Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MargreetB schreef:Het meisje dat de dressuurpaarden rijdt mogen ze dan direct wel in dienst nemen; zij rijdt héél fijn!!
janderegelaa schreef:Of laat de hengstenhouder zijn eigen ruiter meesturen dan kan hij nooit klagen.
superwoman schreef:janderegelaa schreef:Of laat de hengstenhouder zijn eigen ruiter meesturen dan kan hij nooit klagen.
Lijkt me idd verstandig![]()
Ik kan me de frustratie best voorstellen als je paard steeds slechter ipv beter gaat lopen door de "testruiter". Het gaat om veel geld wat in zo'n paard is geinvesteerd en ook om de "naam" van de hengstenhouder wat anti-reclame kan betekenen...
Lilliputter schreef:Ik denk dat het systeem eerst eens onder de loep genomen moet worden. Hengsten niet aanleveren voordat ze 3,5/4 jaar zijn en maar 50 dagen. Als je na 50 dagen nog niks weet zul je het nooit weten na 70 dagen. Zeker niet als ze al wat ouder zijn. Mijn ervaring is dat de hengsten er met de 50 dagen en wat ouder er beter uitkomen en ook beter ''getest'' kunnen worden. De hengsten kunnen dan ook heel logisch meer aan. 70 dagen is echt veel te lang voor een net 3 jarige.
Lilliputter schreef:Het najaarsonderzoek als eerste aanlevermoment met daarvoor 2x onder de eigen ruiter. Het eerlijkste beeld. Eventueel voorjaar erop terugkomen. Je schuift het onderzoek 1x op en je kort het in.
superwoman schreef:janderegelaa schreef:Of laat de hengstenhouder zijn eigen ruiter meesturen dan kan hij nooit klagen.
Lijkt me idd verstandig![]()
Ik kan me de frustratie best voorstellen als je paard steeds slechter ipv beter gaat lopen door de "testruiter". Het gaat om veel geld wat in zo'n paard is geinvesteerd en ook om de "naam" van de hengstenhouder wat anti-reclame kan betekenen...
Lilliputter schreef:Ondanks dit bericht (over de springruiters) heb ik niet anders dan alleen maar complimenten over hoe de 2 dressuurruiters de hengsten hebben gereden tot nu toe. Geen druk, telkens op eigen benen en in alle rust. Telkens weer heel fijn voorgesteld en dat zag je ook aan en in de hengsten terug. Maar dat geldt ook voor de hele sfeer in Stegeren; rust.
Ik denk dat het systeem eerst eens onder de loep genomen moet worden. Hengsten niet aanleveren voordat ze 3,5/4 jaar zijn en maar 50 dagen. Als je na 50 dagen nog niks weet zul je het nooit weten na 70 dagen. Zeker niet als ze al wat ouder zijn. Mijn ervaring is dat de hengsten er met de 50 dagen en wat ouder er beter uitkomen en ook beter ''getest'' kunnen worden. De hengsten kunnen dan ook heel logisch meer aan. 70 dagen is echt veel te lang voor een net 3 jarige.
NiNM schreef:Hehe en nu maar hopen dat ze een keertje wakker worden daar bij het KWPN!
Begrijp me niet verkeerd maar de hengsten worden gereden of ze een 1.30 proef moeten lopen en persoonlijk vind ik de meeste trainingsruiters ook niet je-van-het.
( heb diverse trainingen mogen zien ;))
s0173957 schreef:In Oldenburg hebben ze in Vechta ook gewoon vaste ruiters in dienst.
Tanja Lammers, die tot vorig jaar de Vörwerk-hengsten reed (Royal Diamond, Rohdiamant, Rubinero etc) is ook begonnen in Vechta. Ze hebben daar nu Heiko Klausing, een topruiter voor jonge paarden die ze zowel kan werken als showen...
DDW1190 schreef:Lilliputter schreef:Ondanks dit bericht (over de springruiters) heb ik niet anders dan alleen maar complimenten over hoe de 2 dressuurruiters de hengsten hebben gereden tot nu toe. Geen druk, telkens op eigen benen en in alle rust. Telkens weer heel fijn voorgesteld en dat zag je ook aan en in de hengsten terug. Maar dat geldt ook voor de hele sfeer in Stegeren; rust.
Ik denk dat het systeem eerst eens onder de loep genomen moet worden. Hengsten niet aanleveren voordat ze 3,5/4 jaar zijn en maar 50 dagen. Als je na 50 dagen nog niks weet zul je het nooit weten na 70 dagen. Zeker niet als ze al wat ouder zijn. Mijn ervaring is dat de hengsten er met de 50 dagen en wat ouder er beter uitkomen en ook beter ''getest'' kunnen worden. De hengsten kunnen dan ook heel logisch meer aan. 70 dagen is echt veel te lang voor een net 3 jarige.
ik snap dat ook niet hoor, ik bedoel wat moeten ze in die 20 dagen kunnen zien dan? dat hebben ze toch meestal al in de 50 dagen gezien!
ga verder helemaal met je mee!