Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MaaikeMo schreef:Het eerste filmpje met de demonstratie vind ik dan wel weer komisch![]()
Maar het is wel een goede uitvinding, zolang ze het niet gaan verplichten..
Dat je mogelijkheid hebt tot betere bescherming vind ik goed, maar ik als dressuurruiter heb ik niet zo heel veel zin om rond te rijden met zon airding. bij hindernissen kan ik het me wel voorstellen, als je met je rug op een balk klapt, ben je erg blij zo'n jacket aan te hebben..
Maar ik zie het helemaal gebeuren.. Na het rijden stap ik af en vergeet ik het koordje los te halen, blaast t ding zich op, paard gaat er vandoor en lig ik op de grond
joyce2 schreef:Ik vroeg me idd ook af (las het net al eerder) wat er gebeurt als je op een flink bokkend paard zit. Ik ben ook wel eens alle kanten op geslingerd, half uit het zadel, maar soms kun je je weer corrigeren en is er niets aan de hand. Zou zo'n ding zich tijdens een bok sessie opblazen? Of is het touwtje vrij lang?
texelse schreef:Gebeurt dus regelmatig dat mensen bij het afstappen het koordje vergeten los te maken, en dan blaast het ding zich ook op. .
Elisa2 schreef:je krijgt je paard bovenop je dan heb je echt wel zo'n vest nodig wil je er een beetje zonder kleerscheuren vanaf komen.
Datjaa schreef:Is dit eigenlijk hetzelfde als het airbagvest, waar ze het al langere tijd over hebben?
Edit: Deze http://www.allesvoorpaarden.nl/index.ph ... even&a=159
Citaat:Dank voor uw interessante vraag.
Er zijn een aantal wezenlijke verschillen tussen het Hit Air vest en het nieuwe Point-Two Airjacket.
Allereerst is het belangrijk om te weten dat Hit Air al enige jaren op de markt bestaat en voortkomt uit een vest voor de motorsport. Het heeft hierdoor echt andere kenmerken. De afwijkende eigenschappen zijn:
- Hit Air is 2.5 keer zo zwaar als Point Two en u heeft hier als ruiter last van (voor een motorrijder ligt dit natuurlijk anders)
- Hit Air is 4 keer langzamer dan Point-Two! Wij beschikken over film en high speed fotomateriaal waaruit blijkt dat de openingssnelheid van Hit Air eenvoudig niet voldoet. U ligt al op de grond voordat het vest geopend is.Point Two opent binnen 0,1 seconde.
- Hit Air mist op enkele essentiele punten de airbag: op de rug en daar waar de CO2 patroon zich bevindt.
- Hit Air heeft een CE keurmerk voor een deel van het vest daar waar Point Two geheel CE goedgekeurd is.
PointTwo schreef:Beste allemaal,
Ik zie dat er nogal wat vragen zijn over het Point-Two Airjacket. Als er mensen zijn die een demonstratie willen bijwonen of dit willen organiseren dan kunnen jullie die via de website kenbaar maken: http://www.point-two.nl
Het is echt het meest innovatieve en effectieve veiligheidsprodukt van de laatste jaren en het werkt echt!
Het Airjacket is pas in februari dit jaar in Engeland op de markt gebracht. Doordat het airjacket daar een paar keer echt goed gewerkt heeft (oa bij Oliver Townend, vier dagen voordat hij Badminton won) is het in korte tijd door alle topruiters daar geaccepteerd.
In Burghley en in Boekelo droeg al de helft van de deelnemers het airjacket... Mensen die Annemieke Wieken hebben zien crashen in Boekelo met het airjacket bevestigen dat het super werkt.
Het voorbeeld van Karim in Fontainebleau (paard kwam op de ruiter) is al eerder aangehaald en mag ook genoeg zeggen.
Ik heb dit jaar in de B in Vlietland een meisje compleet over de kop zien slaan dus ik denk dat er niet alleen op internationaal niveau behoefte is aan een dergelijk veiligheidsproduct.
Wij zijn pas sinds oktober bezig om het produkt in de markt te zetten en denken dat pas het volgend eventingseizoen er ook hier volop gebruik van zal worden gemaakt.
Het is erg leuk om te lezen dat er ook op Bokt al een hele levendige discussie over gaande is en wij volgen dit graag. Alle kritiek is welkom en wij moedigen dit ook aan.
Ineke80 schreef:Ik vind het wel een goede uitvinding. Hopelijk wordt het niet verplichtgesteld bij normale trainingen. Vind dat de keuze altijd nog bij de ruiter zelf moet liggen. Alleen de prijs is wel belachelijk hoog zeg... maar die zal misschien ook wel zakken als de nieuwigheid ervanaf is.
Wat mij wel opvalt is dat filmpje 1 de man gewoon naar voren kiept
En met de jacket hij een meer gecontroleerde val overrolt met zijn schouder. Dat komt zowiezo al heel anders over. Hij had ook gewoon voorover moeten smakken, dan had je het veel beter gezien.
Ik krijg nu wel een beetje het gevoel alsof ze willen zeggen dat je met de jacket ook automatisch 'beter' terechtkomt bij een val. Terwijl de jacket eigenlijk alleen maar de val 'breekt' zeg maar.
Is dat jullie ook opgevallen?