Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Re: Paard gewond bij inbeslagname AID

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:54

ik heb het laatste filmpje ook gezien, en ik krijg er kippenvel van.
arm, arm paard!!!
het dier heeft echt pijn!
t zal je toekomstige topper maar zijn, ff vern**kt door de fantastische handelswijze van de geweldige AID...petje af jongens!
het spijt me zeer, maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat de AID enorm heeft gefaald in deze zaak.
ik mag lijden dat er een rechtzaak komt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:57

Ik denk dat de AID aan alle kanten faalt en niet alleen in deze zaak. Heb tot nu toe alleen nog maar dingen gehoord die vergelijkbaar zijn met wat hier gebeurd is en nog nooit verhalen dat ze ook echt eens goed werk leveren.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:03

De manier ook waarop ze daar staan. Als je goed oplet zie je dat er op een gegeven moment een man met een sigaret in zijn mond staat.
Ga er even lekker bij staan paffen als er een vast ligt....

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:10

easygoing schreef:
@ Zwelgje op dit filmpje is te zien hoe het paard gewond raakte http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel is trouwens ook wat langer dan het andere fimlpje.

OMG ik vindt dit echt niet kunnen! Die lui staan echt als stel domme dwazen naar dat paard te kijken, doe dan gewoon íets!
Mag toch hopen dat er gelijk een DA bij is geweest (op kosten AID) , je kan duidelijk zien dat het paard er pijn aan heeft op dat moment!

En inderdaad, stel dat het jou paardje is die daar in de opfok staat!

Paarden zien er inderdaad niet super uit, zeker niet. Maar mensen willen tegenwoordig de jonge paarden de breedte (dikte) in hebben inplaats van de hoogte. Groeien moeten ze. En als ze een flinke groeispurt hebben dan vergt dat veel van zo'n beestje.

Begrijp me niet verkeerd, praat het helemaal niet goed, vindt dat deze paarden er zeker beter uit zouden kunnen zien (zelfs horen te zien), en AID handeld ook zeker niet goed in mijn ogen!
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 20-05-10 18:13, in het totaal 2 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:11

Cowgirl schreef:
Het verbaasd mij echt hoeveel mensen dit goed willen praten, ongelooflijk.

EEn paard hoort gewoon goed gevoerd te zijn, en niet zulke voeten te hebben. Als paarden netjes om de 6 a 8 weken bekapt worden krijgen ze niet zulke voeten.
Verdre bestaat die ondergrond waar ze lopen hoofdzakelijk uit bruine smurrie....je hoeft geen expert te zijn om te weten wat dat is.

Maar goed ik ben denk ik iemand die er de ballen van snapt. :? :o?

Mijn paard wordt ook niet elke 6 á 8 weken bekapt, kan zo 3mnd tussen zitten. Mijn jaarling heb ik in de tijd dat ik hem heb ook nog nooit hoeven bekappen. Heb hem nu 4 á 5mnd.

Verder vond ik de paarden er ook 'goed' uitzien op het filmpje. Heb het veel slechter gezien.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:19

AID kan goed zijn! Maar hoe ze hier te werk gaan heb ik geen woorden voor! Ik zou ook erg kwaad zijn!

Maar op het filmpje dat meisje dat ze zegt hey kom eens hier poepie! (oid) Daar breekt mijn hart van! Vind het niet normaal dat een jong iemand dit zo mee moet maken. En de mensen van de AID reageren laks.

Nee :n Niet normaal...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:21

Schandalig dat niemand eerste hulp aan dat paard verleend en de anderen paarden controleren doet. Is dat niet tegen de nederlandse wet, is de mens niet allen verplicht eerste hulp te verlenen aan mensen maar ook dieren?
De wijze van beladen, is ook geen verstandige werkwijze. Alsof het runderen zijn, geen een dier zou zo opgejaagd beladen worden.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:34

Ik vind het zeeeer schandalig dat ze dat paardje dat duidelijk enorm veel pijn heeft zo rond laten lopen. Er roept er nog 1 dat ze de DA moeten bellen maar heb sterk het idee dat die persoon NIET van de AID was.. Gadverdamme bah..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:45

xShanty schreef:
Ik vind het zeeeer schandalig dat ze dat paardje dat duidelijk enorm veel pijn heeft zo rond laten lopen. Er roept er nog 1 dat ze de DA moeten bellen maar heb sterk het idee dat die persoon NIET van de AID was.. Gadverdamme bah..

Ik heb het vermoeden dat dat de fokker is. Hoop trouwens dat paard dit grapje overleefd, zulk helder bloed komt uit een slagader. (zegt diezelfde man ook in het filmpje) Paard heeft flink wat liters bloed, maar hier moet echt met spoed een DA bij. Moet zeggen dat ik als eigenaar dan zelf een DA had gebeld, de onkunde van de aanwezige AIDmensen was al lang duidelijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:47

Als je goed hebt geluisterd dan had je kunnen horen dat de heer in kwestie riep naar iemand dat er minstens 2 veeartsen plus de politie gebeld moest worden ;).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:49

Dat voetje ziet er toch erger uit dan gedacht. Zeker geen goede actie van de AID integenstelling wat mij betreft mogen die lui een andere baan zoeken. Dit is geen manier om met dieren om te gaan.
Ik snap ook niet dat die paarden niet 1 voor 1 de vrachtwagen worden ingeladen. Ze worden er maar een beetje ingejaagd.

Verder is nu toch wel duidelijk de ondergrond te zien waar die dieren oplopen! Een grote mesthoop.
Ik zou eigenlijk wel wat meer achtergrond informatie willen hebben.

Volgens mij was het geen slagader, dan spuit het er namelijk uit en dat is niet te zien.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:51

he bah wa akkelig...als ze er maar naar hebben laten kijken zoals ze het roepen

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:51

mog.. zo ga je toch niet met dieren om? Dat paard heeft een slagaderlijke bloeding, bloed stroomt er letterlijk helder rood uit en daarbij staat hij ook nog eens op 3 benen... Hoop dat er een dierenarts bijgeweest is en dat het paardje het overleeft heeft...

En ik hoop dat de AID een behoorlijke schadeclaim aan zijn broek krijgt...

De toestand van de paarden vond ik meevallen, vind ik nog geen dierenmishandeling. Hoe de AID omgaat met de paarden, dat vind ik wel mishandeling.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:56

Ik vind niet dat die paarden er verwaarloosd uit zien, de een oogt in betere conditie dan de ander en wellicht is niet alles gedaan om die paarden die er slechter uit zien er bovenop te helpen.

Wat de AID doet vind ik schandelijk, hoop dat ze flink worden aangepakt. Heel goed dat het is opgenomen!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:58

sorry maar als je even helder nadenkt
weet je dat dit soort dingen altijd kunnen gebeuren
als ej jonge paarden laad
niet dat ik het goed wil praten
maar je kan beter een paard uit zichzelf op laten staan dan eraan gaan lopen hannesen en vervolgens een rond slingerende hoef verwachten

hoe rustig je een paard ook laait er zijn er altijd wel een paar bij die denken dat ze vermoordt worden ofzo

ik hoop dat jullie me kunnen begrijpen en me niet gelijk levend opvreten :)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:00

niemand die weet hoe het met het paard gaat?
ik vond het er wel heftlig uit zien dat voetje!
ik snap niet dat er niemand is die een halster pakt en dat paard eruit haalt en wat aan de bloeding doet?of ben ik nu gek?

de aid daar ben ik ook geen fan van heb al teveel slechte dingen over ze gehoord.
en wat ze hier doen klopt ook van geen kanten..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:00

owja en die wond moet natuurlijk meteen worden behandeld en niet eerst de vrachtwagen op
dat was ik vergeten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:02

Als dit gebeurt bij het laden van jonge paarden, ben je niet goed voorbereid. Je ziet duidelijk bij het filmpje dat die paarden geen kant op kunnen. Als er inderdaad 1 valt, dendert de rest er overheen. Die lui hebben duidelijk geen ervaring met het laden. Ook na dat het been bloed blijft de een na de ander stoïcijns kijken. Ik denk dat ik behoorlijk uit mijn stekker was gegaan.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:02

als ze hem zo gaan vervoeren zal die wel om vallen op drie benen

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:06

Bramasole schreef:
Als dit gebeurt bij het laden van jonge paarden, ben je niet goed voorbereid. Je ziet duidelijk bij het filmpje dat die paarden geen kant op kunnen. Als er inderdaad 1 valt, dendert de rest er overheen. Die lui hebben duidelijk geen ervaring met het laden. Ook na dat het been bloed blijft de een na de ander stoïcijns kijken. Ik denk dat ik behoorlijk uit mijn stekker was gegaan.

ik bedoel eigenlijk
dat er altijd wel een zn been kan stoten ofzo
of uit kan glijden of iets dergelijks
omdat ze natuurlijk niet weten wat er aan de hand is en ze een donker gat in moeten lopen
wij zelf jagen nooit ofzo hoor en ze gaan ook nooit met meer dan 4 tegelijk weg
maar wij hebben dan ook wel een bredere aanlop ruimte we zetten zeg maar de trailer in de stal gang en dan lang de trailer 2 strobalen
en dan lopen we rustig achter ze aan na de trailer
is eigenlijk altijd goed gegaan
maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel kan gebeuren

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:07

Als ik het goed verstaan heb lag het paard met zijn been vast.
In mijn ogen zorg je er dan voor dat het paard zo rustig mogelijk blijft LIGGEN, zijn hoofd op de grond duwen zodat hij niet op kan staan. Bovendien is dit in mijn ogen ook niet DE manier om jonge en onervaren paarden te laden.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:07

Ja maar de hekken met die bottonnen dingen op de grond is nou niet echt ideaal. Ik neem aan dat de AID weet dat jongen paarden wat onrustig kunnen zijn en ze dit dus veel veiliger hadden kunnen doen

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:08

Wopkelover: Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren, zeker met die jonge paarden. Ze stappen net naast de klep, gaan te hard achteruit, etc.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:09

Relien schreef:
Ja maar de hekken met die bottonnen dingen op de grond is nou niet echt ideaal. Ik neem aan dat de AID weet dat jongen paarden wat onrustig kunnen zijn en ze dit dus veel veiliger hadden kunnen doen

ja dat is waar dat is ook krom vind ik
zoiets zou ik nooit doen brrrr :7

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:11

Bramasole schreef:
Wopkelover: Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren, zeker met die jonge paarden. Ze stappen net naast de klep, gaan te hard achteruit, etc.

okee mooi je snapt me dus :+
dat ik dus niet deze actie goed keur maar wel dat zulke dingen dus ook kunnen gebeuren als je goed laait