Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abeltje77 schreef:Oeioei, ik lees toch ook wel een aantal opmerkingen van niet-paardenmensen....
Gras onder sneeuw dus niets om te eten? Wel eens paarden zien graven naar gras? Dat gras zit er gewoon onder hoor. (mits de weide niet volledig kaal is gelopen wat in dit geval nog wel zou kunnen)
En er hang ijs aan de paarden? Nou, tjonge, lijkt me alleen maar een teken dat de isolatie goed werkt, want de paardenlichaamwarmte blijft duidelijk waar ie hoort: namelijk in het paard.
hyppolyte schreef:Ik vind het ook niet zo rampzalig klinken als ze het willen doen overkomen. Ik zou me meer zorgen maken als het ijs niet aan de vacht hangt (en dus smelt). Daarnaast is de kans ook zeer zeker aanwezig dat die mensen met al hun goede bedoelingen de dood van het paard hebben veroorzaakt, leuk al die appels en wortels, maar we weten allemaal dat je dat niet teveel moet geven, misschien heeft het beest koliek gekregen of is bevangen geraakt door al die extra suikers die het binnenkreeg. Wat het mager zijn betreft, hoe oud was het beestje en in hoeverre kunnen leken inschatten of het beest daadwerkelijk mager was? Ik vind het een raar verhaal en ik vind het ook niet echt betrouwbaar overkomen.
. Nou weet ik natuurlijk niet of dat het geval is, maar het zou best heel goed mogelijk zijn in mijn optiek
.