Insider schreef:bulck schreef:Tja maar je kan als eigenaar wel uitgemolken worden ook. De training van dergelijke paarden kosten vaak per maand meer dan menig bokker verdient.
En als je dan als eigenaar aan het lijntje gehouden wordt en alles onder het 'management' weggesproken wordt, dan is het logisch dat als ze iemand gelijkaardig vinden, die het paard toevertrouwt krijgt.
En uiteindelijk hebben de mensen dit paard al lang toevertrouwd gehad aan Klimke en merken ze nu dat het paard blijft staan ipv te groeien. En dan worden er vaak andere wegen ingeslagen.
Want nu lijkt het zo een verhaal van het goede en het kwade, terwijl je dit niet zo mag zien.
Pardon? aan het lijntje gehouden worden? Duidelijk dat jij Ingrid Klimke niet kent!
Stilstaan ipv groeien? laat me niet lachen zij heeft met dit paard heel knap werk verricht maar daar gaan we nog wel achter komen.
Ik ken ze idd niet persoonlijk nee. Maar ik geloof niet in het zwart-wit verhaal zoals het nu gebracht wordt.
De eigenaren waren kennelijk niet meer tevreden om welke reden dan ook en vertrouwen dat paard nu iemand anders toe.
Dat het sneu is voor Ingrid, absoluut, maar tja dat is zakendoen e.
Ik zeg ook nergens dat ze geen goed werk verricht heeft met dit paard, maar soms is een combinatie ook gewoon verweven in elkaar dat dat progressie in de weg staat. Verder kwam ze niet veel aan de start met deze hengst, wat mss past in haar managementprincipe. Maar commercieel gezien, en zeker het afgelopen jaar in Duitsland, had ze met dit paard gemakkelijk in het A-kader kunnen belanden (schorsing van oa Isabelle Werth, blessures van andere totdat kader behorende leden).
Dat is nu info dat ik vorig jaar in Verden gehoord heb, waar vele Duitsers versteld stonden van het Feit dat vele B-kaderleden niet hun kansen grepen(dus nu ff niet specifiek op Klimke). En dan kan je wel een principe hebben, maar dan moet je wel ook kansen zien en grijpen vanuit je carriere als ruiter en vanuit je beroep. En een eigenaar zal dat wel enkele malen pikken, maar vroeg of laat gaat dat wringen.
Dat is toch hetzelfde in het gewone bedrijfsleven, als je baas je kansen geeft en je neemt ze niet of ziet ze niet, dan zal je daar ook vroeg of laat de gevolgen van dragen. ofwel ontslag dat dan ergens in kadert ofwel blijf je staan. En zo bezie ik dat hier ook.
Er is een eigenaar met een goed paard, stalt dat paard bij haar. Zij wordt ervoor betaald om te trainen en dat alles omdat paard tot zijn best kunnen te laten ontwikkelen. Dat is gelukt tot Gp niveau, wat dus opzich gelukt is.
Maar ja eens aan de top, moet het ook allemaal gaan gebeuren. En dan spreken we over veel geld (concoursen, managementkosten etc) en dan moet er een goede relatie bestaan tussen eigenaar en ruiter. Is die er niet (meer) dan scheiden de wegen.

Da's je eigen keuze.