Sybelle schreef:Ah, vandaar. Dan is horsetalk een beetje achter. Het virus is er al een tijdje.
Dat is ook bekend, maar een onderzoek naar de oorzaak is nou eenmaal niet binnen een dag afgerond.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Misschien moeten jullie ze gauw eens bellen.Kuggur schreef:Ik had het niet zozeer tegen jouw Hestejente
Wij zijn het niet altijd eens maar dit snap ik nog wel.
Het zou toch wel aardig wrang zijn als de Europese geïnteresseerden nu virussen meenamen naar IJsland. Toen wij in Nederland de mond- en klauwzeerepidemie hadden ging ik bij een manege in Noorwegen werken. En daar werd ik niet alleen op de luchthaven maar ook bij de manege-eigenaar thuis ontsmet
Stalschoenen en cap gedesinfecteerd, alle paardenkleding in de was (hoewel alles al schoon was natuurlijk) Zadels had ik niet in mijn koffer
Zou het geen idee zijn als de stallen waar Europese ruiters komen ook dit soort maatregelen zouden nemen? Er zijn vast wel stallen die in de zomer overspoeld worden door toeristen die een ritje komen maken.
, dus puur logisch gezien heeft het totaal geen nut om daarover te liegen.
. Het is bijna onmogelijk om alle virussen buiten de deur te houden. Ik bedoel je kan ontsmetten wat je wil maar er zijn bijv ook virussen die je bij je kan dragen zonder iets te merken waar je alleen ziek van word als je weerstand wat lager is. En daar kun je ook niet op testen als je niet weet om welke virussen het gaat (bovendien zijn er nog niet voor alle virussen testen beschikbaar en muteren virussen vaak). flickr schreef:Meschien is de vulkaan niet direct de oorzaak, maar het is toch wel heeeel toevallig dat het juist nu gebeurt. Zeker als ze zeggen dat er meestal niet veel ziektes in ijsland zijn. Meschien is de weerstand van de paarden een beetje lager door het vulkanisch as?
miek140 schreef:Het scheelt inderdaad wel dat het om een mild virus gaat, gewoon een soort verkoudheid dat vrij snel weer overgaat. Geen enge dingen dus, alleen alle paarden krijgen ermee te maken.
Net te horen gekregen dat 'mijn stal' er nog niet mee te maken heeft gehad, nu scheelt het dat de paarden daar ook allemaal buiten staan. Het gaat vooral rond onder opgestalde paarden
! flickr schreef:Meschien is de vulkaan niet direct de oorzaak, maar het is toch wel heeeel toevallig dat het juist nu gebeurt. Zeker als ze zeggen dat er meestal niet veel ziektes in ijsland zijn. Meschien is de weerstand van de paarden een beetje lager door het vulkanisch as?

elanor schreef:Wist je dat er in 1958 meer baby's dan normaal werden geboren en er toen óók een stijging in de ooievaarpopulatie was?
hestejente schreef:elanor schreef:Wist je dat er in 1958 meer baby's dan normaal werden geboren en er toen óók een stijging in de ooievaarpopulatie was?
En wat zou hier het oorzakelijk verband dan moeten zijn? Als er in 1958 meer ooievaars zijn zouden die baby's toch op z'n vroegst eind 1958, begin 1959 geboren moeten zijn![]()
Net zoals vulkanen en virussen, hoe graag je er ook een verband tussen wilt zien.