Manege Hillegersberg wint Nederlands Kampioenschap Carrousel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:49

fabienne1991 schreef:
Hallo allemaal!

Ik wou een paar dingen even opduidelijken over de carrousel en manege hillegersberg, dat doe ik niet om vervelend te doen maar om gewoon een aantal dingen duidelijk te maken.

Er word altijd rond geslingeerd dat we hele weken trainen, maar zoals elke carrousel rijden wij ook maar 1 dag in de week.
Er word ook gezegd dat we heel veel eigen beestjes meelopen maar het zijn er maar 3 of 4

Onze commadant is voorzitter van de vcn geworden maar zij heeft niks met de jury de jury geeft de punten enzo en daar kan zij niks mee, dat doet de jury

het is niet bedoelt om stom te doen maar gewoon even opheldering

dikke kus

Maar als het goed is kiest zij wel de jury.
En naar wat ik heb gehoord was Haasteren een bekende van Diks.

En Hillegersberg rijdt netjes. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat de Keyserlijkse véél beter reden. En toch is Hillegersberg (voor de 5e keer op rij) kampioen.
En als je zelf in die groep rijdt is het hardstikke tof, maar het is niet eerlijk.

Het is vriendjespolitiek.

Annetje

Re: Manege Hillegersberg wint Nederlands Kampioenschap Carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:54

Leuk dat ze weer gewonnen hebben!
Twee jaar terug zijn wij daar met de instructeurscursus van de FNRS (onder leiding van Antoinette natuurlijk) heen geweest om het carrouseltema te zien. Ik moet zeggen dat ik het werkelijk prachtig vond! Zo knap, alles uit elkaar, weer bij elkaar, voor elkaar, tussen elkaar door. Pfoe! +:)+

Juul_Rapsody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:40

Floor_x schreef:
fabienne1991 schreef:
Hallo allemaal!

Ik wou een paar dingen even opduidelijken over de carrousel en manege hillegersberg, dat doe ik niet om vervelend te doen maar om gewoon een aantal dingen duidelijk te maken.

Er word altijd rond geslingeerd dat we hele weken trainen, maar zoals elke carrousel rijden wij ook maar 1 dag in de week.
Er word ook gezegd dat we heel veel eigen beestjes meelopen maar het zijn er maar 3 of 4

Onze commadant is voorzitter van de vcn geworden maar zij heeft niks met de jury de jury geeft de punten enzo en daar kan zij niks mee, dat doet de jury

dikke kus

En Hillegersberg rijdt netjes. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat de Keyserlijkse véél beter reden. En toch is Hillegersberg (voor de 5e keer op rij) kampioen.
En als je zelf in die groep rijdt is het hardstikke tof, maar het is niet eerlijk.

Ik wil even duidelijk maken dat antoinette niks in ons voordeel wilt doen. De wedstrijd wordt zo georganiseerd dat iedereen een even grote kans heeft om te winnen. En wees blij dát er een voorzitter van de VCN is, anders had deze wedstrijd niet eens door kunnen gaan.

Je hebt gehoord van mensen dat de keyserlijkse veel beter reden, maar je kunt zelf ook een keertje komen kijken! Ik vind zelf ook dat de Keyserlijkse heel erg goed heeft gereden, en wij hebben inderdaad een aantal foutjes gemaakt. Maar naast het rijden van de proef, krijg je ook nog punten voor de moeilijkheidsgraad. Daar hebben wij hogere punten op gekregen, het lag er maar net aan hoe de jury dit ging beoordelen.

Het is jurysport.

Verder ga ik hier niet meer op in, maar ik wilde dit gewoon even duidelijk maken!
Ook wil ik iedereen nog even feliciteren met hun behaalde plaats!:D

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:23

fabienne1991 schreef:
Hallo allemaal!

Er word altijd rond geslingeerd dat we hele weken dagen, elke dag, maar zoals elke carrousel rijden wij ook maar 1 dag in de week.

dikke kus

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:38

Het is geen vriendjespolitiek omdat antoinette van Haasteren kent wil nog niets zeggen,
We stonden bij beide jury's op nummer 1. We hebben wat foutjes gemaakt maar weer goed opgelost, daar kijken ze ook naar.
Wij hebben ook gehoord dat de keijzerlijke erg goed was, het was voor ons dus erg spannend want wij ook hadden het niet verwacht..
De moeilijkheids graat telt ook erg veel mee je kan een een hele makkelijke proef goed rijden en een moeilijke proef goed rijden. Ik zeg nu niet dat de keijzerlijke een makkelijke proef had want heb hier niet overkunnen oordelen aangezien ze na ons waren. De keijzerlijke heeft super hard getraind dit jaar het is hardstikke knap om van een vorig jaar 7de plek dit jaar terug te komen naar de 2de plek!
ik denk dat het alleen maar in het nadeel werkt dat antoinette de jury kende omdat deze jury natuurlijk niet wil aangezien worden voor een voortrekken en moeten we nog harder ons best hebben moeten doen ondanks onze fouten hebben we gewoon een super proef neer gezet.. Ben super trots op alle dames en onze 4 voeters, en Keijzerlijke gefeliciteerd met het behalen van de 2de plaats!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:44

Juul_Rapsody schreef:
Floor_x schreef:

Ik wil even duidelijk maken dat antoinette niks in ons voordeel wilt doen. De wedstrijd wordt zo georganiseerd dat iedereen een even grote kans heeft om te winnen. En wees blij dát er een voorzitter van de VCN is, anders had deze wedstrijd niet eens door kunnen gaan.

Je hebt gehoord van mensen dat de keyserlijkse veel beter reden, maar je kunt zelf ook een keertje komen kijken! Ik vind zelf ook dat de Keyserlijkse heel erg goed heeft gereden, en wij hebben inderdaad een aantal foutjes gemaakt. Maar naast het rijden van de proef, krijg je ook nog punten voor de moeilijkheidsgraad. Daar hebben wij hogere punten op gekregen, het lag er maar net aan hoe de jury dit ging beoordelen.

Het is jurysport.

Verder ga ik hier niet meer op in, maar ik wilde dit gewoon even duidelijk maken!
Ook wil ik iedereen nog even feliciteren met hun behaalde plaats!:D

:o Ik ben er de hele dag geweest :+
Niks tegen Hillegersberg als groep hoor!
Dat heb ik ook gezegd, dat jullie netjes rijden!

En uiteraard wil je als manege je commandant beschermen.
Maar hoe zeker ben je er van dat er geen sprake is van vriendjespolitiek?
Dat weet je niet.
En natuurlijk is het fijn dat er een voorzitter is.
Maar het zou eerlijker zijn als dit niet iemand was uit een van de deelnemende maneges :)
Vind ik dan. Ieder zo zijn mening.

En uiteraard iedereen gefeliciteerd!

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:50

Ik ben het er ook wel mee eens. Je weet nooit of er toch een achterliggende gedachte is of dat er iets gebeurt wat je niet weet. Het zou inderdaad beter zijn om een voorzitter te hebben die geen groepen heeft die meerijden om dit soort speculaties te voorkomen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:08

Ik heb via pb gehoord dat er weldefelijk veel vriendjes politiek is op hillegisberg en dat zei o.a. Daarom weg is gegaan daar...

Zoals iemand anders al zei hoe kun je weten dat er geen spraken is van vriendjespolitiek heb je in het hoofd van de jury en antoinette gekeken ofso?

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:19

Ze is juist voorzitter geworden omdat ze graag wil dat er goeie, netjes en eerlijke wedstrijden plaats vinden.
Ze is daarom ook onze commandante niet meer, onze nieuwe commandante is CRISTA MOUWEN.
Die het dit jaar echt super heeft gedaan.
Je zou eigelijk eens bij ons moeten komen tijdens het trainen want wij trainen dan ook hard, het gaat allemaal niet vanzelf en moeten echt hardstikke ons best doen. Als wij een proef hadden die we heel slordig hadden gereden met de fouten en niet goed hadden opgelost, hadden we inderdaad zeker niet gewonnen. Maar ondanks die fouten hebben we het goed opgelost en netjes gereden daarop zijn dus beoordeeld.

Wij hebben hier duidelijk over gesproken, wij zijn gewoon een sportief team en willen ook eerlijk winnen..
We hadden de wedstrijd nog niet eens gereden en er waren al speculaties over vriendjes politiek.. erg jammer hoor

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:41

Je kan me ook niet wijs maken dat de vorige 2 jaren er ook vriendjespolitiek speelde, toen hebben wij keihard geknald en verdiende wij het om te winnen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:19

babette18 schreef:
We hadden de wedstrijd nog niet eens gereden en er waren al speculaties over vriendjes politiek.. erg jammer hoor

Omdat er toen al 8 keer is gewonnen.
Die speculaties zijn er niet voor niks. Als jullie al die keren eerlijk hadden gewonnen, zou je niemand horen.
Meiden(jongens?), jullie rijden super! Maar iedereen maakt fouten, en hoe je het dan ook oplost, dat zou moeten worden afgestraft.
Zo heeft Liethorp Vrijdag voor een moeilijk figuur een 5,5 gekregen wegens ongelijk zijn.
Ik heb toevallig dat figuur helemaal op de foto staan, en heb het ongelijke nog niet kunnen ontdekken.
Ze hadden ook kleine foutjes, maar 10e?
Nee, dat had niemand verwacht...
We hoorden ook van vreemden, en van mensen die er 0 verstand van hadden, dat er zéker slechtere groepen waren (no affence).
Laatst bijgewerkt door Floor_x op 31-05-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:32

Wij paarden zijn in totaal 4x eerste geworden,
Waarom zou je moeten afgestraft worden op een fout soms schrikken paarden en gaat het fout als je het dan goed oplost vind ik niet dat je gelijk een 4 moet krijgen, ook geen 8 maar voor onze fouten hebben we ook zeker geen 7 of 8 gehad. We hadden er ook gewoon hele goeie stukken tussen zitten waarmee je dat weer compenseerd. Als wij al die keren onterecht hebben gewonnen weet ik niet meer wat carrousel rijden is.. En waarom kan de Keijzerlijke het dan wel van 7de terug knallen naar een 2de plaats? Zeker ook vriendjespolitiek, kom op! Gewoon keihard trainen en dan praten we verder.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:41

babette18 schreef:
Wij paarden zijn in totaal 4x eerste geworden,
Waarom zou je moeten afgestraft worden op een fout soms schrikken paarden en gaat het fout als je het dan goed oplost vind ik niet dat je gelijk een 4 moet krijgen, ook geen 8 maar voor onze fouten hebben we ook zeker geen 7 of 8 gehad. We hadden er ook gewoon hele goeie stukken tussen zitten waarmee je dat weer compenseerd. Als wij al die keren onterecht hebben gewonnen weet ik niet meer wat carrousel rijden is.. En waarom kan de Keijzerlijke het dan wel van 7de terug knallen naar een 2de plaats? Zeker ook vriendjespolitiek, kom op! Gewoon keihard trainen en dan praten we verder.

Ik zeg nergens dat jullie altijd onterecht winnen.
En ik heb ook al gezegd dat jullie netjes hebben gereden.
Dus dat hoef je niet steeds terug te halen.

Maar zoals ik al zei;
Hoe weten jullie zo zeker dat er geen sprake is van vriendjespolitiek?
Denk maar niet dat daar eerlijk over wordt gepraat hoor.
Als je alle feiten op een rijtje legt, ligt het gewoon erg voor de hand.

En de Keijzerlijke hebben super gereden. Veel mensen vonden hun beter dan Hillegersberg, maar wie winnen er?
Juist.

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:54

Je zegt net als jullie al die keren eerlijk hadden gewonne waren der die speculaties niet? Je zou pas echt goed kunnen beoordelen als de proeven tergelijker tijd kon zien. Mensen zeggen dat is dat zo omdat ze ons niet weer willen zien winnen of omdat ze dat vinden want we hebben veel mails gehad. Het gaat er niet alleen om hoe je en proef rijd ook of deze goed inelkaar zit en de moeilijkheidsgraad zoals al eerder is verteld telt deze erg zwaar mee! Ik zou zeggen train een keer met ons mee en zie dan verder, voor ons is het ook een wedstrijd en de plaasting is altijd een spannend stuk want je weet nooit wat er gebeurd volgend jaar zullen we laten zien dat we het winnen zeker waard zijn. Maar deze speculaties houden nooit op zelfs wanneer wij als laatste eindigen houd dit nog niet op maar wij zullen blijven knallen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:20

Ow, dan mag ik zeker ook wel gaan oppassen hier?? Ik had een winnaar in de F en D poule. Wij reden voor het vierde jaar mee. Jammer dat jullie zo speculeren, juryleden worden niet alleen door een persoon uitgezocht, maar door 3. En als jullie het allemaal zo goed weten, ga dan zelf in het bestuur zitten :D

romykuijper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:42

liberty schreef:
Ow, dan mag ik zeker ook wel gaan oppassen hier?? Ik had een winnaar in de F en D poule. Wij reden voor het vierde jaar mee. Jammer dat jullie zo speculeren, juryleden worden niet alleen door een persoon uitgezocht, maar door 3. En als jullie het allemaal zo goed weten, ga dan zelf in het bestuur zitten :D

Danku, eindelijk iemand die niet negatief praat en er verstand van heeft. Jammer dat het allemaal zo de grond in wordt gehamerd :Z
En als ze het allemaal zo goed weten, dan gaan ze zelf maar op pad voor een nieuw bestuurslid. Kijken of het dan allemaal nog zo geregeld is.
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten en wij gaan er weer voor volgend jaar!

Byee

babette18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:43

xXEviIXx schreef:
Ik heb via pb gehoord dat er weldefelijk veel vriendjes politiek is op hillegisberg en dat zei o.a. Daarom weg is gegaan daar...

Zoals iemand anders al zei hoe kun je weten dat er geen spraken is van vriendjespolitiek heb je in het hoofd van de jury en antoinette gekeken ofso?

En dus heb jij kunnen zien dat er wel degelijk vriendjes poilitiek is, kom maar eerst met harde bewijzen dan zien we wel verder

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:18

Meiden laten we hier geen nutteloze discussie voeren over wel of niet.
Ieder zijn eigen mening.

Paardrijden, waaronder dressuur en carrousel blijft een jurysport. Alleen op het moment dat iets of iemand, groep veel eerste word krijg je altijd speculaties, wij leren daar mee omgaan, proberen mensen wel dingen te vertellen maar iedereen behoudt zijn eigen mening.
Dus laten we die respecteren.

Floor ik snap best dat je teleurgesteld ben dat jullie zijn gedregadeert. Is ook gewoon balen. Zeker als je fijn gereden heb als groep zijnde.
Volgend jaar moeten jullie gewoon weer knallen!

Ik hoop dat we het gezellig met elkaar kunnen houden in carrousellland, want dat is de andere takken van de paardensport al moeilijk.
Dus laten we ophouden met dit welles/nietes spelletje.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:44

@frappa, amen! Helemaal mee eens.

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:25

Maar Antoinette is dit jaar pas voorzitter en de jaren ervoor niks en toch werden er toen al dingen gezegd en gedaan dus wanneer is het dan wel goed, want we hebben nu een nieuwe top commadant zodat er niks meer gezegd kon worden maar het is er niet echt beter van geworden volgens mij
het is helemaal niet om lullig te doen of stom te doen;)

lucke944

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:57

Beste allemaal,

Ik maak dit berichtje een beetje in tegenstrijd!
Ik vind het echt bizar waarom er hierover gediscussieerd wordt! Ik neem aan dat elke carrousel elk jaar mega goed zijn best doet, super lief voor de paarden is en überhaupt gewoon het beste met de carrousel voor heeft!
Dat iedereen iets anders daar onder verstaat blijft denk ik altijd! We zijn toch mensen met meestal verschillende opvattingen!

Als ik voor manege hillegersberg iets mag zeggen dan is het wel dat wij erg teleurgesteld zouden zijn als er inderdaad vriendjes politiek aanwezig zou zijn bij de wedstrijden! We trainen elk jaar super hard (zoals elke manege) om onze titel elk jaar te verdedigen of te verbeteren. Als er vriendjes politiek zou zijn, zouden we in principe voor niets zo hard trainen!

Wij willen niemand benadelen en we hopen dat er geen bad feelings tegenover ons ontstaan of blijven bestaan!

Succes en heel veel plezier voor het volgende seizoen!!!!!