Springhengst Rubynea dood na ernstige blessure door val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Springhengst Rubynea dood na ernstige blessure door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:13

verschrikkelijk om zo je paard te verliezen! sterkte voor de betrokkenen.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:11

Erg naar voor het paard en de ruiter..

Ik lees dat het een ruiterfout was. Ben dan eigenlijk wel benieuwd. Weet iemand of het ergens terug te zien is ?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:26

@ Sigrid. Helemaal mee eens. Ik vroeg me ook af wat ze op dat nivo doet als je zo catastrofaal door een lijntje komt. Meen dat ze zaterdags 0 was, zo zal ze gekwalificeerd zijn geweest.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:54

Lami schreef:
@ Sigrid. Helemaal mee eens. Ik vroeg me ook af wat ze op dat nivo doet als je zo catastrofaal door een lijntje komt. Meen dat ze zaterdags 0 was, zo zal ze gekwalificeerd zijn geweest.

Sorry hoor maar als je op die wedstrijd meedoet kan je echt wel rijden hoor! Ik heb het ook gezien, waarschijnlijk zag ze de juiste afstand niet en kwam haar paard terug, natuurlijk kon ze beter de sprong opnieuw aan rijden maar dat heeft ze niet gedaan, ik vind niet dat je alle schuld bij dat meisje moet leggen, ze is nog heel jong het is verschrikkelijk als dit je overkomt, en het kan net zo goed in een B parcours gebeuren. En trouwens ze staat onder begeiding van Ben Schröder dus die kan echt wel rijden hoor, anders ga je niet vanuit België hiernaar toe ;) Dus mensen beetje RESPECT graag! ;)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:33

heb het ook op tv gezien ja schrok me rot maar je zag het idd al wel een beetje aankomen dat het fout zou gaan.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:34

Sterkte voor de eigenaren.
Dat is wel jong.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:43

Ik heb met het meisje in de klas gezeten. Ik vind het verschrikkelijk voor haar.
Via via hoor ik dat ze gezegend is met ouders die haar enorm steunen in de paardensport waardoor ze veel kansen heeft gekregen, maar ze werkt er ook hard voor. Dat ze nu haar paard moet af geven mag dan theoretisch wel haar fout zijn, maar het blijft een spijtig ongeval. Op enkele seconden moet je afwegen wat je gaat doen en helaas heeft ze de verkeerde keuze gemaakt, maar dat kan iedereen over komen. Het is erg jammer dat dat zo'n zware gevolgen heeft gehad!

Ik wens haar veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:21

Wat erg! Ook al is het haar fout, lijkt me dat nog wel erger want denk dat het erg lang duurt voor ze van haar schuldgevoel af is :(:)
heeft niemand een filmpje trouwens van het ongeval?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:30

Phoe ...moeilijk hoor..Wat zal de amazone zich vreselijk voelen..Heel veel sterkte. :(:)

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:19

Het was inderdaad haar eigen fout, het was een afstand op 6 galopsprongen en ze wilde op 5. Maar dat een fout zo catasrofaal is, dat is natuurlijk triest.

racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:20

echt heel erg verschrikkelijk zeg

heel mooi paard trouwens

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:42

Love_Uggs schreef:
Lami schreef:

Sorry hoor maar als je op die wedstrijd meedoet kan je echt wel rijden hoor! Ik heb het ook gezien, waarschijnlijk zag ze de juiste afstand niet en kwam haar paard terug, natuurlijk kon ze beter de sprong opnieuw aan rijden maar dat heeft ze niet gedaan, ik vind niet dat je alle schuld bij dat meisje moet leggen, ze is nog heel jong het is verschrikkelijk als dit je overkomt, en het kan net zo goed in een B parcours gebeuren. En trouwens ze staat onder begeiding van Ben Schröder dus die kan echt wel rijden hoor, anders ga je niet vanuit België hiernaar toe ;) Dus mensen beetje RESPECT graag! ;)

kijk eens op de wereld ruiterspelen, daar rijden soms mensen uit landen mee die helemaal niets op dat nivo te zoeken hebben en ook gevaar voor hun eigen paard zijn als ze starten...dus er zijn zat mensen op dat nivo die er niets te zoeken hebben en zo slecht aanrijden op dat nivo zie ik maar zelden...

jammer dat er geen filmpje is, maar je ziet ruim van te voren dat dit nooit kon...

btw 150 of 1 metere vind ik nogal verschil....dan had paard er wel over gekomen....want met een noodsprong red een paard een slecht aangereden B hindernis wel, dit paard ging mega vroeg af...en kwam midden in hindernis, als paard op b sprong vroeg af gaat en maakt grote sprong komt ie er zonder kleerscheuren over...dus die vergelijking raakt imo kant noch wal

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:53

Ruiterfout of niet, het is een vreselijk ongeval.
Ik hoop dat ondanks alles deze amazone weer de moed krijgt in het zadel te gaan zitten en verder aan haar carriere als springruiter te gaan werken.
Hoe je het ook wendt of keert, zoiets gun je niemand niet.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:20

sigrid1182 schreef:
kijk eens op de wereld ruiterspelen, daar rijden soms mensen uit landen mee die helemaal niets op dat nivo te zoeken hebben en ook gevaar voor hun eigen paard zijn als ze starten...dus er zijn zat mensen op dat nivo die er niets te zoeken hebben en zo slecht aanrijden op dat nivo zie ik maar zelden...

jammer dat er geen filmpje is, maar je ziet ruim van te voren dat dit nooit kon...

btw 150 of 1 metere vind ik nogal verschil....dan had paard er wel over gekomen....want met een noodsprong red een paard een slecht aangereden B hindernis wel, dit paard ging mega vroeg af...en kwam midden in hindernis, als paard op b sprong vroeg af gaat en maakt grote sprong komt ie er zonder kleerscheuren over...dus die vergelijking raakt imo kant noch wal

Ik heb verhalen gelezen van dit meisje en ze is echt serieus bezig met rijden, je weet toch dat ze nu in Nederland woont, een persoon die zomaar een beetje op dit niveau rijdt doet dat niet. Je zal zelf wel niet de wens hebben om op dit niveau mee te gaan rijden, maar ik kan je echt vertellen dat die mensen wél kunnen rijden, je zal ook wel niet echt veel kennis van het springen hebben, anders zie je ook wel dat op de wereldruiterspelen ruiters uit andere landen als Nederland en Duitsland niet altijd kunnen tippen aan het niveau van die landen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet kunnen rijden.
En het kan op IEDER niveau voorkomen dat je soms niet goed bij de sprong rijdt, dat heeft niets met wel of niet goed rijden. Vind het jammer dat je over een talentvolle amazone zo praat.
Oh en trouwens het feit dat je het maar weinig ziet dat er slecht wordt aangereden is dat het ook maar zelden gebeurd, dus je spreekt jezelf tegen ;)

corina430

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:40

Vreselijk zeg. Dat het een grote ruiterfout was maakt het voor haar alleen nog maar erger. Nu is ze haar paard kwijt en ze heeft waarschijnlijk ook nog een schuldgevoel. Wel een erg zware straf lijkt me. Mijn zus heeft vroeger twee keer een pony moeten laten afvoeren dus ik weet van dichtbij hoe het is, ook al waren dat geen toppaarden. Ik wens haar heel veel sterkte.

michelsep628

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:51

wat naar voor de ruiter en paard.
echt verschrikkelijk, ik zit hier met kippevel. :(
ik hoop dat het paard zijn rust kan vinden. }:0