Manege Hoek van Holland moet toch definitief sluiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:36

jilleroo schreef:
heel naar voor de leden

( overig ergerde ik mij aan het filmpje waar een kind op een paard zit in een box met een laag plafond, paardje vind de reporter ook niet zo leuk. vervolgens krijg je zo'n snuggere opmerking: 'Nou Jersey, als dat maar niet de paardenslager word' )

( en een meisje wat met nikes in dr beugels zit.. slim hoor)

ik val daarover >.>

Dat bedacht ik me net ook inderdaad. Ik baal daar best wel van, dat zijn zulke slechte dingen die zo uit de hand kunnen lopen.. Als manege moet je echt wel het goeie voorbeeld geven!! Bij mij thuis komen er echt geen kinderen op het paard dat los in zijn stal staat, al helemaal niet zonder cap. Met sportschoenen komen klanten hier ook echt niet op het paard, heel l*llig maar dan rijden ze gewoon niet in de les mee.

Overigens wel naar voor de leden en eigenaar van de manege. Ik vindt het altijd belachelijk dat je op moet hoepelen voor nieuwbouw terwijl je er zelf al jaren zit. :(

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:02

Waar ik me weer over verbaas is dat het stadhuis zo makkelijk een toegewezen stuk grond weer in kan trekken.
Dat ze weg moeten was wel duidelijk op het filmpje.
De nieuwbouw grensde al zowat aan de bakrand. En tja, je belastingbetalende burgers kan je niet zo'n uitzicht geven he?
Duidelijk weer een geldkwestie en dat een sportvereniging weer de dupe is, is al jaren zo in Rotterdam!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Manege Hoek van Holland moet toch definitief sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:08

het is belachelijk wat ze tegenwoordig allemaal kunnen maken.
ik weet precies hoe de leden zich voelen .
dat zomaar een plek waarvan je houd word afgenomen
nou ja alles voor een zogenaamd "mooi"uitzicht

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:54

Ja dat is met mijn oude manege van vroeger dus ook gebeurd... het IS een hele mooie nieuwbouwwijk maar intussen heb ik wel 7 jaar lang niet gereden daardoor - alle andere maneges kun je op de fiets zowat niet bereiken (veel te ver) dus ik moest eerst een rijbewijs hebben voor ik er weer aan kon denken.

Het blijft gewoon lullig dat zulke dingen kunnen gebeuren.

En aan de andere kant hoort de leiding ook op te letten dat die meiden niet met sportschoenen rijden inderdaad.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:54

marco_anne schreef:
Dat bedacht ik me net ook inderdaad. Ik baal daar best wel van, dat zijn zulke slechte dingen die zo uit de hand kunnen lopen.. Als manege moet je echt wel het goeie voorbeeld geven!! Bij mij thuis komen er echt geen kinderen op het paard dat los in zijn stal staat, al helemaal niet zonder cap. Met sportschoenen komen klanten hier ook echt niet op het paard, heel l*llig maar dan rijden ze gewoon niet in de les mee.

Overigens wel naar voor de leden en eigenaar van de manege. Ik vindt het altijd belachelijk dat je op moet hoepelen voor nieuwbouw terwijl je er zelf al jaren zit. :(

We gaan nogal off-topic, het gaat namelijk niet over hoe die manege lesgeeft en dingen handhaaft maar de manege moet weg.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:18

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe bozer ik word.
Alleen de Rotterdamse manege hoeft zich nooit zorgen te maken over vergunningen, locatie en noem maar op ivm CHIO.
De rest van stallen, stichtingen, verenigingen en maneges zitten allemaal in het verdomhoekje, lijkt het wel. :(

HvH is een beetje ver om naar de Coolsingel te rijden met de paardjes. Een mestvrachtwagen kan wel. :)*
Storten die hap voor het stadhuis onder het mom van: wij in de shit door jullie? Jullie dan ook!
Ik hoop dan wel dat Aboutaleb eronder staat als de klep open gaat; ben die man spuugzat (is nl. eindverantwoordelijke).

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:01

@MarvanTom: Dat vind ik wel een geniaal idee, haha!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:23

Jeetje, ik ben benieuwd waar de pensionklanten nu naar toe gaan met hun paardjes. Er is hier al zo weinig plek...

Offtopic;
Suze, er komen ook starterswoningen. Mijn neef heeft er eentje in de wijk achter de manege gekocht.
MarvanTom; dat vind ik wel een goed idee, haha! :P

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:10

ik hoop dat ze toch een plekje vinden want, er is in de hele buurt bijna geen manege meer te vinden duzz, ze pakken alles af;kom,nou..hoop snel op goed nieuws voor jullie. ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:15

Mirjamsel schreef:
@MarvanTom: Dat vind ik wel een geniaal idee, haha!

Ik nog steeds ook! :D
Dan wel gelijk eigen mest van die stal natuurlijk; opgeruimd staat netjes...
Geen idee of er iemand van die stal mee leest, maar dát zou een stunt zijn en aandacht krijgen!

HvH is een uitermate geschikt gebied voor strandritten. Je rijdt er niemand in de weg op de vastgestelde tijden.
Waarom worden juist daar alle maneges en stallen weggehaald?
Is woningbouw of industrie en de daaruit te trekken belastingen belangrijker dan sport en recreatie?
Domme vraag eigenlijk, zie de berichtgeving...
Dat neemt niet weg dat de paardenwereld in en om Rotterdam altijd de klos is door de grillen en grollen van het stadhuis en aanverwante gemeentes.

En dat verdient een ludieke actie...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:00

@MarvanTom: Ik heb het idee even doorgespeeld naar een vriendin die haar paard daar heeft gestald!
Ik denk alleen dat je met dit idee wel een flinke boete kan krijgen.. Maarja, liever een boete (die je met de hele club kan betalen evt.) dan je paard nergens kunnen stallen.

Ik snap ook niet waarom die maneges en stallen daar juist worden weggehaald. Een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden al ergens haar pony met spoed weg moeten halen (tussen het strand en de Caepruiter in) omdat ze huizen gingen bouwen, en nu staan er op die plek nog geen huizen..

Toen ik trouwens nog op manege Hoek van Holland (de grote dus) reed, was er sprake van een nieuwe manege tegen de duinen aan? Dit vertelde mijn instructrice mij toen.. Maar daar is dus niks meer van gekomen. Ik vind eigenlijk dat als ze iets van je wegnemen, dat ze het je dan ook terug moeten geven. Dus een stal op een nieuwe plek..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:05

Daar was inderdaad heel even sprake van, maar er is nooit wat van gekomen. Er was ook nog het plan van een nieuwe manege bij de Haakweg, dat mocht ook al niet...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:19

Wat ik niet snap.. er staan zat huizen te koop in NL, en toch een nieuwbouwwijk moeten neerzetten, waardoor ook nog eens een manege moet wijken? Belachelijk!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:28

Sterker nog: op de plek waar nu de huizen worden gebouwd stonden twéé maneges, de Caepruiters uit het bericht en manege Hoek van Holland, en een rugbyclub. Voor de rugbyclub werd wel een nieuwe locatie gevonden, voor de maneges dus niet.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:29

Waar gaat dat heen met Nederland.. straks hebben we geen groen of park meer over door al dat gebouw.. :n

Kleintjuho7o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:57

Ik vind het allemaal grote klinklare onzin..
Het was een ó zo gezellige manege.. vind het zoooo jammer dat alles zo moet gaan ;(
Ik heb er 4 jaar verzorgpaarden gehad.. en heb nu wel meegemaakt hoe alles daar gaat..

De eigenaresse is ermee gestopt omdat ze na al die jaren zorgen geen puf meer heeft om wéér opnieuw een manege te starten.
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan.. Deze vrouw had beter verdient.

En vind dat die manege gewoon had moeten blijven omdat er al zo weinig maneges zijn in die omgeving.

En ehh.. wat betreft met de nikies rijden.. pfff laat gaan.. ik rijd ook met me nikies.. en zonder cap.. what ever.. ieder zijn eigen verantwoordelijkheid toch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:27

Kan me wel voorstellen dat Lenie er mee is gestopt :(:)

Heel HvH wordt gewoon vólgebouwd met dure zooi..
en ik vind die starterswoningen niet echt starterswoningen.. moet je verdomd goede baan hebben om zo'n huis in je eentje te kunnen betalen..

MarvanTom das best een goed idee :')

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:02

ik vind het allemaal erg belachelijk en geloof mij. in hoek van holland e.o. staan veel huizen te koop, maar allemaal onwijs duur. dus waarom nog meer dure huizen bouwen? er zijn zat andere plaatsen. bij het spoor loop een weg die niet gebruikt word. hier zou ooit eens een tunnel voor de trein komen. er stond daar een gebouw van een kinderkoor dat gesloopt moest worden. en waar is de tunnel nou???? nergens dus....
over woningen hier in de buurt valt ook veel te zeggen. als starter kom je nergens aan bod. huizen zijn te duur om te kopen en de lijst om een huis te huren is oneindig lang. mensen die gaan scheiden en zich 1 week geleden hebben ingeschreven staan bovenaan, terwijl een ander gemiddeld 6 a 7 jaar lang op een lijst ervoor moet staan. iemand die vluchteling is en de taal niet spreekt, niets kan krijgt tegenwoordig ook zomaar voorrang op alles. het lijkt allemaal zo mooi, maar dat is het niet. en nu dit gezeur weer... grrrr
dat idee van die mestwagen, niet voor de deur storten, maar gewoon het hele gemeentehuis onderspuiten, heeft meer effect

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:26

Weet iemand waarom er aan de haakweg niet wordt gebouwd??? Want er was inderdaad eerst sprake dat de manege daar zou komen... of hebben omstanders geklaagd??

Het is onmogelijk om ergens een nieuwe stal te beginnen, je krijgt gewoon geen toestemming en inderdaad juist nu hoek van holland geschikt is vanwege het strand... en daarmee trek je ook toerisme en dat willen ze toch in de hoek? Ze willen toch een hoekse scheveningen???

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:21

Iemand had me wel verteld waarom dat niet mocht, maar dat ben ik eerlijk gezegd vergeten :o
Het is echt onbegrijpelijk dat er straks geen manege meer is in HvH.
Iemand van de gemeente beweerde vorig jaar dat er toch nog een manege overblijft in HvH: de Oranjehoeve... Die ligt officieel dan wel op grond van HvH, maar ligt wel helemaal tegen Maassluis aan. Niet echt ideaal voor kinderen om op eigen gelegenheid naar toe te gaan en een strandritje is daar uiteraard ook niet echt mogelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:22

Oranjehoeve is inderdaad ver weg hoor..
Altijd raar gevonden hoe dat is.. telefoonnummer van HvH toch en dan weer de postcode van Maassluis?
Zie het echt niet als een HvH manege.. :n

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:24

Nee, ik was ook stomverbaasd toen ik hoorde dat de Oranjehoeve bij HvH hoort. Echt raar...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:27

Maar met een beetje geluk komt er wel een nieuwe locatie mét voldoende weidegang en ruime stallen..
Ik reed er van de week voorbij en kan aan mij liggen maar zoveel wei zag ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:29

waar dan zodiacje?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:34

Waar een nieuwe plek zou zijn?
Tja in HvH ben ik niet bekend.
Enige wat ik me kan bedenken is in Monster op Plaats Langeveld. Daar aan het eind van de laan staat een pracht van een manege leeg mét grote wei ernaast. Daar?
Die top locatie zou ik zelf ook wel willen :j

Kijk dat wás deze stal: http://www.yphorsefashion.nl/Stal%20Polanerduin.htm
Ik hoorde dat de gemeente het misschien toch wel weer wilde gaan verhuren/ verkopen.