Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:45

ik blijf het bizar vinden......

MK schreef toch duidelijk " onze paarden maken het goed"

bah

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:56

letterlijk:
"Onze paardjes zijn werkelijk van de hel in de hemel gekomen"

mischien toch gaan lobbyen of dit de nieuwe manier is van de wetshandhavers?
Ben je het niet eens met de beslising van de rechter, dan neem je het heft gewoon in eigen hand...

Is die MK nog maar 47? Had haar stukken ouder geschat... eerder 60+ .... zo kon ik haar doen en laten ook nog enigzins verklaren.... uitgebloeide geraniums en dan maar zitten te bedenken wat je met je tijd moet doen... en op ene dag weet je het, je wordt paardendief...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:56

Joanna74 schreef:
Janine1990 schreef:
Kan ik daaruit opmaken dat Marlène Kiers een pennymeisje is van een jaar of 14????

Volgens haar profiel is ze 47.

Hmm, daar verwacht je toch volwassener gedrag van.

KiWiKo: Inderdaad, BAH, met hoofdletters. Hoe durven mensen zich dingen toe te eigenen... :n
Ik keur dat wat mevrouw de K. had niet goed, maar dit al he-le-maal niet...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:58

vraag me trouwens af of de genoemde geruchten of mevr. K haar eigen paarden ontvreemd heeft, van bokt komen....
Als ik de utispraken zo lees is de wereld van MK niet zo heel groot... (beeldscherm van 17" inch groot schat ik zo) :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:00

Alane schreef:
vraag me trouwens af of de genoemde geruchten of mevr. K haar eigen paarden ontvreemd heeft, van bokt komen....
Als ik de utispraken zo lees is de wereld van MK niet zo heel groot... (beeldscherm van 17" inch groot schat ik zo) :+

Zou best kunnen, er wordt hier heel veel gespeculeerd.
Edit: Maar hou het dan bij speculaties in een interview, maak er geen geruchten van...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:02

Alane schreef:
jes_sira schreef:
Hij is toch de fotograaf (van beroep) die de foto's heeft geschoten toen de politie er was.
Dus hoe kan hij weten waar de paarden staan?

omdat volgens de onderschrift bij de foto's in de krant (kun je zien in de bijgevoegde link... zijn naam staat alszijnde fotograaf.
Alhoewel de verhaaltjes schrijfster wil laten voorkomen dat de foto's min of meer anoniem zijn ingezonden:
http://www.webregio.nl/groot-leiden/reg ... arden.aspx
Citaat:
Dit blijkt uit de foto's waarop deze krant de hand heeft weten te leggen.

@marieminime: gewoon oridnaire diefstal, en dat vind je goed? Dadelijk komt er iemand bij jouw voorbij, ziet je dier,vind dat hij er verwaarloosd uitziet, en neemt het mee.... vindt je dat goed?
MAW de daders moeten gepakt worden, de mensen die ze verzorgen idem.... is gewoon een strafbaar feit, niets meer en niets minder...

Als de hele buurt dat zegt, de politie, de dierenbescherming en weet ik wat, ja neem dan aub mijn pony mee als ik zo dom ben om niets te veranderen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:05

Dan hoop ik dat ik nooit jouw dier in de modder aantref, of in en stal...... of, of, of wat mijn brein dan ook verzint wat het in mijn brein goedkeurt om jouw dier te........ (hoe heette het ook al weer..... oja) verplaatsen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:05

KiWiKo schreef:
Dan hoop ik dat ik nooit jouw dier in de modder aantref, of in en stal...... of, of, of wat mijn brein dan ook verzint wat het in mijn brein goedkeurt om jouw dier te........ (hoe heette het ook al weer..... oja) verplaatsen :)

Ze willen wellicht liever dat je het onteigenen noemt...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:07

marieminime schreef:
Als de hele buurt dat zegt, de politie, de dierenbescherming en weet ik wat, ja neem dan aub mijn pony mee als ik zo dom ben om niets te veranderen

de rechter was van mening dat die paarden weer terug konden naar mevr. K.....
2 zijn er in beslag genomen, 3 terug naar mevr.K... de buurt was het er niet mee eens, en nu zijn de paarden gestolen....

Maar jij vindt dat oke? Ik vind dat jij je paarden niet goed verzorgd... ze worden in beslag genomen, de rechter oordeelt dat ze wel goed verzorgd worden en dan mag ik ze toch stelen?????

hmmmm en waar trek je dan de grens met het eigen rechtertje spelen???
Henk wordt verdacht van moord op Jan, de rechter spreekt Henk vrij, maar omdat de buurt van mening is dat Henk toch de moordenaar is mogen ze eigen rechter spelen???

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:11

marieminime schreef:
jes_sira schreef:
Hij is toch de fotograaf (van beroep) die de foto's heeft geschoten toen de politie er was.
Dus hoe kan hij weten waar de paarden staan?

omdat volgens de onderschrift bij de foto's in de krant (kun je zien in de bijgevoegde link... zijn naam staat alszijnde fotograaf.
Alhoewel de verhaaltjes schrijfster wil laten voorkomen dat de foto's min of meer anoniem zijn ingezonden:
http://www.webregio.nl/groot-leiden/reg ... arden.aspx
Citaat:
Dit blijkt uit de foto's waarop deze krant de hand heeft weten te leggen.

@marieminime: gewoon oridnaire diefstal, en dat vind je goed? Dadelijk komt er iemand bij jouw voorbij, ziet je dier,vind dat hij er verwaarloosd uitziet, en neemt het mee.... vindt je dat goed?
MAW de daders moeten gepakt worden, de mensen die ze verzorgen idem.... is gewoon een strafbaar feit, niets meer en niets minder...

Als de hele buurt dat zegt, de politie, de dierenbescherming en weet ik wat, ja neem dan aub mijn pony mee als ik zo dom ben om niets te veranderen[/quote]

ik vind dit best wel een grappig verhaal, ze willen enorm veel aandacht enzo;)
en wij geven ze die aandacht.
volgens mij zit degene die de paarden heeft *gestolen* hier lachend achter zijn computer mee te lezen.
ik snap geen bal van dit hele verhaal.

paarden zijn mishandeld, worden gestolen.
God mag weten wie het gedaan heeft.
ondertussen zijn er wel overal dingen te lezen over hun, en foto's erbij.
nou zullen er dan ondertussen niet ongeveer zoon 100 mensen weten waar de paarden zijn?
die vrouw moet toch ook in een dorpje wonen of iets, waar mensen komen.
of woont diegene in the middle of nowhere?
zelfs dan kan je met helicopter de paarden nog wel zien...

of ratel ik nu maar in het wilde weg? :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:21

gabjj8 schreef:
of ratel ik nu maar in het wilde weg? :+

ehm ja :+

Het gaat om een haflinger en 2 ijslanders.... wat eingelijk 1 haflinger is en mischien 1 ijslander en die andere is geen ijslander...

moraal is, dat er gewoon ordinair paarden gestolen zijn... paarden waarover de de rechter heeft beslist dat ze terug moesten naar mevr. K..... een persoon die zich schijnbaar stierlijk verveeld en geen leven heeft... en aandacht tekort heeft, meent eigen rechter te kunnen spelen.... en dat is gewoonweg triest....

daar komt dan nog een journaliste bij (waarbij journalist teveel eer is voor die schrijfster) die dan ook nog eens meewerkt aan criminele praktijken....

Ik hoop alleen dat mevr. K bij de paspoortuitgevende instantie gemeld heeft dat de paarden gestolen zijn, zodat er geen duplikaten aangevraagd kunnen worden, en daarmee begint het leed dat gestolen paarden heet....
de entingen, eventuele DA kosten, strafbaar feit alleen al vanwege het houden van paarden zonder paardenpaspoort....
en dan houd ik mijn hart vast als 1 van die dieren uitbreekt en een ongeluk veroorzaakt of een verzorger verwondt....... wie gaat dat betalen? Aankloppen bij mevr. K. kunnen ze niet, dus die verzekering zal sowieso niet uitkeren...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:23

Alane; Het is toch zo dat bij diefstal de houder aansprakelijk is?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:25

Janine1990 schreef:

lijkt mij ook.... maar vermoed zo maar even dat de verzekering dan niet uitbetaald....

en dan zit je dan als wannabe paardenredder... en maar gokken dat er niets gebeurd...
bij het minste of geringste paardrijongeluk komt er al een traumahelicopter... en dat zul je allemaal maar uit eigen zak moeten betalen... moet er niet aan denken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:28

Alane schreef:
Janine1990 schreef:

lijkt mij ook.... maar vermoed zo maar even dat de verzekering dan niet uitbetaald....

en dan zit je dan als wannabe paardenredder... en maar gokken dat er niets gebeurd...
bij het minste of geringste paardrijongeluk komt er al een traumahelicopter... en dat zul je allemaal maar uit eigen zak moeten betalen... moet er niet aan denken

Nouja, wie weet zijn de paarden volgende week wel PLOTSELING weer terug, nadat ze dit hebben gelezen :P
Ik heb het dit jaar nog gehad met rechten, weet het niet meer zeker (er zijn zoveel situaties) maar volgens mij was dit het...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:42

Buiten de verantwoordelijkheden en verzekeringskwesties, op diefstal staat zelfs gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar!!
Heling is ook verboden. De rechtbank zal dit zwaar aan gaan rekenen omdat er toch een groep op de hoogte lijkt te zijn van de verblijfplaats van deze paarden en er de uitspraak van de rechter totaal is genegeerd, eigen rechter spelen is kwalijk en zal hoog opgenomen worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:02

ik geloof nog steeds dat quirine ze zefl ontvreemt heeft...
waarom zit anders de politie er niet bovenop? het is dan heus niet moelijk te raden bij wie ze zijn. en van quirine had je dan ook wel wat gehoord. maar die houdt zich angstvallig stil.
en die vrouwen hebben een chronisch aandachtstekort... al ben ik zeker tegen de manier waarop quirine haar paarden houdt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:11

bevrijd? verplaatst??... volgens mij is het gewoon jatten ... en dat mag niet

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:18

gekvanfleur schreef:
waarom zit anders de politie er niet bovenop? het is dan heus niet moelijk te raden bij wie ze zijn. en van quirine had je dan ook wel wat gehoord. maar die houdt zich angstvallig stil.
en die vrouwen hebben een chronisch aandachtstekort... al ben ik zeker tegen de manier waarop quirine haar paarden houdt.

de pliesie houdt geen online dagboek bij wat ze doet en laat...
volgens dezelfde berichten waarin staat dat de paarden gestolen zijn,staat ook de bevestiging dat mevr. K aangifte heeft gedaan....
MK zegt in bovengenoemde aandachtstrekker dat ze niet gelooft dat mevr. K zelf de paarden 'gestolen' heeft (uiteraard kan ze dat niet met zekerheid zeggen want dan verklaard ze dat ze ze gestolen heeft)
Zou MK weten dat mevr. K de paarden zelf elders heeft ondergebracht, zal ze,uiteraard vanwege diezelfde aandacht, zorgen dat die paarden daar weg gehaald worden en zullen er geen foto's geplaatst worden van die dieren op die geheime locatie (die uieraard wel bekend moet zijn bij MK, anders kon ze niet met zekerheid beweren dat de paarden van de hel in de hemel zijn gekomen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:19

gekvanfleur schreef:

wie zegt dat de politie er niet bovenop zit? ik denk dat Quirine al genoeg media aandacht gehad heeft voor zichzelf en hier niet op zit ze wachten meer, dus dan gaat ze echt niet haar eigen paarden jatten hoor om vervolgens weer media over zich heen te krijgen en weer negatief in het nieuws te komen :+

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:25

Pfff wat een stelletje moraalridders hier... stelen is niet goed blablabla

Soms moet je echt wel eigen rechter spelen in dit land, dat blijkt maar weer.. want ze heeft ze wel degelijk verwaarloosd. En al is de rechter het daar mee eens en mogen 2 paarden niet terug, gunt hij de andere 3 paarden geen beter leven en moeten wel terug! Hoe krom is dat!!

En terecht dat die mensen aandacht zoeken. Aandacht voor zo'n onderwerp is belangrijk, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden. Doet het rechtssysteem het niet, tja dan gaan mensen het recht in eigen handen nemen!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:29

gekvanfleur schreef:

Nee tuurlijk niet, als Quirine het zelf had gedaan dan waren ze niet gejat en was er geen mediacircus.
Je kunt je eigen paarden niet ontvreemden. Je eigen fiets kun je ook niet jatten.
Een valse aangifte doen dat is helemaal niet ter sprake.
Wat hier ter sprake is dat een groepje mensen wel weet waar de paarden zijn en dus meedoen aan diefstal. De betreffende fotograaf misschien zelfs wel onbewust, hij is niet verantwoordelijk voor de tekst van de journalist en heeft enkel een opdracht gekregen om ergens te gaan fotograferen. Met wat pech is hij ongewild medeplichtig. Ik heb die fotograaf maar even een mail gestuurd en gevraagd of hij op de hoogte is van dit strafbare feit dat de paarden gejat zijn. Voor hem zou het erg sneu zijn om ongewild in deze soap terecht te komen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:36

just_yv schreef:

En al is de rechter het daar mee eens en mogen 2 paarden niet terug, gunt hij de andere 3 paarden geen beter leven en moeten wel terug! Hoe krom is dat!!

En terecht dat die mensen aandacht zoeken. Aandacht voor zo'n onderwerp is belangrijk, want je kan alles maar met dieren doen in dit land zonder dat je er echt voor gestraft kan worden. Doet het rechtssysteem het niet, tja dan gaan mensen het recht in eigen handen nemen!

Natuurlijk is aandacht voor het onderwerp dierenwelzijn belangrijk. Dit moet echter wel objectief zijn, een rechter is objectief daarom zijn ze verkleed met toga en bef, ze staan er niet als persoon maar als objectieve partij en kijken naar de wet.
Wil je graag objectieve welzijnsregels dan zou je die dus op moeten stellen door bijv de wet aan te laten passen met goede argumenten en niet door 'een heks te verbranden'.

Ik heb trouwens de foto s nogmaals bekeken, het zijn zeker geen magere paarden.
Hoe zijn ze gejat vraag ik me dan af, daar zijn minstens twee trailers voor nodig geweest, met zijn drietjes krijg je ze met hun formaat echt niet in een tweepaardstrailer.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:38

Waar rook is, is vuur, zeggen ze hier wel eens.

Ook rechters maken fouten.
Ook rechters gunnen soms iemand het voordeel van de twijfel.

Waarom idd 2 paarden niet laten terug keren en de rest wel. Dan klopt er toch iets niet in mijn ogen (en die van de rechter).

Klaarblijkelijk is er niks veranderd na de veroordeling en hebben bewoners nu zelf het heft in handen genomen.
Ben het er niet mee eens dat ze dat op deze manier doen en de paarden "ontvreemden".
Ze hadden beter met een paar man bijeen kunnen komen, stoeptegels gratis op internet verzamelen, kar zand in de wei, tegels erop (bij voorkeur voor de "stallen", en zorgen dat de pony's zo een droge plek kregen om te staan.
Dagelijks de modder eraf vegen en klaar is kees.
Zo doe ik het ook en het werkt goed.
Maar om nou paarden zomaar te stelen, nee, dat moet niet kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:40

just_yv schreef:

Soms moet je echt wel eigen rechter spelen in dit land, dat blijkt maar weer.. want ze heeft ze wel degelijk verwaarloosd. En al is de rechter het daar mee eens en mogen 2 paarden niet terug, gunt hij de andere 3 paarden geen beter leven en moeten wel terug! Hoe krom is dat!!

Ah, ga toch weg..
Ik heb wel eens schrijnendere situaties gezien en gehoord hoor... :\
Een verderop buurman die een dood lam in een schaap heeft zitten, moet DA bij, maar kost 'm teveel geld dus slaat hij het schaap maar even dood. Maar ondertussen koopt hij wel even een nieuwe Quad.
DAT vind ik niet kunnen tegenover dieren... Waar is het respect voor schepping? Deze meneer bezoekt namelijk elke week getrouw de kerk. Nou als onzelieveheerindehemel dan zo belangrijk voor je is, waarom ga je dan zo respectloos om met zijn gift aan ons?
Of een andere dorpsbewoner, wiens kudde schapen een aantal jaren geleden slecht een plakje hooi per week kregen...
Wat mevrouw de K. omhanden heeft gehad met haar dieren keur ik zeker niet goed, maar er zijn ergere dingen in de wereld, zelfs hier in ons rijke land!!!!

Nee, het recht is niet recht maar krom.
NEE, je mag geen eigen rechter spelen.
JA, dit is erger dan die dieren die 'verwaarloosd' werden.
Kom op, we hebben het hier over Den Haag... Waar mensen serieus denken dat je in 'Het Noorden' een kilometer moet fietsen voordat je bij de buren bent, waar je een kilometer moet fietsen om bij je eigen tuintje te komen...

Dit is geen aandacht meer, dit is een MEDIACIRCUS!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:44

Toen de paarden gestolen zijn was het droog weer, je kon op dat moment denk ik echt niet van modder spreken, op dat moment had de buurt zoals Issabonny ook aangeeft ook hun handen uit de mouwen kunnen steken en hulp aan kunnen bieden om een droge plek te creëren voor de volgende natte periode. De buurt had aan een oplossing kunnen meewerken in plaats van bedreigingen te uiten en te stelen.
Stel toch dat het jezelf overkomt dat je zelfs op TV wordt bedreigd dat je poten wel even gebroken worden. Stel dat je het zelf bent die met een hooivork op je eigen stukkie moet lopen omdat je bedreigd wordt? Zo wordt het je toch ook onmogelijk gemaakt om de situatie te verbeteren?