Proeven voor driejarige dressuurpaarden moeten simpeler

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Proeven voor driejarige dressuurpaarden moeten simpeler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:33

Maar, er lopen toch elk najaar genoeg 3 jarige paarden mee in de B :?. Die pavo-onzin waarbij die paarden over hun vermogen gejaagd worden, dat moeten ze afschaffen.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:04

Sterker nog, geen wedstrijden meer onder de vijf jaar. Laat ze eerst maar sterk worden en uitgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Magnificent, ik betwijfel of dat de manier van trainen daadwerkelijk zou beinvloeden. Het zou wel het niveau van de Brubrieken enorm opkrikken :j.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:14

is inderdaad waar wat er achter gesloten deuren gebeurd kom je toch nooit achter.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:01

zodiacje schreef:
Johanna59 schreef:
Zelf vind ik het juist jammer, dat ik en velen met mij, geen jonge paarden meer kunnen uitbrengen. Wij moeten wachten tot ze 4 zijn. En kunnen dan ook nog alleen maar L starten. Veel paarden kunnen dan eigenlijk met gemak M lopen. Helemaal niet zielig! Het hangt van de ruiter af, hoe een paard gereden wordt. Ze zijn toch altijd veel verder in training, dan het niveau waarin je ze uitbrengt.

So what dat je "alleen maar L'' mag starten? Nou en dat je geen M loopt. Hoezo boeit dat?
Geld?

gaat niet alleen om zielig (wat ik wel vind, laat dat beest lekker paard zijn) maar gaat ook om lichamelijk.
Hij kan zijn lichaam best ontwikkelen zonder allerhande dressuur oefeningen te moeten doen.
De meest harde paardjes zijn de ijslanders, die brengen hun jeugd in de kudde door. Zoals het imo hoort.

Ik heb mijn paarden niet om "gewoon maar paard te zijn". Dan zou ik geen sportpaarden rijden.
En het leven van een IJslander, gaat in gebied van herkomst helaas niet over rozen. Dat is een echte misvatting.
Het leven daar is bar, slecht en bikkelhard.
Als iedereen een viervoeter op de manier zou houden,die jij prefereert, dan blijft er niets meer over. Is het heel gauw gedaan
met het paarden en pony bestand.

Als je echt wil weten of dit nou "zielig"is, zou ik eens een poosje meedraaien met een stal, dat met drie-jarigen deze proeven traint en start.
En dan nog een klein detail: een paard ontwikkelt zijn lichaam niet zonder training. Het zelfde is het met mensen. Ook zijn ontwikkelen geen
spieren zonder training, op wat voor manier dan ook.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:15

ik ben het er wel mee eens!
dat hoeven die jonge paarden niet zo hard te werken!