopen motorolie moet stoppen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:38

Muzefee schreef:
Ik ken het alleen als anti jeuk middel, wat toendertijd wel erg werkzaam was. :j

Ik smeerde het ook altijd op de zomerexczeemstaart van mijn pony. Werd me door iedereen aangeraden. Dat het nou werkte? Nee, voor geen meter.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:32

gootje12 schreef:
Waar hebben we nou goeie middelen voor wonden voor ?
Er blijven altijd mensen stug ''oude'' middelen gebruiken
Dom volk !!

:=
onwetend volk misschien?
Oeioei, vind jou reactie nou ook niet stralen van de intelligentie.

windhond

Re: 'Behandelen open wonden met verlopen motorolie moet stoppen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:28

Mijn opa gebruikte het vroeger ook. Hij was groenteman met paard en wagen. Hij gebruikte het tegen rotstraal en zweerde erbij. Maar oke dan praat ik wel over 60 jaar geleden.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:00

Denk je dat dat niet in NL gebeurd???! Afgewerkte motorolie...
Jammer ja maar het gebeurd ook hier in nederland!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:06

Ja, het gebeurt ook in nederland, zelfs op bokt heb je nog mensen die er bij zweren (zoekfunctie) .

Olie (ook benzines en diesel etc)= koolwaterstoffen = o.a. benzeen wat kankerverwekkend is, door inslikken, inademen en door de huid.

Er is een reden dat er in NL alle benzinestations zelfbediening hebben dat heet : arbowet. Dit soort producten kunnen namelijk acute leukemie, chronische leukemie en verder nog allerlei soorten kanker veroorzaken. dus blijven we het maar lekker op onze paarden smeren |(

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:28

Ja ik hoor het ook nog overal helaas... Maar no way dat ik het op mijn paarden ga smeren ;)
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 26-05-10 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:28

Pfffh Arm paard.. bijna dood gegaan door motor olie. word die gered, en moet die weer zich dood werken..

Maarja, dat is daar het lot van vele paarden.. Heeft niet zoveel nut om ons daarmee te bemoeien!
Ken genoeg mensen die ze dan naar Nederland willen halen, maar dan verplaats je het probleem en veroozaak je helaas nieuwe problemen.. Ik denk dat dit soort problemen in die landen niet op te lossen valt zolang er armoede blijft..

En wat betreft onwetend volk.... Ik weet niet of je ze zo moet noemen, ik ken toevallig ook iemand die mij wel even de les zou lezen dat mijn paard zijn zomer eczeem over zou gaan met motor olie! nadat ik hem een paar gruwlijke verhalen had verteld (daar weet ik er wel een aantal van aangezien ik in een dierenkliniek werk waar we zowel kleine huisdieren hebben als landbouwhuisdieren en paarden)..
was het antwoord wat hij erop zij: Oh ja maar mijn vader deed het wel altijd zo, en dat was een paardenhandelaar.. Dus ik tegen hem, ja je zegt het al goed een paardenhandelaar ;) .. Sindsdien weet hij nu wel beter..
Het is niet onwetend heid, het is gewoon hoe je het "geleerd/ervaren" hebt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:31

Charaz schreef:
Is dit nieuws? Er zijn zoveel gekken die dat op de mok smeren.

Even nadenken. Dan is het toch heel goed dat het in het nieuws komt?? Hopen dat nu meer mensen door gaan hebben dat het averechts werkt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:24

Ja ook ik ken het van iemand die verlopen olie op wonden smeert.
Ook een man op leeftijd, deze zelfde man maakt met een mes ook een snee in de gehemelte van het paard/pony als ze last hebben van hoefbevangenheid. Hierdoor kan het oude (en dus te vette bloed) eruit en kan het paard nieuw zuiver bloed aanmaken. Ik dacht bij mezelf ook, vent je bent niet goed bij je hoofd!!

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:02

sandra1986 schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik ken ook nog mensen (70+) die het gebruikten. Ik hoop dat ze nu eindelijk doorhebben, dat er alternatieven zijn... Maar sommige mensen kun je inderdaad héél moeilijk overtuigen... Hetzelfde soort mensen gelooft nog steeds, dat je een hengst met zo weinig mogelijk verdoving moet castreren, omdat ie anders niet "weet" dat ie geen hengst meer is, en zich als hengst blijft gedragen. 8)7

WAT!!!!!
gebeurd(de) dat echt!!!

wat een vreemde gedachtengang..

idd

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:26

Mijn paard heeft 6 dagen op de kliniek gestaan voor een open wond(je) en dan te geloven dat er mensen zijn die er motorolie opsmeren :7

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:40

@sandra: Ja dat gebeurde echt, zoals Frannie al schreef. Inderdaad een vreemde manier van denken, die voor onnodig leed zorgt. En ik ben er niet van overtuigt, dat het nergens meer zo gedaan wordt, 15 jaar geleden gebeurde het nog.

peetsv2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:10

Ik wilde even inhaken op motorolie op wonden , nee ik zou het op een dier ook niet doen want die kan immers niet aangeven als het verslechterd , wat ik wel even wil mee geven is dat ik een motor ongeluk gehad hebt waarbij mijn rechter onderbeen zwaar beschadigd werd , heb ook jaren gelopen met een open wond en het zieken huis heeft alles voorgeschreven , dozen vol , van zeewier tot antibiotica , in de zee lopen enz enz .........totdat ....ik mezelf ging behandelen met idd afgewerkte motor olie , ik had snel verbetering en ik vroeg het aan mijn arts hoe ie er over dacht , hij zei , ik zeg geen ja . en dat was het . mijn wondt is snel geheeld , maar ik kan zelf voelen als het mis gaat , dieren niet , dus ik zeg niet doen ,ondanks dat het mij goed is verlopen , vr groet peet .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:19

wat de oude garde (en degenen die nu nog denken dat het helpt) vergeten, is dat motorolie van nu heel anders is. Wat iedereen die nog zulke middeltjes gebruikt vergeet is dat die troep zwaar kankerverwekkend is.

peetsv2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:25

mineraal motorolie liefst land gewonnen vanwege het zink gehalte.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:28

Mensen. Dit topic is uit 2010 :')

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:29

Ow ja hoor ik ken ook zo'n man . Motorolie smeren op een pony met luizen.... Dan verdwenen de luizen.... Echt waar ik was met stomheid geslagen door deze man

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:30

ok...niet gezien...

peetsv2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:31

nee ik zou het mijn dier niet aandoen dat blijf ik zeggen .

peetsv2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:39

Ik weet het Belle , ik kwam het toevallig tegen , vandaar mijn reactie .

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:53

peetsv2 schreef:
Ik weet het Belle , ik kwam het toevallig tegen , vandaar mijn reactie .

Het is niet echt de bedoeling om hele oude topics omhoog te schoppen :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:59

Aangezien dit een topic van 12 jaar oud is zet ik deze op slot. Het is vaak niet de bedoeling om zulke oude topics omhoog te halen, het is beter om dan een nieuw topic te openen.