Alane schreef:wat ik aparter vind is de houding van de ruiter op de plaatjes....
bij I zit hij voorover, bij II lijkt hij achterover te hangen en bij III zit hij meer rechtop...
Ja dat vond ik nou ook al

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nombrado schreef:kzie nog steeds op de plaatjes een paard achter de loodlijn met de neus (behalve 1)
en nog steeds te diep waardoor de luchtpijp deels wordt afgeknepen
Asyaa schreef:De luchtpijp gedraagt zich tot de nek en hoofdhouding? Niet tot iets wat wij alleen op een plaatje?
Als je het hoofd heel hoog instelt, dan kan zelfs op de loodlijn nog de luchtpijp wat afknijpen, terwijl als je het hoofd heel laag instelt, je veel verder achter de loodlijn kan instellen zonder dat de luchtpijp daar bij in het nauw komt.
nombrado schreef:Asyaa schreef:De luchtpijp gedraagt zich tot de nek en hoofdhouding? Niet tot iets wat wij alleen op een plaatje?
Als je het hoofd heel hoog instelt, dan kan zelfs op de loodlijn nog de luchtpijp wat afknijpen, terwijl als je het hoofd heel laag instelt, je veel verder achter de loodlijn kan instellen zonder dat de luchtpijp daar bij in het nauw komt.
zullen de luchtpijp ve paard ff met rust laten?
of moet die luchtpijp ook getraind
geerke schreef:volgen de oude norm lopen alle paarden op de plaatjes achter de loodlijn....daarom is de regel ook verandert.
Ik zie in gedachten al een steward lopen met lineaal en waterpas...
Asyaa schreef:Ik zei alleen maar dat de luchtpijp zich gedraagt en opzichte van de hoofd en nek houding, niet ten opzichte van een lijntje dat alleen wij zien.
nombrado schreef:Asyaa schreef:Ik zei alleen maar dat de luchtpijp zich gedraagt en opzichte van de hoofd en nek houding, niet ten opzichte van een lijntje dat alleen wij zien.
er zijn wel degelijk bewijzen van.....wanneer dit plaatsvind
enige plaatjes waarbij het niet gebeurd is het derde plaatje
als jij nu eens, 10 minuten, met je kin op je borst , gaat hardlopen
wat voel je?
nombrado schreef:Asyaa schreef:Ik zei alleen maar dat de luchtpijp zich gedraagt en opzichte van de hoofd en nek houding, niet ten opzichte van een lijntje dat alleen wij zien.
wat voel je?
wat voel je?
sporter schreef:nombrado schreef:er zijn wel degelijk bewijzen van.....wanneer dit plaatsvind
wat voel je?
Die bewijzen zou ik graag zien. En dan niet een flut onderzoekje van 1 of andere dieren extremist.
sporter schreef:Luigi schreef:Dus je mag niet meer in oprichting losrijden? Wat nou als je paard op een wedstrijd wild is in het begin laat hem dan maar eens zo ontspannen lopen met langere teugels
Dat staat nergens bovendien vind ik in oprichting losrijden nu niet echt losrijden.
sporter schreef:nombrado schreef:kzie nog steeds op de plaatjes een paard achter de loodlijn met de neus (behalve 1)
Wat een onzin!!
Als jij je paard nooit in een houding als op 1 van de 3 afbeeldingen rijd. Heb ik diep diep medelijden met het beestje wat zal die stijf zijn.
lindahertha schreef:sporter schreef:Wat een onzin!!
Als jij je paard nooit in een houding als op 1 van de 3 afbeeldingen rijd. Heb ik diep diep medelijden met het beestje wat zal die stijf zijn.
hear hear...die van mij vind plaatje 3 zelfs het prettigst lopen (al heb ik zijn neus er verder uit hoor) als hij los loopt in de bak en hij is op zijn gemak, loopt hij ook vaak zo..lekker rekken en strekken...heb daarom ook vaak 8en en 9ens voor halsstrekken
Elliebelle schreef:nombrado schreef:kzie nog steeds op de plaatjes een paard achter de loodlijn met de neus (behalve 1)
Nou het paard op het 3e plaatje loopt niet achter de ll hoor.
germie schreef:Kortom: zolang de kin de borst niet raakt is het goed. Want anders, is een afstand van 5 cm niet goed en 10 cm wel?
Het komt er dus in het kort op neer:
Laag diep en rond: nog een stukje hals is het hoogste punt, kin mag borst niet raken.
Lang diep en rond: schoft is het hoogste punt, kin mag de borst niet raken.