Aanleg hippisch recreatiepark Stadskanaal begonnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:46

manie schreef:
tamoreliefje schreef:
Ik vind het fantastisch.
Zeker voor het toerisme.
Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen. Ik kan nergens naar toe als ik paarden niet kan mee nemen. Dus dat is toch ideaal. Kan je ook met paarden opvakantie. En zo met de auto daar rond rijden.

Maar wat heeft Stadskanaal e.o. een (paarden)toerist in vredesnaam te bieden behalve dit 'park' :?
Daar ben je snel uitgekakt volgens mij en de omgeving is natuurlijk ronduit saai :O

Als je van veel fietsen houdt niet hoor. Je kan gemakkelijk met de auto door nederland trekken op die manier. En stukje van Duitsland mee nemen.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:23

Shamrock4NL schreef:
nobility schreef:
Naja, eerst zien dan geloven natuurlijk :+

Wat ben jij toch ook altijd lekker positief!! :+

Het gaat helemaal goed komen, kan die andere manege helemaal snel de deuren sluiten!! :D :D :D

:= Ben zeer benieuwd hoe dit allemaal uitpakt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:07

manie schreef:
Maar wat heeft Stadskanaal e.o. een (paarden)toerist in vredesnaam te bieden behalve dit 'park' :?
Daar ben je snel uitgekakt volgens mij en de omgeving is natuurlijk ronduit saai :O

Jij ben hier dus nog nooit in de omgeving geweest blijkbaar, je kunt hier echt prachtig rijden hoor met je paard

lautje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:08

manie schreef:
tamoreliefje schreef:
Ik vind het fantastisch.
Zeker voor het toerisme.
Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen. Ik kan nergens naar toe als ik paarden niet kan mee nemen. Dus dat is toch ideaal. Kan je ook met paarden opvakantie. En zo met de auto daar rond rijden.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want neem gasselte, dat is toch een zeer mooi en groot bos.
En de meeste mensen zijn er toch met trailer dus een kleine moeite om het paardje even in te laden en naar de nijbijgelegen bossen bij bijvoorbeeld Ees gaan. (ongeveer 20 km).
Ik woon zelf ook in Stadskanaal en heb hier in de omgeving nog steeds heel veel rijplezier.

deflin

Re: Aanleg hippisch recreatiepark Stadskanaal begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:19

Idd, en ze hebben iets van 35 hectare grond, nou genoeg om mooie extra rijgelegenheden te maken. En idd gasselte en ees zijn prachtige gebieden om desnoods en trektocht naar toe te maken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:28

Het is hier juist afwisselender dan bijv Gasselte, dat is bos, hei, bos, weer een stukje hei, nog meer bos... Hier is het landschap wat gevarieerder, en als je de weg een beetje kent kom je op prachtige plekjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:30

Dat is zo.

Maar waarom zou je zo iets groots en duurs bouwen, terwijl je als je wilt hier allang vakantie kan houden met je paard? Zonder overnachting kan je ook al mooie dagritten maken.

En 10 evenmenten per jaar? hadden ze dat niet samen kunnen doen met andere maneges in deze omgeving?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:37

Als ik met mijn paard op vakantie ga, dan wil ik juist voor de deur opstappen en kunnen vertrekken voor een mooie rit en niet eerst nog de trailer hoeven pakken. Ik ken de omgeving niet, dus moet je idd eerst nog met de trailer weg? Alleen open landschap vindt ik ook niet alles, wil ook bos. Is dat mogelijk rondom de geplande locatie? Dus... vanaf de deur vertrekken en dan rijden door divers landschap/bos?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:41

er zijn diverse mogelijkheden Mabotje en ze krijgen er ook nog een meer/waterplas bij, is natuurlijk ook fijn om nog gewoon de mogelijkheden te hebben om in de hete zomer een lekker bad te nemen met je paardje. Ik zie het wel zitten

En misschien kunnen ze er ook nog een mooie opleidingscentrum bijkrijgen zoals deurne. Hoeven niet alle mensen zover weg :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:42

@mabotje het park komt naast het Vledderbos. Van daar kan je over de brug naar het andere gedeelte. Daar kan je ook wel een leuk rondje rijden. Echte ruiterpaden zijn er (nog) niet, dus even rekening houden met de andere bezoekers.

Misschien is het handig dat ze een gids in dienst nemen die de mensen mee neemt :)* Ik bied me wel aan :D

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:45

MSQuincyTE schreef:
Jij ben hier dus nog nooit in de omgeving geweest blijkbaar, je kunt hier echt prachtig rijden hoor met je paard

Ja ik ben er wel geweest....sterker nog 'k woon in Gasselte :D
Maar wanneer ik met mijn paard op vakantie wil, dan zou ik niet eerst willen slepen met een trailer :n, maar gelijk weg kunnen rijden.
Het zal wel aan mij liggen, maar directe omgeving van Stadskanaal vind ik alles behalve boeiend qua uitrij mogelijkheden.
'k Weet het ben verwend met het bos direct om de hoek ;)

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:57

Mannie, misschien is de weg van Musselkanaal naar stadskanaal wel net zo snel en mooi te paard dan te voet....;-)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:58

manie schreef:
MSQuincyTE schreef:

Ja ik ben er wel geweest....sterker nog 'k woon in Gasselte :D
Maar wanneer ik met mijn paard op vakantie wil, dan zou ik niet eerst willen slepen met een trailer :n, maar gelijk weg kunnen rijden.
Het zal wel aan mij liggen, maar directe omgeving van Stadskanaal vind ik alles behalve boeiend qua uitrij mogelijkheden.
'k Weet het ben verwend met het bos direct om de hoek ;)

Ja maar opzich kun je best heel mooi richting onstwedde rijden, of duitsland in.
Dat bos hebben we toch ook wel een keer gezien :P

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:03

Mooie plannen..... maar wat zal een weekendje gaan kosten?!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:07

Wollie schreef:
Mannie, misschien is de weg van Musselkanaal naar stadskanaal wel net zo snel en mooi te paard dan te voet....;-)

:j dat vast, je wordt er in ieder geval minder moe van ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 07:57

Klein update:

Veel belangstelling voor Hippisch Recreatiepark

STADSKANAAL - Initiatiefnemer Peter Vloeijberghs van HPF projecten meldt dat er voor het Hippisch Recreatiepark in Stadskanaal flink wat belangstelling is.

Er zouden zich inmiddels 22 mensen hebben gemeld voor een woning op het recreatiepark voor paardenliefhebbers. Het hippisch recreatiepark met in totaal 150 woningen, die allen van een eigen paardenstal worden voorzien, gaat gebouwd worden tussen Stadskanaal en de N366. De aanleg vergt een investering van 30 miljoen euro. In het park komen naast woningen ook een restaurant, een kantoor, een groepsaccommodatie en paardenweiden.

Bron: www.rtvnoord.nl

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:01

is er nu de mogelijkheid zo'n vakantiewoning aan te schaffen of staan ze gewoon te huur ?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:06

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:01

deflin schreef:
Klein update:

STADSKANAAL - Initiatiefnemer Peter Vloeijberghs van HPF projecten meldt dat er voor het Hippisch Recreatiepark in Stadskanaal flink wat belangstelling is.

Er zouden zich inmiddels 22 mensen hebben gemeld voor een woning op het recreatiepark voor paardenliefhebbers. Het hippisch recreatiepark met in totaal 150 woningen, die allen van een eigen paardenstal worden voorzien, gaat gebouwd worden tussen Stadskanaal en de N366. De aanleg vergt een investering van 30 miljoen euro. In het park komen naast woningen ook een restaurant, een kantoor, een groepsaccommodatie en paardenweiden.

Bron: http://www.rtvnoord.nl

als ze slim zijn doen ze 2 stallen per woning...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:04

En dat is slim omdat...?????

Heb net een mailtje gestuurd, heb mezelf aangemeld als gids :D you never know wat er nog uitkomt he ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:15

Uitrijdmogelijkheden? Pagedal natuurlijk en Vledderbos, dat is ook behoorlijk groot en het sluit al redelijk aan richting Onstwedde en dat is echt schitterend.

volgens mij is de oude manege opgekocht door de Noorse Broeders...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:16

crazycactus schreef:
En dat is slim omdat...?????

Heb net een mailtje gestuurd, heb mezelf aangemeld als gids :D you never know wat er nog uitkomt he ;)

omdat er toch in heel veel gezinnen wel 2 rijden.
Denk aan 2 zusjes, elk met eigen pony
Of man en vrouw. Of 2 vriendinnen..

Als je er echt voor kiest om zo'n (waarschijnlijk) duurdere speciale paardenvakantie gaat, ga je waarschijnlijk niet alleen, als paardengek zijnde. Maar gezellig met je, vriendin, vriend, zus, man etc.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:26

beantsje schreef:

Ook al.. nou hopelijk blijft de manege dan wel een manege... Dit park gaat neem ik aan niet de functie van een manege overnemen denk ik zo.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:27

crazycactus schreef:
beantsje schreef:

Ook al.. nou hopelijk blijft de manege dan wel een manege... Dit park gaat neem ik aan niet de functie van een manege overnemen denk ik zo.

volgens mij gaat de manege eraf..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:52

deflin schreef:
Klein update:

Bron: http://www.rtvnoord.nl

Aha, ook goed voor de werkgelegenheid dus. Ik ga lavast maar een brief opstellen denk ik. yegen de tijd dat het klaar is sta ik wel bovenaan de lijst van de woningbouw en kan ik eindelijk mijn wens waarmaken om naar drenthe te verhuizen.