Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:35

daarom staan mijn afgekeurde paarden thuis op de wei en 2 zitten er inmiddels in de frikandellen... weet ik tenminste 100% zeker(is zelfs gekeken bij het slachten of ze echt echt echt dood waren en niet via de achterdeur weer weggingen...) dat er niets verkeerds met de gebeurd!!

Maar niet iedere verzekering vindt dit goed, er zijn verzekringen die zelf ht paard ophalen/op laten halen voor de dood door een handlaar, maar die paarden(heb het bij 2 met eigen ogen gezien!) vervolens een paar weken/maanden later nog gewoon bij de handelaar op d wei stonden en te koop waren!!!
Daar is dus de verzekering fout... en ik zou al geen verzekring afsluiten waarbij ik mijn paard niet mag terugkopen of mee mag naar slacht/spuitje!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:47

amondi schreef:
Zoals een springPAARD voor een 10 jarige dochter?

Inderdaad, dat vond ik ook een beetje vaag om te lezen. Dat zou dus betekenen dat die moeder ook niet genoeg verstand van zaken heeft gehad, want anders weet je wel dat je ten eerste voor een goed springpaard over het algemeen niet zomaar bij iedere handelaar terecht kunt en ten tweede dat je voor een 10-jarige misschien beter eerst een leuke pony kunt zoeken.
Maar wie weet klopt de informatie uit het artikel niet en was mevrouw wel daadwerkelijk op zoek naar een pony of naar een paard voor zichzelf, waar de dochter later ook op kon.

Feit blijft nog dat je zo'n dier toch laat keuren voordat je een bindende overeenkomst aan gaat? Is dat niet de 'onderzoeksplicht van de koper' waar ik al zo vaak over heb gehoord in dit soort gevallen? Niet dat ik hiermee het gedrag van de handelaar wil goedpraten, verre van, die is ten slotte niet eerlijk bezig.

Ik probeer het programma zondag ook te kijken; ben wel nieuwsgierig geworden...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:52

Tsja mairead, mijn afgekeurde Z1 dressuurpaard is op de foto's 100% en als je geen al te gekke/zware dingen met hem doet zie en merk je er niets aan!
Ook klinische keuring komt ie zo doorheen! Die had dus gekeurd en wel als gzond verkocht kunnen worden!!
Was geen eens een zakje pijnstillers door t voer voor nodg, iets wat ook vaak gebeurd waarna paarden dus ineens wel prima door klinische keuring heenkomen...

En mn afgkeurde pony kwam wel door klinische fkeuring heen maar zou je pas bij foto's iets vinden, maarja vaak is zo'n complete rontgenologisch keuring in deze gevallen al net zo duur als het halve paard en gebeurd er hooguit een klinische keuring en daarmee ben je makkelijk op te lichten als er pijnstillers worden gebruikt...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:54

Renske_ schreef:
daarom staan mijn afgekeurde paarden thuis op de wei en 2 zitten er inmiddels in de frikandellen... weet ik tenminste 100% zeker(is zelfs gekeken bij het slachten of ze echt echt echt dood waren en niet via de achterdeur weer weggingen...) dat er niets verkeerds met de gebeurd!!

Maar niet iedere verzekering vindt dit goed, er zijn verzekringen die zelf ht paard ophalen/op laten halen voor de dood door een handlaar, maar die paarden(heb het bij 2 met eigen ogen gezien!) vervolens een paar weken/maanden later nog gewoon bij de handelaar op d wei stonden en te koop waren!!!
Daar is dus de verzekering fout... en ik zou al geen verzekring afsluiten waarbij ik mijn paard niet mag terugkopen of mee mag naar slacht/spuitje!

de verzekering is fout, maar iemand die daar verzekerd is heeft ook eigen verantwoordelijkheid.... zoals je zegt, ik zou daar niet bij verzekerd willen zijn :n

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:54

Het is erg triest en vooral voor de paarden. Iedereen zou zich eens moeten realiseren dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, het ook gewoonlijk zo is ;) Dat zou een hoop leed voorkomen en niet alleen in dit geval...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:55

Haha hoevaak hebben ze hem al niet aangeklaagd om een serie niet uit te mogen zenden ja vindt je het gek, slechte reputatie he en ach kunnen ze nog gelijk erna eventueel nog een geldboete proberen krijgen.

Als je niks te verbergen heb dan laat je het ook gewoon uitzenden, simpel zat.

Edit;Maja pas te beoordelen als je het heb gezien.
Laatst bijgewerkt door kensha op 11-05-10 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:55

Tegenwoordig als ik ga kijken bij een paard wat te koop staat speur ik bokt af . Je wil niet weten wat je allemaal tegen komt :D
Vaak genoeg om niet te gaan kijken.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:58

Sientje schreef:
Huh? :o? Over dit onderwerp liep toch al een topic? Kan 'm nergens meer vinden in m'n berichtenlijst..

je bent niet de enige, ik ben hem ook kwijt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:02

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:05

Ik denk dat deze zaak al genoeg zegt.
Ik zou daar nu al niet meer een paard kopen.
sws al niet denk ik.
Maar door deze zaak word het wel aan geduidt en zullen er al veel veel en veel minder mensen een paard daar kopen.

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:22

Sientje schreef:
Huh? :o? Over dit onderwerp liep toch al een topic? Kan 'm nergens meer vinden in m'n berichtenlijst..

Nee Sientje dat klopt die is verwijderd.

_rosita_

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:24

Ben heel benieuwd naar die uitzending.
Sluit me overigens bij bovenstaande reactie aan. Óf ik laat ze op de wei om te genieten van een oude dag óf het is over. Zo weet ik iig dat dit soort dingen niet gaan gebeuren met míjn dieren...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:24

Nou, ik vind het niet raar dat je een paard koopt ipv een pony, voor je 10 jarige dochter. Ik ben op mijn 9e begonnen met rijden en pas jaren later heb ik een keer op een pony gezeten, heb vanaf les 1 altijd op grote paarden gereden. Dus nee, ik vind het niet raar en vind het ook niet getuigen van weinig paarden kennis...

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:55

Er zijn in ieder geval een aantal bokters bij die zijn opgelicht.

Je kan speculeren wat je wilt betreffende het keuren van paarden en de manier waarop een paard verkocht wordt.
Feit is; tijdens en na de uitzending zal haarfijn uitgelegd worden wat de strategie van betreffende handelaar is, hoe ze zaken doet. Wat ze de paarden aandoet. U krijgt het in geuren en kleuren.....
Om van te leren naar de toekomst toe.

maar daar zijn de gedupeerden voorlopig niet mee geholpen.

maar zoals het er nu naar uitziet zal recht uiteindelijk toch zegevieren

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:03

laten we eerlijk zijn.......... dit gaat over de handel in de lagere prijsklasse........... handelaar is absoluut fout, maar komop zeg

als je voor een appel en een ei een goed paard denkt te kopen, dan ben je ook niet van deze planeet.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:06

Ik ben sowieso heel benieuwd naar het verhaal achter deze dame, maar ook naar het verhaal van hoe en wat..
Ik weet niet waar ze haar paarden vandaan haalt, maar ergens ga ik er ook wel een beetje vanuit dat zij niet in haar eentje de hele zaak kan oplichten.
Koopt ze de paarden via handelaren/particulieren of ook van de slacht bv?

Daarbij sluit ik me ook bij Kiwiko aan, het moet zo goedkoop mogelijk. prima, dat geeft niet, maar dan kun je ook niet een topper verwachten. Is dat wel zo, heb je mazzel ;)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:06

Ik ben ook erg benieuwd naar de uitzending.
Het is te gek voor woorden dat dit soort dingen nog bestaan eigenlijk, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen...
Nee, een ding weet ik zeker: mijn poownie blijft tot zijn dood bij mij..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:07

Ik ken betreffende handelaar niet maar een ander besproken iemand hier op bokt, nou ik voelde meteen al dat het er stonk!! En haar veearts kwam keuren....nou dat zou bij mij niet gebeuren al stond het paard in friesland! Dus mensen willen vaak ook belazerd worden.....

Als je geen voorwerk doet: bijv dravers/fjorden kopen voor 1000+ tja...... Of een zogenaamd mooi sportpaard voor een appel en een ei?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:09

Zeker niet vergeten om zondag te kijken , ben benieuwd !

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:15

Nou, iemand gekeken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 09:15

claudiaM33 schreef:
Nou, iemand gekeken?

De uitzending is pas aankomende zondag :D

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:16

Ik vind het wel goed als ze het uitzenden! Ben er ook wel benieuwd naar! :j zulk soort mensen horen niet thuis in de paardenwereld :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:18

Ja ik heb er bij gestaan dat mensen bij de andere besproken stal belazerd werden....ik zei meteen al: wegwezen, laten staan!! Nee dochterlief begon toen bij de deur te krijsen als een mager varken.......veel ouders zwichten voor hun kids (stom stom stom)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:18

Er zijn ook ouders die bijv. een pony voor hun kind willen kopen die zelf totaal niets van paarden weten. En ook niet van het bestaan van Bokt.nl :D . Deze mensen denken dus bij zo'n handelaar goed af te zijn, zeker als pony gekeurd wordt door een DA (van de handelaar). Deze mensen kan je het niet altijd kwalijk nemen.
Mijn 1e pony hebben we ook zo gekocht, (34 jaar geleden :D ) Keuringen bestonden toen volgens mij nog geen eens.
Mijn ouders wisten helemaal niets van paarden. Ik zei wat ik wilde.
Het voordeel toen, was denk ik, dat er niet zoveel rotzooi door o.a. doorfok was. Geen internet. Je kocht een pony meestal via via of uit de buurt. Het aanbod toen was niet te vergelijken met nu.
En je wilde geen Totilas, je kocht een leuke pony en dan keek je wel hoe ver je kwam.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:20

Electra63 schreef:
Er zijn ook ouders die bijv. een pony voor hun kind willen kopen die zelf totaal niets van paarden weten. En ook niet van het bestaan van Bokt.nl :D . Deze mensen denken dus bij zo'n handelaar goed af te zijn, zeker als pony gekeurd wordt door een DA (van de handelaar). .

Juist!!! Maar die mensen namen MIJ mee als 'deskundige', ik geef advies, zij doen er niks mee :+ 1 maand later belden ze op: je moet komen want haar man was eraf gevallen en beest was lastig. Paard voor meisje van 10 dat van de manege komt........paard kende weinig..........tsjjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaa dan vraag je er toch om?