Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:17

Oooh echt als het mij zou overkomen, zou ik volledig door het lint gaan en de bestuurder die het teweeg zou brengen, ik weet niet wat die dan moet doen. Ik denk dat die maar beter héél haard kan gaan lopen.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:24

Gelukkig dat het paard er tot nu toe goed is vanaf gekomen. Nu weet ik ook waarom er een file stond.
Ongelukje is zo gebeurd helaas. Zo heb ik het zelf meegemaakt dat er een andere auto zo de zijkant van de trailer rampt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:30

Wow, dat was een hele goede trailer, of een hele goede engelbewaarder voor t paard! :oo
Een inschattingsfout is zo gemaakt, een geluk dat de mensen en paard er zo vanaf zijn gekomen

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:31

:n Een trailer is toch net als een caravan, het stelt in zo'n situatie helemaal niets voor....nix kreukelzone of rolkooi...en dat terwijl er in een trailer wél levende have wordt vervoerd! |o
Gelukkig lijkt het hier ontzettend goed af te lopen.

Krol

Re: Paard overleeft ernstig ongeluk op A9 met gekantelde trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:35

Wat verschrikkelijk, moet r niet aan denken. gelukkig maar dat het goed is afgelopen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:37

Wat een mazzel, moet goed schrikken zijn geweest! Vreselijk om te zien dat een trailer eigenlijk niet veel kan hebben..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:40

Tsjonge, aan de reacties te zien zou je bijna denken dat de bestuurder er opzettelijk tegenaan gereden was. Reacties zijn nogal overtrokken. Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout, helaas had deze erg vervelende gevolgen.

En lekker tekeer gaan tegen vrachtauto chauffeurs. Het was juist een vrachtwagenchaffeur die mijn vriendinnetje met signalen duidelijk maakte dat er wat mis was in haar trailer en samen me haar op de vluchtstrook het paard weer overeind heeft geholpen toen hij onder het schot vastlag.

Iets minder vitten op andere mag ook wel. Mensen zijn onwetend wat betreft paarden, trailers en rijden met zware ladingen. Als je zelf nooit zo een combinatie hebt gereden weet je niet hoe het voelt, dat je een langere remweg hebt, etc.

Daarbij komt ook nog eens dat het Rottepolderplein echt waardeloos en onoverzichtelijk is, waarbij er veel van baan gewisseld moet worden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:42

manic schreef:
Tsjonge, aan de reacties te zien zou je bijna denken dat de bestuurder er opzettelijk tegenaan gereden was. Reacties zijn nogal overtrokken. Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout, helaas had deze erg vervelende gevolgen.

En lekker tekeer gaan tegen vrachtauto chauffeurs. Het was juist een vrachtwagenchaffeur die mijn vriendinnetje met signalen duidelijk maakte dat er wat mis was in haar trailer en samen me haar op de vluchtstrook het paard weer overeind heeft geholpen toen hij onder het schot vastlag.

Iets minder vitten op andere mag ook wel. Mensen zijn onwetend wat betreft paarden, trailers en rijden met zware ladingen. Als je zelf nooit zo een combinatie hebt gereden weet je niet hoe het voelt, dat je een langere remweg hebt, etc.

Daarbij komt ook nog eens dat het Rottepolderplein echt waardeloos en onoverzichtelijk is, waarbij er veel van baan gewisseld moet worden.

Ik vind de reacties ook nogal ver gaan hoor. Die persoon heeft het echt niet met opzet gedaan. Een ongeluk zit in een
klein hoekje.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:45

Benta schreef:
Ik ben een tijd geleden bezig geweest met een brief te schrijven aan de minister, maar nooit echt tijd gehad om hem af te maken.. Om het feit dat er, naar mijn idee, in geen één autorij-examenboekje ook maar 1 regel staat dat er AFSTAND van een trailer gehouden moet worden. En dan heb ik het nog niet eens over die vervelende rotvrachtwagens, die haast in de trailer zitten! Heel vervelend en nu weer een ongeluk met een trailer..Gelukkig met een tot nu toe goed eind! (trauma's??)

Ik reageer op dit bericht als paardenbezitter en vrachtwagen chauffeuse. Ik rijdt vaak genoeg achter een combi auto trailer en bewaar natuurlijk afstand want weet hoe vervelend en dreigend het over kan komen. Maar sommige auto trailer rijders mogen zich zelf eens beter verdiepen in de regels op de weg en het gevaar van een vrachtwagen die 40 ton achterin heb. Trailers mogen 90 km per uur rijden dat is al 1 punt die de meeste mensen niet weten. Ik met de vrachtwagen kan niet harder als 94 km en dat is echt de max maar wij mogen maar 80 km uur rijden dus dat is al een verschil van 10 km waardoor je elkaar niet hoeft te hinderen op de weg. Een auto trailer combi zou moeten wisselen van rijbaan/ inhalen om zo een veilige situatie te krijgen, voor ons geld er immers op veel plekken een inhaal verbod die op trailers niet van toepassing is :)* . Ik zelf houd er altijd rekening mee als ik achter een combi kom te rijden en dan blijf ik er vaak ook achter rijden puur om er geen ander voor te laten en het paard niet bang te maken maar ook dan moet ik vaak van me gas af omdat auto ineens langzamer besluit te gaan rijden :Y) en dat kost een heleboel brandstof en wordt niet gewaardeerd door de niet paarden kenners op een vrachtwagen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:58

het za je maar gebeuren zeg! vreselijk.
gelukkig lijkt het erop dat het paard er goed vanaf gekomen is.
Laatst bijgewerkt door Sjeempie op 14-05-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:02

mar10tje schreef:
:n Een trailer is toch net als een caravan, het stelt in zo'n situatie helemaal niets voor....nix kreukelzone of rolkooi...en dat terwijl er in een trailer wél levende have wordt vervoerd! |o
Gelukkig lijkt het hier ontzettend goed af te lopen.

inderdaad. zet mijn paard al niet graag in de trailer omdat ze dat al erg spannend vind, en als je dit dan ziet word je ook weer met je neus op de feiten gedrukt.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:19

oh wat verschrikkelijk..............je hoort de laatste tijd steeds vaker paardentrailer verongelukt. ;( ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:30

manic schreef:

Klopt, maar een beetje respect en geduld opbrengen voor de combinatie van een medeweggebruiker is zo verkeerd nog niet. Ik ga vaak met de trailer op pad en verbaas me echt over de stunts die worden uitgehaald om maar langs 'die trailer' te komen. En ik rijd echt niet truttig hoor, hou me gewoon aan de snelheidslimiet en anticipeer in het verkeer. Maar hoe vaak ik wel niet gesneden word (zowel achter als voor) wil je niet weten. Gisteren ook weer, we reden met 2 trailercombinaties waarvan ik achteraan reed we rijden op de snelweg langs een afslag, er komt een personenauto met een noodgang van de linkerbaan, snijd de trailer voor me om nog óver het verdrijvingsvlak snel even die ene afslag te nemen. Terwijl er achter mij zeeen van ruimte was! Daarnaast, als mensen nou gewoon een beetje afstand houden en een kleine inschattingsfout maken kan er inderdaad niet veel misgaan. Maar geen afstand houden en dán nog eens een inschattingsfout maken is in het verkeer gewoon een dodelijke combinatie.

Evengoed vind ik het vreselijk wat deze paardeneigenaar heeft moeten meemaken, wat een geluk dat het paard er zo vanaf is gekomen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:32

Ik heb al aardig wat km met mijn trailer achter de auto gereden. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens in situaties terecht ben gekomen waarbij het zweet me uitbrak. Vooral een keer toen de navi me dwars door parijs heen stuurde op een vrijdagavond in de spits.
Echter kan ik niet zeggen dat weinig mensen rekening houden met paardentrailers. Je hebt er altijd wel wat bij, maar dat is ook als je gewoon in een auto rijdt. Echter is het met een trailer moeilijker anticiperen op dit soort situaties. Je kunt niet vol op de rem, heel snel van baan verwisselen etc. Daardoor vallen dit soort gevallen je sneller op. Maar ik geloof niet dat mensen met opzet je in gevaar brengen.
Het leven is nu eenmaal jachtig en haastig, als je zelf in een auto rijdt en je komt achter een 80 rijdende vrachtwagen baal je ook. Dat is achter een trailer rijden niet anders.

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:37

ahhh wat zielig! |(
gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen! :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:41

Benta schreef:
Ik ben een tijd geleden bezig geweest met een brief te schrijven aan de minister, maar nooit echt tijd gehad om hem af te maken.. Om het feit dat er, naar mijn idee, in geen één autorij-examenboekje ook maar 1 regel staat dat er AFSTAND van een trailer gehouden moet worden. En dan heb ik het nog niet eens over die vervelende rotvrachtwagens, die haast in de trailer zitten! Heel vervelend en nu weer een ongeluk met een trailer..Gelukkig met een tot nu toe goed eind! (trauma's??)

Niet alleen afstand van trailers houden. Afstand van aanhangwagens in het algemeen kennen de meeste mensen niet.

Ben blij te lezen dat het paard er heelhuids uitgekomen is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:47

idefix4 schreef:
PFoeh, zal wel een laadprobleem gaan worden? Sterkte in elk geval. De schrik zal er wel in zitten!

Zou mee kunnen vallen. kennis had dit ook met een paard en t beestje liep de 1e keer de trailer niet op en daarna er zo in. wij hebben er 1 gehad die midden op de snelweg op een of andere manier het kleine zijdeurtje open had gekregen(ding zit ALTIJD opslot.. nu dus niet:( ) en die kwam dus op de snelweg via dat deurtje helemaal naar buiten. een paard van 1.70 door een deurtje van ong 1 meter bij 50?/60 cm. die loopt gewoon zelf de trailer op. ligt er ook aan hoe de persoon erover is die het paard leid.

het zou je maar gebeurden op de weg. ze kijken iid slecht uit op de weg hoor wij hebben ook al aantal keer goed krap gezeten. met een trailer sta je ook echt niet zomaar stil!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:11

Als het paard al vertrouwt was met de trailer, kan het probleem inderdaad meevallen. Er is tenslotte niets bij het laden gebeurd. Maar wel altijd goed om er wel rekening mee te houden mocht het wel een probleem geven. Extra hulp, longeerlijn, snoepje, zweepje in de buurt. Mijn vriend is ook aangereden terwijl er een paard in de trailer stond. Die had de hele voorbar ingedeukt met haar borst. Maar doordat er met het paard verder niets aan de hand was en hij met de tegenpartij bezig was, kwam het paard gewoon tot rust. Geen enkel probleem er verder mee gehad. Paard kan namelijk niet denken zoals de mens. Hij kan alleen een directe oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:14

Jemig, wat een mazzel, maar daar sta je dan met je paard aan de hand midden op de snelweg ....! :oo

DeNIse997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:21

Jeetje dat is echt eng gewoon om je paard eruit te halen langs de snelweg bij geval van nood!:S
Heftig zeg.
Isapaardje schreef:
Oei, weer eentje. Afgelopen weekend was het raak hier op de A50:
http://oss.kliknieuws.nl/nieuws/102007/ ... elt-op-a50

Gelukkig ook dit paard ongedeerd eruit gekomen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:25

Die hebben wel veel mazzel gehad zeg! Ik hoorde het op de radio dat er file was door een omgekantelde paardentrailer, ik dacht echt bij mezelf dat dat paard dood was!

Gellukkig alleen een paar schrammen en als het tegenzit een hele nare ervaring voor t paard.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:35

Gelukkig is het paard er heelhuids uitgekomen.

Samen met een vriendin zijn wij ook een keer aangereden toen we de trailer er achter hadden. De auto schrampte de trailer zodanig dat we toch even van links naar rechts gingen met een bult gebonk in de trailer. Gelukkig combinatie weer op het rechte pad gekregen en 100 meter verder gestopt van de weg af. Paarden stonden al vrij snel weer rustig en nooit een probleem ervan ondervonden.

Hoe onvoorstelbaar het ook klinkt, maar het is vaak zo dat een paard er weer heelhuids/op wat oppervlakkige dingen na er uit komt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:42

Benta schreef:

Ow, alle vrachtwagens zijn rot? Ik ben zelf chauffeur, maar hou ten alle tijden afstand op trailers, dus niet iedereen over een kam scheren aub..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:40

Mijn man zei het al,hij reed naar huis en toen was het net gebeurd.
Ben blij dat het paard er goed van af is gekomen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:41

Zo die heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad. ALs je die trailer ziet, dan geloof je haast niet dat daar nog iets levend uit kan komen.