Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:44

Wáuw...wat een paar!

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:47

kippevel, wat schitterend!!!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:48

Heel leuk dat zij de WEG mag openen!!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:49

spatter schreef:
heel mooi filmpje en verschrikkelijk knap gedaan
alleen het einde vind ik zo jammer, zal wel Amerikaans zijn, dat opjutten van het publiek en het staan op haar paard

dat vond ik nou ook :P Vooral omdat t lijkt alsof ze echt op zn ruggegraat staat..

Even een vraagje, ik kan t nl niet zo goed zien, zie ik daar wel sporen? (vind nl dat als je zo rijd je t ook zonder sporen meot kunnen :P ) En begrijp me niet verkeerd ik kan t helemaal niet hoor! Maar zonder sporen zou nog veel stoerder zijn (als het dan compleet hulpmiddelvrij is ;) )

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:49

ik kreeg echt kippenvel toen ik het filmpje bekeek, moest even een traantje wegpinken...wat gigantisch mooi......

djuulsie

Re: Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:52

Wat GAAF!!!!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:53

Tis knap en mooi om te zien dat ze een band heeft met haar paard, maar spectaculair vind ik het niet. Volgens mij zit hier op bokt ook iemand (jaar of 13 dacht ik) dieik spectaculairder vind. Weet haar naam zo niet meer.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

*heeft emmer volgejankt* ZÓ mooi, en dan dat applaus, iedereen gaat staan.... :wow:

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:56

In één woord GEWELDIG :))

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:59

Ha ik kan niet wachten om dit in het echt te gaan zien! *\o/*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:02

Ik kende het filmpje van deze winnende run al, en ik blijf het een genot vinden om ernaar te kijken. Heel knap vind ik het dat Stacy deze run opdraagt aan haar net daarvoor overleden vader, de stem van de omroeper breekt ook op het moment dat hij de aankondiging doet.

Het blijft voor mij het ultieme voorbeeld van samenwerking tussen ruiter en paard. Roxy is er inmiddels uitgeweest om moeder te worden, en ik hoop voor de toeschouwers dat ze tijdens de opening net zo'n mooie demonstratie van harmonie en samenwerking te zien krijgen als op dat filmpje tijdens de kampioenschappen, waar ze als winnaar uit de bus kwamen.

spatter schreef:
alleen het einde vind ik zo jammer, zal wel Amerikaans zijn, dat opjutten van het publiek en het staan op haar paard

Wat ik zo jammer vindt is dat je je mening spuit zonder dat je ook maar enig idee hebt wanneer dit filmpje is opgenomen, en wat de reden is dat je misschien het publiek zou willen opjutten? Dit filmpje is opgenomen tijdens een KAMPIOENSCHAP freestyle reining. Het is de run die ze opgedragen heeft aan haar net overleden vader. De intensiteit van het applaus van het publiek is daarbij bepalend voor de plaatsing .
Dus Amerikaans en het publiek opjutten? Ik zie dat anders. Het is freestyle reining, en daar mag je op je paard staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:03

Silly_Woman schreef:
Even een vraagje, ik kan t nl niet zo goed zien, zie ik daar wel sporen? (vind nl dat als je zo rijd je t ook zonder sporen meot kunnen :P ) En begrijp me niet verkeerd ik kan t helemaal niet hoor! Maar zonder sporen zou nog veel stoerder zijn (als het dan compleet hulpmiddelvrij is ;) )

Waarom zie jij een spoor als hulpmiddel? Het is een verfijning van de hulp....en nogmaals het gaat hier om een kampioenschap.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Silly_Woman schreef:
spatter schreef:

dat vond ik nou ook :P Vooral omdat t lijkt alsof ze echt op zn ruggegraat staat..

Ja, ze heeft idd een spoortje aan. Maar ach, je rijd je paard daar al tussen zoveel mensen in een grote arena zonder iets (dat vind ik al heel knap) , en ik denk dat je met dat spoortje net wat fijner in kan werken met bijvoorbeeld het spinnen..
Denk dat ze haar benen namelijk al gebruikt om het paard te sturen dus met dat spoortje weet hij meteen wat hij moet doen. Lijkt me zo? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:06

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-05-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:07

Wat een mooi filmpje! Super controle heeft ze zeg!
En met zo'n mooie zit en beenligging kan ze gerust sporen dragen, ik zie haar niet de hele tijd prikken, dat is helaas bij heel veel ruiters wel anders...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:07

Das dan weer typisch Hollands, zie je een prachtig voorbeeld van harmonie en rijkunst maar dan toch altijd iets te zeiken gaan zoeken :')

Wat dat betreft mogen we wel een scheut Amerikaanse positiviteit krijgen. Lekker op je paard staan! *\o/*

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:09

Waves schreef:
Das dan weer typisch Hollands, zie je een prachtig voorbeeld van harmonie en rijkunst maar dan toch altijd iets te zeiken gaan zoeken :')

En het is typisch bokt, om te gaan zeggen hoe prachtig mooi het is, dat we met tranen in onze ogen er naar kijken, dat we emmers vol janken. Dat iedereen hier nog wat van kan leren.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:10

Dat filmpje waar Ellen er zelf even op gaat is ook geweldig. _/-\o_

Edit; zag net dat je hem al toegevoegd had aan je post. ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:14

elke keer als ik dit weer zie denk ik toch steeds weer
zucht... heb nog een lange weg te gaan

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:15

echt fantastisch dat is nou pas echt rijden super!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:18

marsmars schreef:
Waves schreef:

En het is typisch bokt, om te gaan zeggen hoe prachtig mooi het is, dat we met tranen in onze ogen er naar kijken, dat we emmers vol janken. Dat iedereen hier nog wat van kan leren.

En dat daar ben jij het niet mee eens?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:20

marsmars schreef:

Nou, zo vaak lees ik dat niet op bokt := Maar dat vind ik hier wel van toepassing ja :j

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:29

Ach zet iets een emotioneel filmpje op bokt en iedereen doet net of die aan het janken is achter de computer.

Iedereen kan nog wat leren, en dan sluit ik mezelf zeker niet uit. Maar iedereen rijdt anders en iedereen probeert het op zijn of haar manier het beste te doen. En bokt ziet over het algemeen mensen die zo kunnen rijden als haar heilig. Ik vind dit ook gewoon een vorm van rijden, iets wat je je paard ook aan leert, net als western, engels, grondwerk of wat dan ook. Ik vind het dus niet uitzonderlijk knap wat ze doet. Maja, das mijn mening.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:30

lovemyladie schreef:
Dat filmpje waar Ellen er zelf even op gaat is ook geweldig. _/-\o_

Edit; zag net dat je hem al toegevoegd had aan je post. ;)

hahaha ja percies, en hoe ze wijdbeens weg loopt.. *ligt weer in een scheur* :Y)

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:32

marsmars schreef:
Ach zet iets een emotioneel filmpje op bokt en iedereen doet net of die aan het janken is achter de computer.

Iedereen kan nog wat leren, en dan sluit ik mezelf zeker niet uit. Maar iedereen rijdt anders en iedereen probeert het op zijn of haar manier het beste te doen. En bokt ziet over het algemeen mensen die zo kunnen rijden als haar heilig. Ik vind dit ook gewoon een vorm van rijden, iets wat je je paard ook aan leert, net als western, engels, grondwerk of wat dan ook. Ik vind het dus niet uitzonderlijk knap wat ze doet. Maja, das mijn mening.

Nou dat ben ik niet met je eens. Dit paard word zonder tuig bereden, dus totaal op de zit en houding gereden. Dat kan ik van menig paard niet zeggen wat western/engels of wat dan ook word gereden...