Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tjady schreef:Het zou een doorbraak zijn. Omdat mijn behandelde dierenartsen zeiden dat het een mogelijk reden was, zijn we flink gaan kappen.
Bij mij om het weiland stonden ook esdoornbomen en ook met schimmel in de bladeren. We hebben in het voorjaar al heel veel esdoorn omgehaald. Nu alles in weer in blad staat, zijn we er toch een paar vergeten. Die staan nu nog op de nominatie om gekapt te worden. Ik kan bij die bomen op de bladeren al de schimmel zien zitten.
Jannepauli schreef:tjady schreef:Het zou een doorbraak zijn. Omdat mijn behandelde dierenartsen zeiden dat het een mogelijk reden was, zijn we flink gaan kappen.
Bij mij om het weiland stonden ook esdoornbomen en ook met schimmel in de bladeren. We hebben in het voorjaar al heel veel esdoorn omgehaald. Nu alles in weer in blad staat, zijn we er toch een paar vergeten. Die staan nu nog op de nominatie om gekapt te worden. Ik kan bij die bomen op de bladeren al de schimmel zien zitten.
Zou je misschien een paar duidelijke foto's kunnen maken van het blad met schimmel?
Wij hebben in onze tuin, bij de stallen en ook in de windsingel naast de rijbak en het weiland Esdoorn staan - heb nooit aandoeningen op deze bomen gezien. Ben daarom erg benieuwd hoe die schimmel eruit ziet?
Jannepauli schreef:Op de site van de UU (Inwendige ziekten) heb ik niets kunnen vinden behalve wat oude artikelen (2008,2009).
DubbelDun schreef:Om precies die reden heb ik dus een mail gestuurt Als het idd een oud artikel is dan zullen ze daar wel raar opkijken
Anoniem schreef:@Jet: ze was 2 en er stond nog een 2 jarige bij op de weide..
Uiteraard is die,en de oudere merrie,van de weide afgehaald.
Het kan natuurlijk prima zijn dat mijn merrie al iets onder de leden had,of meer at,of wat dan ook...ik denk dat dát nooit meer echt te achterhalen is..
Vlinder32 schreef:Sterkte met verlies Valinski!
Houden jullie centraal topic ook in de gaten? daar komen ook steeds interessante dingen uit !.
[MD] Centraal topic over atypische myopathie.