Mogelijk boetes voor paardenmest op de weg in Velsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frangelica

Re: Mogelijk boetes voor paardenmest op de weg in Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:05

ja het gaat idd nergens over...heb ook al eens gehad bozen man aan de wei hee je paard heeft recht voor me deur (op de straat ) gepoept kom jij dat ff opruimen ???
....zal maar niet herhalen wat ik zei lol :P
ik vind het zo heel erg weer nl ba ba.....

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:17

Poepzakken zijn wel al op onze manege, in de stapmolen worden ze gebruikt. Het zijn snert onhandige dingen, om en af doen duurt best een tijdje.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:27

frangelica schreef:
ja het gaat idd nergens over...heb ook al eens gehad bozen man aan de wei hee je paard heeft recht voor me deur (op de straat ) gepoept kom jij dat ff opruimen ???
....zal maar niet herhalen wat ik zei lol :P
ik vind het zo heel erg weer nl ba ba.....

HERHAAL :)) Haha

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:36

Paard is volgens wet vervoersmiddel, en er is zoiets als rechts gelijkheid in de nederlandse wetgeving.
Dus jij poep van paard op moeten vangen dat betekend dat uitlaatgassen van auto's vrachtauto's brommers bussen etc. dan ook opgevangen moeten worden.

Dus boete niet betalen laat maar voor komen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:39

wolf359 schreef:
Paard is volgens wet vervoersmiddel, en er is zoiets als rechts gelijkheid in de nederlandse wetgeving.
Dus jij poep van paard op moeten vangen dat betekend dat uitlaatgassen van auto's vrachtauto's brommers bussen etc. dan ook opgevangen moeten worden.

Ja, inderdaad. Gelukkig heb ik er (nog) niet mee te maken maar zal me niks verbazen als dit straks voor 't hele land geldt...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:40

frangelica schreef:
gossie weer een voordeel van mijn paardje gevonden....deze poept niet als ik erop zit of het zadel erop ligt.........lol

Die van mij poept juist 3x zoveel tijdens het rijden hahaha
Juist buitebn, want dan vindt ze het spannend en zijn het iedere keer van die kleine beetjes hahaha

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:52

Waar gaat het heen in Nederland :P
Als ze geen alternatief aanbieden hebben ze toch geen poot om op te staan.
Als er werkelijk zoveel overlast is kun je toch maar beter voor een compromie zorgen.
Maarja dat kost geld, op de bon slingeren levert geld op, weer een melkkoe bij!
Stelletje sukkels.
Snap best dat mensen er zich aan kunnen ergeren het zijn tenslotte hele hopen,
en als ze elke week 2 of 3 x voor jou deur worden ververst krijg je daar natuurlijk zelf ook het sch*t van!
Ik zou zeggen probeer een oplossing te vinden die voor alle partijen werkt.
Heb je dan nog iemand die niet mee werkt (met de gevonden oplossing) dan slinger je die op de bon.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:19

wolf359 schreef:

Maar voor een auto betaal je belasting, voor paarden (gelukkig nog) niet.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:22

maar stel jezelf nou ook eens voor als niet-paardenliefhebber.. en dat er dan precies voor jou deur een paard heeft gepoept.. dat zou je denk niet echt fijn vinden..

ik vind het ook belachelijk hoor om daar bekeuringen voor uit te delen.. want paardenpoep is niet vies en verteerd heel snel..
maar als je paard nou echt bij iemand voor deur/op stoep of in een winkelstraat poept dan is het wel zo netjes om dit zoveel mogelijk op te ruimen denk ik..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:26

Je kunt ook simpel een paard grote sterke pendaalemmerzakken in een zakje aan je zadel hangen.
Wij rijden al jaren door stad en land en ruimen overal netjes onze door-paarden-achtergelaten drollen op.
Ieder zadel heeft een zakje met poepzakjes.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:37

Ik vind het helemaal niet zo'n rare overdreven regel hoor..
Als ik in Velserbroek loop zie ik regelmatig (gewoon midden op de stoep of fietspad) een enorme mesthoop liggen. Ik zelf ben er niet vies van.. Maar wanneer het gaat regenen en het word helemaal soppig en vies.. ja dan vind zelfs ik het niet zo fris meer hoor!

En inderdaad , voor mensen die niet van paarden houden is het een enorme hoop en erg vies.

En in Velsen gebeurd het regelmatig, dus nee, geen slechte regel :)

Het enige waar ik mee zit is dat ik niet zou weten hoe ik het op zou moeten ruimen. Zakjes aan je zadel kan, maar dan moet je er elke keer afspringen, onhandig met paard aan teugel, schepje (?!) pakken, proberen in een zakje te krijgen, vervolens met poepzak en al op je paard springen en een prullenbak zoeken (met een grote opening anders krijg je hem er nooit in), en er weer af springen en erin doen...
Ja zo ben je nog wel even bezig! Ze zouden langs de weg speciale prullenbakken met scheppen neer moeten zetten ervoor :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:39

@ Daffie ik weet niet hoe lang jij al weg bent uit Velsen, maar er is wel degelijk een ruiterpad langs de heerenduinweg. Begint op de hoek bij de zeeweg. Dat pad ligt er al zeker 20 jaar.

Ik heb ook jaren in die omgeving gestaan. Als mijn pony poept dan stap ik af en schop ik het in de goot/kant (kwestie van opvoeden). Gemeente doet niets aan de ruiterpaden, maar zoals eerder genoemd de Velserbroek en delen in Santpoort liggen ook vol met stront. Vergelijking kon ik duidelijk maken. Vlak bij mijn stal was een manege,daar gingen de paarden alleen naar het bos.

Deze manege is omgetoverd tot pensionstal, de paarden lopen nu ook andere kanten op dan het bos en het ruiterpad ligt vol met stront. Je moet daar soms gewoon slalommen. Ik kan best begrijpen dat het irritaties op wekt.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:28

Uhm ja hier in Velserbroek (Velsen) ligt idd wel veel poep op de weg ja, vooral bij Spaarnwoude. :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:28

em_papillon schreef:
Ik vind het helemaal niet zo'n rare overdreven regel hoor..
Als ik in Velserbroek loop zie ik regelmatig (gewoon midden op de stoep of fietspad) een enorme mesthoop liggen. Ik zelf ben er niet vies van.. Maar wanneer het gaat regenen en het word helemaal soppig en vies.. ja dan vind zelfs ik het niet zo fris meer hoor!

En inderdaad , voor mensen die niet van paarden houden is het een enorme hoop en erg vies.

En in Velsen gebeurd het regelmatig, dus nee, geen slechte regel :)

Het enige waar ik mee zit is dat ik niet zou weten hoe ik het op zou moeten ruimen. Zakjes aan je zadel kan, maar dan moet je er elke keer afspringen, onhandig met paard aan teugel, schepje (?!) pakken, proberen in een zakje te krijgen, vervolens met poepzak en al op je paard springen en een prullenbak zoeken (met een grote opening anders krijg je hem er nooit in), en er weer af springen en erin doen...
Ja zo ben je nog wel even bezig! Ze zouden langs de weg speciale prullenbakken met scheppen neer moeten zetten ervoor :)

Ja precies. Het probleem is er, dat is duidelijk. Maar de oplossing? :=

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:33

gr_roos schreef:
@ Daffie ik weet niet hoe lang jij al weg bent uit Velsen, maar er is wel degelijk een ruiterpad langs de heerenduinweg. Begint op de hoek bij de zeeweg. Dat pad ligt er al zeker 20 jaar.

Ik heb ook jaren in die omgeving gestaan. Als mijn pony poept dan stap ik af en schop ik het in de goot/kant (kwestie van opvoeden). Gemeente doet niets aan de ruiterpaden, maar zoals eerder genoemd de Velserbroek en delen in Santpoort liggen ook vol met stront. Vergelijking kon ik duidelijk maken. Vlak bij mijn stal was een manege,daar gingen de paarden alleen naar het bos.

Deze manege is omgetoverd tot pensionstal, de paarden lopen nu ook andere kanten op dan het bos en het ruiterpad ligt vol met stront. Je moet daar soms gewoon slalommen. Ik kan best begrijpen dat het irritaties op wekt.

Wil je nu ook al zeggen dat stront op een ruiterpad niet kan? Sorry, maar daar ga ik het echt niet oprimen hoor.

En voordat het een pensionstal was, ginge de paarden heus wel een andere kant op, dan alleen naar het bos. Ik neem aan dat je Rozenstein bedoeld? Daar gingen de paarden ook naar spaanwoude en de duinen ed. Toen het manege was, stonden er ook genoeg eigen paarden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:24

Zo hé niet zo aangevallen........ Bedoelde fietspad. En imo is het beduidend meer geworden sinds het van manege naar pensionstal is gegaan. Ik weet dat jij daar staat, maar ik vind dat ik op een openbaar forum best mijn mening mag geven en het is gewoon rond de maneges/pensionstallen een strontbende.

Ik heb 14 jaar op mijn vorige stal gestaan en kon duidelijk verschil merken, ik snap wel dat er over geklaagd wordt. Fietspaden rond K'gaarde en Rutte zijn net zulke strontpaden.

Bij mijn vorige baan was ik dagelijks door heel Velserbroek te vinden, waar je daar allemaal geen stront tegen kwam. Ik heb zelf ook 2 paarden, maar ik snap wel dat mensen er last van hebben.

Ik vind wel dat de gemeente meer moet doen voor de ruitersport. Beeckesteijn verdwijnen alleen maar ruiterpaden, ruiterpaden die overblijven worden "verbetert" met houtsnippers. 2 jaar later is dat een dikke humuslaag waar je 10 cm in wegzakt. Ik rijd daar ook niet door, alleen als mijn pony mest (mijn paard doet dat niet buiten) stap ik af en schop ik het aan de kant. Schoenen/laarzen maak ik thuis wel weer schoon....

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:28

is zoeen poep zak niet enorm zwaar en irritant als er iets in is gevallen? of zijn ze gemaakt om weg te gooien en een nieuwe aan te hangen ??? wij schoppen het even aan de kant of in de goot als het ooit voorkomt, maar moet zeggen onze paarden mesten liever op het zachte :-)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:21

gr_roos schreef:
Zo hé niet zo aangevallen........ Bedoelde fietspad. En imo is het beduidend meer geworden sinds het van manege naar pensionstal is gegaan. Ik weet dat jij daar staat, maar ik vind dat ik op een openbaar forum best mijn mening mag geven en het is gewoon rond de maneges/pensionstallen een strontbende.

Ik heb 14 jaar op mijn vorige stal gestaan en kon duidelijk verschil merken, ik snap wel dat er over geklaagd wordt. Fietspaden rond K'gaarde en Rutte zijn net zulke strontpaden.

Bij mijn vorige baan was ik dagelijks door heel Velserbroek te vinden, waar je daar allemaal geen stront tegen kwam. Ik heb zelf ook 2 paarden, maar ik snap wel dat mensen er last van hebben.

Ik vind wel dat de gemeente meer moet doen voor de ruitersport. Beeckesteijn verdwijnen alleen maar ruiterpaden, ruiterpaden die overblijven worden "verbetert" met houtsnippers. 2 jaar later is dat een dikke humuslaag waar je 10 cm in wegzakt. Ik rijd daar ook niet door, alleen als mijn pony mest (mijn paard doet dat niet buiten) stap ik af en schop ik het aan de kant. Schoenen/laarzen maak ik thuis wel weer schoon....

Was ook niet aanvallend bedoeld, maar snapte de link niet naar ruiterpaden, nu snap ik je met fietspaden.
En natuurlijk mag je daar je mening over geven, daar is dit toch juist voor?

Op fietspaden vind ik het ook soms vervelend, zeker als het gereged heeft en er zo'n smurrie komt.
Ruiterpaden heb ik eigenlijk niet zoveel hinder van.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:31

Ik vind het eerlijk gezegd heel gewoon om de mest van mijn paard op te ruimen. Tenslotte erger ik me ook aan de hondepoep voor de deur, waarom iemand anders dan niet aan paardemest? In de woonwijk bij mij ga ik naderhand gewoon met de bezem en schep op de fiets en haal alles weg. Moet ik natuurlijk wel vermelden dat als ik buitenaf rijd in de rimboe ik het wel laat liggen( maar daar is het eerder weg dan dat iemand het ziet :D ) .Zit er hard over na te denken om een mestopvangzak te kopen, Zo duur zijn die overigens niet, bij Ideal kostten deze 39,50....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:34

Maar als iedereen zich er zo aan ergert, waarom komen ze dan niet met één of ander idee dat iedereen (met paard) een klein bedrag betaalt en dat er dan iemand met een soort van veegmachine/poepmachine (zo'n karretje met een slang die hondenpoep opzuigt) door het dorp rijd eens in de.. 2 weken?

Of zeg ik nu iets heel geks? Bij ons in de buurt rijdt er weleens zo'n poepwagentje die dan hondendrollen opzuigt. En dan heb je er geen last meer van.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:07

bij ons in de buurt heb je volgens mij geen mensen die met een 'poepzuiger' langs rijden

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:08

Maar zou het geen idee zijn? Het is gewoon zo'n klein gemeente wagentje (die ook op een fietspad kan) met een slang en de poep komt terecht achter in het wagentje.

racepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:55

echt belachelijk!!
hoe wil je dat gaan oprapen?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:56

racepaard schreef:
echt belachelijk!!
hoe wil je dat gaan oprapen?

Met wat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:22

xx_Kelly_xx schreef:
Maar zou het geen idee zijn? Het is gewoon zo'n klein gemeente wagentje (die ook op een fietspad kan) met een slang en de poep komt terecht achter in het wagentje.

hahaha en dan een "noodnummer" die je kan bellen.
"halloooo, ja ik sta op de Kerkstraat bij nr 15 enneeh mijn paard heeft net gemest.......kunnen jullie dat komen opzuigen"?
"......"
"oh, jullie komen maar 1x per week langs en zijn gisteren nog geweest.......sorry meneer van nr. 15, ze komen het over 6 dagen opzuigen.... tot ziens"