Ingrid Klimke en Damon Hill NRW niet langer een combinatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:55

Insider schreef:
bulck schreef:
Tja maar je kan als eigenaar wel uitgemolken worden ook. De training van dergelijke paarden kosten vaak per maand meer dan menig bokker verdient.
En als je dan als eigenaar aan het lijntje gehouden wordt en alles onder het 'management' weggesproken wordt, dan is het logisch dat als ze iemand gelijkaardig vinden, die het paard toevertrouwt krijgt.
En uiteindelijk hebben de mensen dit paard al lang toevertrouwd gehad aan Klimke en merken ze nu dat het paard blijft staan ipv te groeien. En dan worden er vaak andere wegen ingeslagen.

Want nu lijkt het zo een verhaal van het goede en het kwade, terwijl je dit niet zo mag zien.

Pardon? aan het lijntje gehouden worden? Duidelijk dat jij Ingrid Klimke niet kent!
Stilstaan ipv groeien? laat me niet lachen zij heeft met dit paard heel knap werk verricht maar daar gaan we nog wel achter komen.

Ik ken ze idd niet persoonlijk nee. Maar ik geloof niet in het zwart-wit verhaal zoals het nu gebracht wordt.
De eigenaren waren kennelijk niet meer tevreden om welke reden dan ook en vertrouwen dat paard nu iemand anders toe.
Dat het sneu is voor Ingrid, absoluut, maar tja dat is zakendoen e.
Ik zeg ook nergens dat ze geen goed werk verricht heeft met dit paard, maar soms is een combinatie ook gewoon verweven in elkaar dat dat progressie in de weg staat. Verder kwam ze niet veel aan de start met deze hengst, wat mss past in haar managementprincipe. Maar commercieel gezien, en zeker het afgelopen jaar in Duitsland, had ze met dit paard gemakkelijk in het A-kader kunnen belanden (schorsing van oa Isabelle Werth, blessures van andere totdat kader behorende leden).
Dat is nu info dat ik vorig jaar in Verden gehoord heb, waar vele Duitsers versteld stonden van het Feit dat vele B-kaderleden niet hun kansen grepen(dus nu ff niet specifiek op Klimke). En dan kan je wel een principe hebben, maar dan moet je wel ook kansen zien en grijpen vanuit je carriere als ruiter en vanuit je beroep. En een eigenaar zal dat wel enkele malen pikken, maar vroeg of laat gaat dat wringen.
Dat is toch hetzelfde in het gewone bedrijfsleven, als je baas je kansen geeft en je neemt ze niet of ziet ze niet, dan zal je daar ook vroeg of laat de gevolgen van dragen. ofwel ontslag dat dan ergens in kadert ofwel blijf je staan. En zo bezie ik dat hier ook.
Er is een eigenaar met een goed paard, stalt dat paard bij haar. Zij wordt ervoor betaald om te trainen en dat alles omdat paard tot zijn best kunnen te laten ontwikkelen. Dat is gelukt tot Gp niveau, wat dus opzich gelukt is.
Maar ja eens aan de top, moet het ook allemaal gaan gebeuren. En dan spreken we over veel geld (concoursen, managementkosten etc) en dan moet er een goede relatie bestaan tussen eigenaar en ruiter. Is die er niet (meer) dan scheiden de wegen.

Quinn

Re: Ingrid Klimke en Damon Hill NRW niet langer een combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:11

Wat jammer want ik vond het een mooie combinatie. Hopelijk horen wij nog wat van hem. Misschien gaat hij wel naar iemand die meer kans heeft op een teamplaats.
Vindt het een gaaf paard onder het zadel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:20

[/quote]
Pardon? aan het lijntje gehouden worden? Duidelijk dat jij Ingrid Klimke niet kent!
Stilstaan ipv groeien? laat me niet lachen zij heeft met dit paard heel knap werk verricht maar daar gaan we nog wel achter komen.[/quote]

Ik ken ze idd niet persoonlijk nee. Maar ik geloof niet in het zwart-wit verhaal zoals het nu gebracht wordt.
De eigenaren waren kennelijk niet meer tevreden om welke reden dan ook en vertrouwen dat paard nu iemand anders toe.
Ik zeg ook nergens dat ze geen goed werk verricht heeft met dit paard, maar soms is een combinatie ook gewoon verweven in elkaar dat dat progressie in de weg staat. Verder kwam ze niet veel aan de start met deze hengst, wat mss past in haar managementprincipe. Maar commercieel gezien, en zeker het afgelopen jaar in Duitsland, had ze met dit paard gemakkelijk in het A-kader kunnen belanden (schorsing van oa Isabelle Werth, blessures van andere totdat kader behorende leden).
Dat is nu info dat ik vorig jaar in Verden gehoord heb, waar vele Duitsers versteld stonden van het Feit dat vele B-kaderleden niet hun kansen grepen(dus nu ff niet specifiek op Klimke). En dan kan je wel een principe hebben, maar dan moet je wel ook kansen zien en grijpen vanuit je carriere als ruiter en vanuit je beroep. En een eigenaar zal dat wel enkele malen pikken, maar vroeg of laat gaat dat wringen.
Dat is toch hetzelfde in het gewone bedrijfsleven, als je baas je kansen geeft en je neemt ze niet of ziet ze niet, dan zal je daar ook vroeg of laat de gevolgen van dragen. ofwel ontslag dat dan ergens in kadert ofwel blijf je staan. En zo bezie ik dat hier ook.
Er is een eigenaar met een goed paard, stalt dat paard bij haar. Zij wordt ervoor betaald om te trainen en dat alles omdat paard tot zijn best kunnen te laten ontwikkelen. Dat is gelukt tot Gp niveau, wat dus opzich gelukt is.
Maar ja eens aan de top, moet het ook allemaal gaan gebeuren. En dan spreken we over veel geld (concoursen, managementkosten etc) en dan moet er een goede relatie bestaan tussen eigenaar en ruiter. Is die er niet (meer) dan scheiden de wegen.[/quote]

Mooi verwoord! Zo is het wel inderdaad,ik ken de combinatie verder ook niet.Maar hoop hem wel terug te zien in de ring want hij doet me erg aan zijn vader denken en ik vind het een hele leuke hengst!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:13

Jammer voor Ingrid! Maar zo gaan dingen nu eenmaal.
Toch zou ik willen dat meer ruiters de zelfde principes zouden hebben als Ingrid, ik denk dat de meeste hengsten dan een stuk langer heel zouden blijven.

Insider schreef:
Stilstaan ipv groeien? laat me niet lachen zij heeft met dit paard heel knap werk verricht maar daar gaan we nog wel achter komen.

Quote Bulck
Maar ja eens aan de top, moet het ook allemaal gaan gebeuren. En dan spreken we over veel geld (concoursen, managementkosten etc) en dan moet er een goede relatie bestaan tussen eigenaar en ruiter. Is die er niet (meer) dan scheiden de wegen.

Tjah dit zijn alleen maar aannamens. En hoe de vork precies in de steel zit krijgen we toch niet te horen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:19

mss iets voor Jeanette Haazen? Dat zou een mooie combi zijn! ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:23

waarheid zal ergens in het midden liggen...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:32

Zonde voor Ingrid, maar ik vind het voor haar pleiten dat ze niet ten koste van het paard wil. Deze amazone weet als geen ander hoe je een paard moet managen en heel houden. En dat is nog allermoeilijkste van paardrijden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:51

peanutbutter schreef:
Zonde voor Ingrid, maar ik vind het voor haar pleiten dat ze niet ten koste van het paard wil. Deze amazone weet als geen ander hoe je een paard moet managen en heel houden. En dat is nog allermoeilijkste van paardrijden.

Punt is alleen dat het paard nu waarschijnlijk slechter af is, als wanneer hij bij haar was gebleven en ze iets meer aan de wensen van de eigenaren voldeed.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:52

Katja schreef:
Waar lees jij dat afspraken niet nagekomen zijn Vudress?

Citaat:
"Damon Hill staat ter dekking bij Rüscher-Konermann en zal niet terugkeren naar mijn stal, hoewel dit wel de afspraak was,"

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:58

Espie schreef:
oke laaten wij het zo zegen ze is er voor betaalt en ze heeft er plezier van gehad en veel van geleerd maar nu is er iemand anders aan de beurt.zo gaat dat en niet anders je kunt er als ruiter gewoon niks aan doen. het paard is niet van jou dus einde oefening. :+

Dat is wel een heel simpele redenering.

Topruiters als Ingrid Klimke willen naast geld verdienen en plezier hebben ook nog topprestaties leveren. En dan is het zuur als je na zes jaar je jonge Grand Prix-paard met toekomst moet inleveren.

Het stadium van "veel geleerd hebben van een paard" is zo iemand wel voorbij.... Ingrid heeft vast geen paarden meer nodig voor haar ontwikkeling.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:14

Urielle schreef:
Knap van haar dat ze zo voor haar principes blijft staan, zelfs als dat betekent dat het paard vertrekt.
Maar wel apart dat er na die jaren ineens zo'n onenigheid is.

Misschien is hij door zijn sportprestaties wel een veelgevraagde dekhengst geworden en zal hij misschien meer moeten dekken en strookt dat niet met de sporttraining. Zo komt er aan wel meer sportcarrieres een einde ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:28

Wat een gedram. Ze konden het niet eens worden, de eigenaar zegt rijden, Klimke was het er niet mee eens en zegt "my way of the highway". De eigenaren kiezen dus voor "the highway"

Niet over zeuren, ze werd betaald om te rijden, deed dat naar eigenaars mening niet zoals gevraagd kennelijk (anders kreeg ze hem wel terug), zal beslist een gesprek over geweest zijn. Wil je niet rijden zoals de eigenaar zegt? Prima, dan geef je het paard af. :) Da's je eigen keuze. :)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:51

nog nooit echt eerder is dit paard mij opgevallen, jeehh wat een mooi dier zeg!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:28

Ik vind dat Ingrid prachtig werk heeft verricht met Damon Hill. Ik vond ze dan ook een prachtige combinatie, maar het is nu eenmaal zo.

Afbeelding

Afbeelding

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:27

'Lastig' Top.ic,

who will present Damon Hill NRW in the Grand Prix tomorrow? Monica?

Good luck, Ingrid KLIMKE is and will be top in the future.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:28

Ik vindt het wel mooie paarden en dat ze goed kan rijden ze komt vast nog wel veder suc6