Vijfentwintig herstelde paarden keren terug naar Giethoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:38

Ach ben daar van de winter nog geweest om naar een haflinger te kijken, ik ben daar echt huilend weggelopen wat triest zeg...... mijn hart was er goed voor om dat beestje te kopen, maar ik wil dit soort praktijken niet in stand houden.

ccathalijne

Re: Vijfentwintig herstelde paarden keren terug naar Giethoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:34

Ik denk dat het beter is om het zo te doen en die man streng in de gaten te houden, dan om zijn paarden niet terug te geven. Wanneer je de paarden niet teruggeeft en de man niet in het oog houdt kan het dat hij met nieuwe paarden hetzelfde doet. Beter houd je hem goed in de gaten en de publiciteit moet er toch ook voor gezorgd hebben dat hij het nu beter moet doen......

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:04

bikkellove schreef:
Ach ben daar van de winter nog geweest om naar een haflinger te kijken, ik ben daar echt huilend weggelopen wat triest zeg...... mijn hart was er goed voor om dat beestje te kopen, maar ik wil dit soort praktijken niet in stand houden.

precies zelfde heb ik... ben dr ook afgelopen winter geweest, voor een fjord, moest 2.5 jaar wezen toen ik hem kocht leek wel een jaarling, mager, en heel ielh! echt triest daar!

dat die man zn beesten terug krijgt snap je toch niet, doen ze natuurlijk omdat hij daar zijn brood mee verdiend, maar laat die man een andere baan zoeken, voor beesten zorgen kan hij niet! dat blijkt wel!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:19

Wordt zo'n man ook onder toezicht geplaatst?....en een proeftijd?
Zou wel het minste zijn vind ik.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:34

Ik zag daar een paar weken geleden alweer paarden lopen.. Vond ik al zo raar.
De andere paarden zijn opgevangen bij een stal die daarvoor is. Daar heb de opgevangen dieren zien staan en was echt wel schrikken zoals ze er aan toe waren.. sommigen gingen nog wel, maar er liepen een paar jonge friezen tussen, zo mager!!
Ik snap ook echt niet dat ze de paarden gewoon weer terug krijgen, ik wist niet dat dat kon in Nederland..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:52

fabjus schreef:
Wat ik nou zo vreemd vind is dat heel veel mensen zeggen dat het er inderdaad triest uitzag maar is daar dan ook aangifte van gedaan bij de dierenbescherming? Of zie ik dat nou verkeerd?

Er zullen ongetwijfeld meerdere meldingen zijn geweest..want de DB gaat niet zomaar lukraak stallen af om te checken..kost ze geld..

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:47

Ik ben blij te horen dat hij er 'slechts' 25 terugkrijgt, ipv 90. DAt zou veel erger geweest zijn. Als ze in NL nou een beetje hersens hebben, gaan ze om de week kijken of meneer zich nu wel aan de regels houdt.
Al vind ik het onbegrijpelijk dat hij uberhaupt zijn paarden terugkrijgt. En vind ik het onbegrijpelijk dat er in NL geen week voorbij gaat en er weer een schrijnend bericht staat over een verwaarloosd paard hier, een dood paard daar, een paard met afgehakt hoofd op een andere plek.... en er geen wetten worden aangepast. Ik kan daar met mijn eigen 'paardenhoofd' niet bij.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:11

En het toppunt vonden wij dat die handelaar ons zonder schaamte vertelde dat hij die maand twee veulens uit een sloot moest redden, maar ach dan gaf hij ze even een pensiline (toch?) kuurtje en dan ging het wel weer, goed bezig kerel! Bah..

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:47

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:44

nu heeft hij er nog 25, maar ach straks heeft hij er gewoon weer doodleuk gedekte merries tussen staan en komen de veulens weer, ze hadden hem nooit de paarden terug moeten geven!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:31

http://www.steenwijkercourant.nl/?n_id=258561&s_id=668

Rechter wil Giethoornse paardenhandelaar zien

dinsdag 18 september 19:39

Giethoorn - Een 50-jarige paardenhandelaar uit Giethoorn die ervan wordt verdacht dat hij ruim vijftig paarden heeft verwaarloosd, moet binnenkort voor de rechter verschijnen. In maart 2010 werden bij hem zo’n tachtig, volgens de inspectiedienst sterk vermagerde paarden, in beslag genomen.

Aanvankelijk moest de paardenhandelaar zich dinsdag verantwoorden bij de economische politierechter in Zwolle. Echter omdat zijn advocaat onverhoopt had doorgekregen dat de zaak pas in oktober zou worden behandeld, besloot de rechter nu de zaak aan te houden voor onbepaalde tijd. Wel onder de voorwaarde dat de verdachte straks zelf op de zitting verschijnt om zijn kant van het verhaal te vertellen.

De handelaar wordt verweten dat de paarden te weinig voer en water hadden en dat ze met hun voeten in de modder moesten staan. Ook zou een aantal gewond zijn geweest.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:19

Het zal onderhand eens tijd worden dat hij er op afgerekend word! Als je niet voor de dieren kunt zorgen dan neem je simpelweg afscheid en zorg je voor een goed ander huis.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:35

deze man blijft toch wel doorgaan

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:03

Staan nu ook alweer genoeg paarden..

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:24

mijn schoonzusje heeft ooit uit medelijden een friese merrie bij deze man gekocht,
dier was brood en brood mager, en liep in de kudde,
paard was slap, leek wel een wobbelaar,
mijn broer bood nog meer dan slachtwaarde voor deze zieke zak met botten,
en werd door de man voor jood uitgemaakt,
uit medelijden voor het paard dus meer betaald,
en dier mee genomen naar huis,
dierenarts gebeld, en paard zat vol en dan bedoel ik ook echt vol met wormen!
ontwormd, en de spaghetti bleef er uit komen...
paard is na 1 jaar wel weer wat opgeknapt,
maar nooit meer echt goed geworden.
ze heeft het paard uiteindelijk weg gegeven aan een vriendin van mij,
die haar nog steeds heeft, en ze dient als grasmaaier al een jaar of 4,
tsja... of het nou de schuld is van deze boer, of van de gene waar hij haar van gekocht heeft...
maar triest is het wel...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:30

Die man blijft voorlopig echt wel onder controle staan maar het is alleen zielig voor die beesten en treurig voor de controleurs die hier úren werk in hebben gestoken en dat de rechter ze gewoon teruggeeft!
Inderdaad moet de wet aangepast worden, hardere straffen en eerder in beslagname maar dan ook niet weer teruggeven!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:37

Wat een achterlijke land waar dit nog kan gebeuren. Die persoon heeft toch zijn recht op dieren te hebben verspild imo. Een echte loser.
En nu kan die weer lekker fokken en doorgaan met de handel. En de paarden zijn opgeknapt en dus weer ''gezond'' en niet op zijn kosten en tijd. Bahbah ik schaam me voor dit land waar dit nog kan.
Broodfokker is het en het wordt nog beloond ook nog.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:00

Ik heb er ook een pony weggehaald bij die engnek. Ik kon dr echt daar niet achterlaten, ben met zoveel woede en verdriet daar weggegaan met haar. En heb er gelijk melding na melding na melding van gemaakt.
Het is te triest voor woorden dat al die mensen die er zoveel werk in hebben gestoken om deze praktijken van die griebel te stoppen niet heeft mogen baten. Mijn nekharen staan elke keer weer overeind als ik maar iets lees over hem. Ik wilde hem daar ter plaatse wel wat aan doen. Hoe is het mogelijk dat zo iemand hier zomaar mee wegkomt ik kan daar echt niet bij.

esje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 01:23

Heb daar dus onder valse beloftes een pony voor mijn dochter gekocht.
Zou top pony zijn heel mak en lief....
klopt daar was beest rustig en kalm maar eenmaal thuis werd ie ronduit zuur en heeft ie mijn kind de eeste dag al getrapt en gebeten.

Gelijk contact gezocht maar dan geven ze n iet thuis...
Pony is waarschijnlijk gedrogeerd en daarom eerst zo kalm...

Vreselijk dit soort mensen.
Helemaal als ik nu na enig ONDER Zoek lees wat deze lui al jaren doen. .
Ik had beter moeten kijken IS dom maar zo ga je n iet met kinderen en beesten om...

Heb huilend bang kind en pony waarvan ik het niet o ver mijn hart kan verkrijgen em weer terug te brengen al zou dat kunnen...
Maar kan er verder niks mee...
Ben echt zwaar pist dat dit allemaal maar kan...
Nog even en er vallen dooien of gewonden...

Geen woorden voor...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:36

kan het zijn dat dit dezelfde mensen zijn als de mensen uit Scheerwolde die ook Jager heten en die nu op Mp gratis of goedkope paarden vragen voor hun zorgboerderij? Als dat zo ik ben ik gewaarschuwd. Het zal toch niet zo zijn dat deze mensen nu een zorgboerderij hebben?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:25

Ja

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:54

Meen je dat? Goed dat je het zegt, Hoe krijgt zo iemand nou een bewijs van goed gedrag?