....zal maar niet herhalen wat ik zei lol

ik vind het zo heel erg weer nl ba ba.....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

wolf359 schreef:Paard is volgens wet vervoersmiddel, en er is zoiets als rechts gelijkheid in de nederlandse wetgeving.
Dus jij poep van paard op moeten vangen dat betekend dat uitlaatgassen van auto's vrachtauto's brommers bussen etc. dan ook opgevangen moeten worden.
Dus boete niet betalen laat maar voor komen.

wolf359 schreef:Paard is volgens wet vervoersmiddel, en er is zoiets als rechts gelijkheid in de nederlandse wetgeving.
Dus jij poep van paard op moeten vangen dat betekend dat uitlaatgassen van auto's vrachtauto's brommers bussen etc. dan ook opgevangen moeten worden.
Dus boete niet betalen laat maar voor komen.

em_papillon schreef:Ik vind het helemaal niet zo'n rare overdreven regel hoor..
Als ik in Velserbroek loop zie ik regelmatig (gewoon midden op de stoep of fietspad) een enorme mesthoop liggen. Ik zelf ben er niet vies van.. Maar wanneer het gaat regenen en het word helemaal soppig en vies.. ja dan vind zelfs ik het niet zo fris meer hoor!
En inderdaad , voor mensen die niet van paarden houden is het een enorme hoop en erg vies.
En in Velsen gebeurd het regelmatig, dus nee, geen slechte regel
Het enige waar ik mee zit is dat ik niet zou weten hoe ik het op zou moeten ruimen. Zakjes aan je zadel kan, maar dan moet je er elke keer afspringen, onhandig met paard aan teugel, schepje (?!) pakken, proberen in een zakje te krijgen, vervolens met poepzak en al op je paard springen en een prullenbak zoeken (met een grote opening anders krijg je hem er nooit in), en er weer af springen en erin doen...
Ja zo ben je nog wel even bezig! Ze zouden langs de weg speciale prullenbakken met scheppen neer moeten zetten ervoor

gr_roos schreef:@ Daffie ik weet niet hoe lang jij al weg bent uit Velsen, maar er is wel degelijk een ruiterpad langs de heerenduinweg. Begint op de hoek bij de zeeweg. Dat pad ligt er al zeker 20 jaar.
Ik heb ook jaren in die omgeving gestaan. Als mijn pony poept dan stap ik af en schop ik het in de goot/kant (kwestie van opvoeden). Gemeente doet niets aan de ruiterpaden, maar zoals eerder genoemd de Velserbroek en delen in Santpoort liggen ook vol met stront. Vergelijking kon ik duidelijk maken. Vlak bij mijn stal was een manege,daar gingen de paarden alleen naar het bos.
Deze manege is omgetoverd tot pensionstal, de paarden lopen nu ook andere kanten op dan het bos en het ruiterpad ligt vol met stront. Je moet daar soms gewoon slalommen. Ik kan best begrijpen dat het irritaties op wekt.

gr_roos schreef:Zo hé niet zo aangevallen........ Bedoelde fietspad. En imo is het beduidend meer geworden sinds het van manege naar pensionstal is gegaan. Ik weet dat jij daar staat, maar ik vind dat ik op een openbaar forum best mijn mening mag geven en het is gewoon rond de maneges/pensionstallen een strontbende.
Ik heb 14 jaar op mijn vorige stal gestaan en kon duidelijk verschil merken, ik snap wel dat er over geklaagd wordt. Fietspaden rond K'gaarde en Rutte zijn net zulke strontpaden.
Bij mijn vorige baan was ik dagelijks door heel Velserbroek te vinden, waar je daar allemaal geen stront tegen kwam. Ik heb zelf ook 2 paarden, maar ik snap wel dat mensen er last van hebben.
Ik vind wel dat de gemeente meer moet doen voor de ruitersport. Beeckesteijn verdwijnen alleen maar ruiterpaden, ruiterpaden die overblijven worden "verbetert" met houtsnippers. 2 jaar later is dat een dikke humuslaag waar je 10 cm in wegzakt. Ik rijd daar ook niet door, alleen als mijn pony mest (mijn paard doet dat niet buiten) stap ik af en schop ik het aan de kant. Schoenen/laarzen maak ik thuis wel weer schoon....

) .Zit er hard over na te denken om een mestopvangzak te kopen, Zo duur zijn die overigens niet, bij Ideal kostten deze 39,50.... 
xx_Kelly_xx schreef:Maar zou het geen idee zijn? Het is gewoon zo'n klein gemeente wagentje (die ook op een fietspad kan) met een slang en de poep komt terecht achter in het wagentje.