KWPN-hengst Vingino goedgekeurd bij Oldenburg International

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:58

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:20

wat een prachtige hengst! <3
maar als je naar een wedstrijd gaat, moet je wel flink poetsen om hem een beetje wit te krijgen!

Anoniem

Re: KWPN-hengst Vingino goedgekeurd bij Oldenburg International

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:26

Wow, dat filmpje, Gerco heeft zn handen vol aan hem na de sprong.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:00

Joolien schreef:
Wow, dat filmpje, Gerco heeft zn handen vol aan hem na de sprong.

Tis ook een hengst he ;) Maar goed dit doen mijn paarden ook wel eens, als die mensen beginnen te klappen enzo ;)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:00

asselinlover schreef:
wat een prachtige hengst! <3
maar als je naar een wedstrijd gaat, moet je wel flink poetsen om hem een beetje wit te krijgen!

voor elke wedstrijd werd hij zeker 1 x gewassen toen hij nog bij Hester Klompmaker stond ( ruiter op de springfoto)
maar vaak mochten we de ochtend weer wassen om de benen, staart en het hoofd weer schoon te krijgen.
we namen ook vaak een spons en warm water mee op wedstrijd.
zo'n mooie hengst moet je mooi houden he :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:12

Bomba schreef:
NatasjavE schreef:
Maar je ziet het...ieder stamboek van betekenis doet dat...paarden uit andere fokgebieden goedkeuren :D ;) Ook het Oldenburger stamboek. Ik weet zeker dat het Oldenburgerverband nakomelingen uit Oldenburger merries van deze hengst Oldenburgers gaat noemen en niet halve KWPNers)

Het Hanover verband zag in eerste instantie overigens helemaal niets in Voltaire (die met Furioso II een franse SF vader heeft) te klein was ie volgens dat stamboek.

Ik heb er ook niks op tegen dat het KWPN en Oldenburg hem gekeurd hebben. KWPN is natuurlijk een stamboek, geen ras. Wat ik echter jammer vind is dat hij KWPN hengst wordt genoemd. Hij is KWPN goedgekeurd, maar verder is er weinig KWPN aan hoor.. :+

Het KWPN is toch voor een heel groot deel buitenlands bloed wat gebruikt is ter modernisering en omvorming van het klassiek Groningse paard de Gelderse werk paarden en ik ken zelfs een merriestam die van oorsprong enkel Friese paarden waren, maar waar ze met Duits bloed en het gebruik van volbloeden ook goed presterende KWPN paarden mee gefokt hebben. Niks nieuws wat dat betreft lijkt mij. Als je daar dan problemen mee hebt omdat je het dan geen KWPN'er kunt noemen, dan bestaat voor jou dus eigenlijk het hele KWPN niet meer. Als een hengst een KWPN papier heeft en bij het KWPN is ingeschreven, dan is het gewoon een KWPN'er. Ik fok met Hannoveraanse merries en alle veulens krijgen KWPN papier. Ik ben aangesloten bij het KWPN en niet bij Hannover, dus helaas voor Hannover, de nakomelingen zijn KWPN! :P :+

De fokdoelen zijn ook gelijk, dus alleen maar mooi toch dat je zo samenkunt werken om goeie paarden te fokken?

Ik vind het een plaatje van een hengst, jammer van de kleur; ben niet zo van de schimmels. :)

just_celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:34

heej allemaal!

lang verhaal over deze hengst!
wij hebben een merrie staan die we heel graag bij deze hengst wouden hebben
vorig jaar is de merrie na 8 keer gust gebleven
dit jaar zijn we vroeg begonnen en vonden wij de hengst Vingino erg aantrekkelijk!
ze heeft nu 5 keer KI gehad
we baalden er al van dat het maar niet wou lukken
dit is de laatse keer dat we het hebben geprobeert
we moesten hiervoor afgelopen maandag naar Stal Eurocomerce
Vingino ging op de kunst merrie twee keer over mooi gezicht om te zien
de volle mep is meteen in onze merrie gegaan t was dus nog warm
en we hopen dat ze nu drachtig is anders snappen we het ook niet meer
dit was zoiezo de laatste kans dat ze KI kon krijgen
omdat de hengst nu in training gaat!

@Pr_BillyBoy
dat klopt maar je kan het sperma ook gewoon bestellen
bij ons komen ze altijd aan huis;)