Manege Alblas verliest paard door overlast bouwmachines

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Manege Alblas verliest paard door overlast bouwmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:27

ik vind het echt vreselijk wat er gebeurt is! heel veel sterkte!

@@ tita! joh zeur gewoon niet zo.. als ze geweten hadden dat ze zouden werken dan hadden ze hem niet in het weitje gedaan of wel dan!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:28

Wat verschrikkelijk zeg. Ik hoop voor de familie dat er nu inderdaad heel snel naar een oplossing wordt gezocht en dat ze dit niet nog eens mee hoeven te maken

cynthiaoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:39

Oh Peter, wat erg!!!

Wens jou en de rest van de familie heel veel sterkte toe!!

Verschrikkelijk!!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:45

STERKTE MET HET VERLIES!

EN Ja, als reactie op post hierboven: Er werd wel degelijk gewerkt!
Op heel veel plaatsen zelfs in de wegenbouw en normale bouw.
Ik heb me daarover poverigens verbaasd.
En wat diens meer zei: Gisteren hemelvaartsdag was hier de Supermarkt gewoon open.
(Ik ben er overigens niet geweest)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:52

@maaikysammy: Jij en je man gecondoleerd met het verlies van dit schitterende paard. Sterkte!

In mijn beleving is er, op een moment dat een paard echt in blinde paniek gaat rennen, weinig houden aan. Dan maakt het ook niet uit hoe groot of klein je wei is, paard wil daar weg, en zal pas honderden meters verderop een keertje omkijken of het gevaar geweken is. Daarvoor is jammer genoeg zo'n beetje elk weiland te klein. Maar dat maakt jullie verlies er niet minder om. :(:)

Ben overigens bang dat er de rest van de feestdagen ook rekening met werkzaamheden zal moeten worden gehouden. Veel bouwprojecten hebben vanwege vorstverlet de afgelopen winter vertraging opgelopen, en dat wordt nu op veel bouwplaatsen ingehaald.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:00

Wat erg !

Ik hoop voor de fam. dat ze snel hun manege kunnen verplaatsen naar een plek met rust en ruimte !

Sterkte !

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:00

tita schreef:
Ik ben helemaal niemand, ik zeg toch ook dat het zo wel zou zijn.

het is helemaal naar met verkeerde afloop maar er staan wel paarden buiten als er gewerkt wordt. Dus dat stukje klopt niet helemaal.

Citaat:
@tita Daar kunnen zij toch niks aan doen?
Jij kan wel zeggen het ligt allemaal te nauw, maar ze zijn daar echt heel goed voor hun paarden hoor!
En ja het zat er dik in dat er een keer iets mis zou gaan, maar daar kan niemand wat aan doen.

Blij dat iemand ander dat ook inziet.

Jongens dat er een paard dood is, vind ik heel erg maar er zijn meer dingen bezig waar mensen niet de feiten van weten.
Het paard is de dupe, van de hebzucht van mensen en hebzucht bedoel ik mee de aannemer die sneller klaar wil zijn. De bestuurder die bv toch flink doorreed en niet keek wat er gebeurden en als laatste de familie die al jaren niet meewerkte voor de verhuizing

leuke opmerking, zeg of gewoon helemaal wat je wil zeggen ipv zo'n domme opmerking of zeg niets.... je hebt er genoeg verstand van zo te horen. :n

sterke voor de eigenaars!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:08

tjeetje, wat heftig!
sterkte! :(:)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:09

Jeetje, wat vreselijk! De familie is al jaren aan het vechten tegen de gemeente om hun manege te behouden, dan ook nog eens dit erbij! Sowieso zijn die werklui die op de machines rijden niet echt veilig bezig, ben ook een paar keer bijna van de fiets gereden en zelfs in je auto moet je oppassen. >;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:28

Vreselijk als je al jaren aan het vechten bent tegen de gemeente omdat je bang bent dat er iets gebeurt, en dan gebeurt er uiteindelijk iets wat je niet voor mogelijk had gehouden.. Heel veel sterkte, en ik hoop dat de gemeente nu eens moeite gaat doen om jullie een goede nieuwe plek aan te bieden, al zal dat voor jullie gevoel nu wel flink te laat komen..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:39

@maaikysammy, gecondoleerd en veel sterkte! Onyx was echt een heel erg leuk paard!

Echt vreselijk naar dat dit gebeurd is! De gemeente mag nu inderdaad wel eens een goede plek aanbieden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:40

Wat hebben de afmetingen van de weides er nu mee te maken.
Beter een kleine wei, dan helemaal geen weidegang, wat genoeg paarden worden ontnomen!
Wat ruimte betreft, zelfs hier in Groningen zie je weleens maneges met kleine weides.
In een grotere weide was de paniek heus niet minder geweest?

Heel erg rot voor de eigenaren!
Veel sterkte met het verlies, jullie moeten een sterke band met het paard hebben gehad.

@ Tita,
Als jij ergens heel fijn woont met je stalletje,, en dat komt onder dreiging te staan van een bestemmingsplan, sta jij toch ook niet te juichen? Daar probeer je eerst een stokje voor te steken. Dat verlies je bijna altijd, maar je gaat mij niet vertellen dat je geen tegengas geeft.

Jammer dat de bouwers geen benul hebben van hoe een paard kan reageren. :(:)

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:46

Lieve Peter, Maaike en zeker ook de rest van de familie,

heel veel sterkte met dit verlies.. het is verschrikkelijk je beste maatje, vriend, je allesje te moeten missen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:46

Triest voor de eigenaren, maar het taalgebruik in het openingsbericht is wel heel er pathetisch en bombastisch.

Esther_umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:49

Verschrikkelijk :(

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:53

Tjee.. heftig..
Wat communicatie al niet kan doen.. Als er van beide partije duidelijke communicatie was geweest had dit niet hoeve gebeuren..

Heel veel sterkte toegewenst!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:59

Even een gedachtenpinsel... Jullie zeggen verrast te zijn dat er 5 mei gewerkt werd.
5 mei is voor de bouwsector niet opgenomen in de CAO dus kan me goed voorstellen dat er gewerkt werd.
Maar ik neem aan dat ze om half 8 begonnen en niet 5 minuten na jullie lunchtijd?
In het bericht staat dat jullie inderdaad bouwwerkzaamheden zagen, maar de paarden kalm waren.
Dus dan wist je dat er een risico was om de paarden in de wei te laten?
In dat geval hoef je niet zo met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de bouw.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:05

Elan schreef:
Even een gedachtenpinsel... Jullie zeggen verrast te zijn dat er 5 mei gewerkt werd.
5 mei is voor de bouwsector niet opgenomen in de CAO dus kan me goed voorstellen dat er gewerkt werd.
Maar ik neem aan dat ze om half 8 begonnen en niet 5 minuten na jullie lunchtijd?
In het bericht staat dat jullie inderdaad bouwwerkzaamheden zagen, maar de paarden kalm waren.
Dus dan wist je dat er een risico was om de paarden in de wei te laten?
In dat geval hoef je niet zo met een beschuldigend vingertje te wijzen naar de bouw.

Ik ben heel eerlijk gezegd wel verrast dat er gewerkt werd op 5 mei. Het is namelijk 1 keer in de 5 jaar een nationale feestdag en dat was dit jaar en dat geldt voor elke CAO toch? Maar het blijft vreselijk dat het beestje zo in paniek is geraakt, wie dan ook schuld heeft.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:07

nowornever schreef:
Ik ben heel eerlijk gezegd wel verrast dat er gewerkt werd op 5 mei. Het is namelijk 1 keer in de 5 jaar een nationale feestdag en dat was dit jaar en dat geldt voor elke CAO toch? Maar het blijft vreselijk dat het beestje zo in paniek is geraakt, wie dan ook schuld heeft.

Nee staat zéker niet in alle CAO's. Zo moest mijn vriend ook werken en die zit op kantoor v.e. bouwbedrijf.
Ook een aantal vriendinnen van mij moesten gewoon werken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:08

Elan, er zijn verschillende werkzaamheden in de bouw. Zo kan een paard misschien niet schrikken van het opbouwen van een muurtje, maar als ze met hijen beginnen...
Sowieso is het een vreselijk ongeluk en wil de eigenaren veel sterkte wensen.

5 mei is inderdaad niet in iedere CAO opgenomen. Sommigen hebben ook geen CAO.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:11

peter en familie,
heel veel sterkte met dit verlies!

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:25

Misschien heel zakelijk bekeken en ook al weet ik niet het fijne van de zaak, plus dat dat jullie er waarschijnlijk al over gedacht hebben, maar kunnen jullie de bouwvakker niet ogv onrechtmatig daad wegens strijd met de maatschappelijk betamelijkheid/zorgvuldigheid en de aannemer aanspreken voor de geleden schade ogv aansprakelijkheid voor ondergeschikten? Je toppaard verliezen is niet alleen emotioneel een groot verlies, maar ook op ander vlak.

Voor nu in elk geval nog veel sterkte.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Sukana op 14-05-10 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:31

Bah wat een vervelend ongeluk, heel veel sterkte.

Het klopt inderdaad dat 5 mei niet in alle cao's een vrije dag is, dus er wordt gewoon gewerkt op die dag.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:54

Ook ik wil Peter, Maaike en de familie sterkte wensen met het verlies van jullie Onyx.
En ook ik hoop dat jullie nu snel een andere locatie toegewezen zal worden.
Liefs Nathalie

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:03

Jeetje wat een vreselijk ongeluk! Echt heel erg, zeker als je zelf ook nog op vakantie bent.
Heel veel sterkte voor iedereen..........