Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saskiaojan schreef:gosh heb geen verstand van friezen en ken de man niet, maar kan hem zoals ik hier boven lees wel gedeeltelijk begrijpen....
Ik praat het niet goed, maar snap het gevoel wel
@rixke.....Het gaat toch om hoe paarden eruit zien en lopen en niet om wat er op een papiertje staat....of krijg je alleen een goede merrie uit een goed gekeurde hengst van een eigenaar met naam, want dat zou betekenen dat jan boerenpiet met zijn super gave merrie zonder of met goed papier nooit een plekje int stamboek zou kunnen krijgen....
Sita_xx schreef:Het was algemeen bekend hoor dat hij niet meer wilde dekken, alleen bleef men hopen tegen beter weten in dat het wel goed zou komen. Wanneer men er iets over zei bij de betreffende eigenaar werd je van het erf gedonderd en kwam je er ook nooit meer op. Het is een gore boef, niets meer dan een oplichter, en ik hoop dat ze hem kaal plukken. Weet wat het kost om een paard te fokken, en dan hoop je op een goed paard met een goed papier. Ik heb gelukkig geen friezen meer op stal maar denk je eens in voor al die mensen die een Rypke op stal hebben staan, ik hoop op het beste voor hen, en zo niet op knopen die messenstekker.
djnien schreef:Ik kan me heus wel voorstellen dat het voor hem verschrikkelijk is dat zijn paard niet meer wil dekken en hij dus afstand moet nemen. Maar hij weet heus wel dat hij hiermee heel veel mensen ten eertse teveel laat betalen voor een dekking en ook dat zij een veulen fokken die nooit een goede afstamming zal zijn. Dat valt niet goed te praten, al zou die man 170 zijn.
Maar goed, er gebeurd nog veel meer om ons heen waarvan je nooit iets hoort en wat ook niet door de beugel kan.
En ik wil er verder geen grote discussie van maken want dat is het niet waard. Veel belangrijker is het als er niet te veel mensen gedupeerd (so duur woord zeg hihi) zullen zijn. We hebben allebei een andere mening en dat moeten we respecteren
christel1857 schreef:Het is heel erg. Maar ik vind bovenstaande reactie nou ook weer niet nodig. Ik ga ervan uit dat het FPS gepaste maatregelen zal nemen, die dit soort drama's zal voorkomen. Zoniet, dan vind ik dat de schuld ook bij het FPS ligt.
djnien schreef:Sita_xx schreef:Het was algemeen bekend hoor dat hij niet meer wilde dekken, alleen bleef men hopen tegen beter weten in dat het wel goed zou komen. Wanneer men er iets over zei bij de betreffende eigenaar werd je van het erf gedonderd en kwam je er ook nooit meer op. Het is een gore boef, niets meer dan een oplichter, en ik hoop dat ze hem kaal plukken. Weet wat het kost om een paard te fokken, en dan hoop je op een goed paard met een goed papier. Ik heb gelukkig geen friezen meer op stal maar denk je eens in voor al die mensen die een Rypke op stal hebben staan, ik hoop op het beste voor hen, en zo niet op knopen die messenstekker.
sorry maar als je zo'n hengst op stal hebt staan dan weet je heel goed waar je mee bezig bent! en als het echt is zoals hierboven staat beschreven: wat een zielig hoopje egoisme is die meneer dan zeg
Cowgirl schreef:Hoe kun je nou vinden dat die man niet fout zit. Het is pure oplichterij, je bezorgd een hoop mensen veel verdriet, werkt absoluut niet mee aan een goede rasfokkerij. Denk hierbij aan de inteelt en dan niet alleen van "rypke's" directe nakomelingen maar ook van zijn klein kinderen en achterklein kinderen. Denk aan grote fokkerijen die er van rond komen etc etc. En hoe zit het met de geexporteerde paarden. Zullen ze blij mee zijn in de VS waar dan ook lijnen naar zijn grootje zijn.
En het nou zielig vinden omdat die man AL in de 70 slaat helemaal nergens op.
Ik heb het gevoel dat het gewoon puur om geld gaat.
Maar ik wil wel even weten hoe het zit als ik een GGK hengst zou hebben die ineens niet meer vruchtbaar is?
Ben ik verplicht deze te laten castreren, afmaken, terug verkopen aan het stamboek????
Hoe zit dat bij het friese stamboek??
Knert schreef:christel1857 schreef:Het is heel erg. Maar ik vind bovenstaande reactie nou ook weer niet nodig. Ik ga ervan uit dat het FPS gepaste maatregelen zal nemen, die dit soort drama's zal voorkomen. Zoniet, dan vind ik dat de schuld ook bij het FPS ligt.
nou ik begrijp de reactie echt heel goed! zou me behoorlijk bedrogen voelen! en al die JAren! elke gezond persoon snapt na uitleg bloempjes en bijtjes.. dat het bedonderen is. Niks medelijden! schadevergoeding, dusdanig dat andere eventuele nepfokkers hier ook van schrikken!
Sita_xx schreef:Het wordt niet goed geschreven. Iedereen vindt dat hij fout zit. Alleen de een keurt de man helemaal af, terwijl de ander zich probeert in te leven in hoe die man zich voelt