Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:kan je geen andere wei huren Tjady,
jou weiland zal waarschijnlijk altijd een risico weide blijven..
(ik meen te hebben onthouden dat het een interval heeft van een jaar, dus dat de AM veroorzaker om het jaar weer terug lijkt te komen, maar weet dat niet meer helemaal zeker...)
irmalouise schreef:Jeetje wist niet dat het ook al in nederland was.
Want toevallig sprak een vriendin en die vroeg of ik mijn paard er ook voor het ingeent die hadden dit gedaan. Maar mag er dan geen 1 paard liever niet meer naar buiten of is het op bepaalde plaatsen, want bij ons zijn de paarden net vanaf dinsdag volledig naar buiten.
pyrodaantje schreef:Tsjonge,... en dan te bedenken dat nog steeds niemand eens kijkt naar mest stoffen... Oja,... foutje... er was wel een arts die vertelde dat er een doorbraak was... geloof ik in Italie...Maar ja... die is toch afgebrand door iedereen.... want even verder kijken dan al het gangbare van nu... dat is toch wel heel eng... en dat het verdacht veel lijkt op een bacterie die in de darmen voor komt... oeps... we gaan de hand echt niet in eigen boezem steken hoor. want stel je vor dat het komt door het vele overbemesten!!!! Ai.... en dan ook nog dat het komt door het niet natuurljk meer poepen van koeien door bemoeienissen van de mens... aiiii.... auwtch!
Ja hoor iedereen... het zijn schimmels....! Tuuuuuuurljk...
Mijn paarden vinden rotte blaadjes ook zo lekker!!! en ook paddestoelen daar doen ze ook een moord voor! Absoluut!!!! Helemaal JUMMIE!!!!
En iedereen... OOK DE PAARDEN IN TOPCONDITIE TREFT DIT! Niet wat ze zo beweren dat het alleen de jonge en oude paarden treft die 24 uur weidegang hebben....
Maar ja... laat iedereen maar angstvalig volhouden dat het alleen maar voorkomt in de bomen en struiken regio en niet verder kijken....
En natuurlijk het zo heerlijk onderschatten... van het treft mij toch niet...
Nou,.... Ik hoop dat dit niemand van jullie die dit lezen hoeft te treffen...
Dit lijden van je vriendjes.... dit gaat noooooooit meer uit je systeem.... ECHT NIET!!!Succes voor ieder die er nu mee zit... HEEL VEEL STERKTE!
tjady schreef:We hebben nog 2 hectare buiten het dorp liggen. Het is de bedoeling dat de merries met veulens daar straks heen gaan. Nu vind ik dat snachts nog te koud. De andere kunnen thuis blijven, want daar rijden we ook mee. Ik doe ze morgen wel om de beurt in de paddock ofzo.
Mijn dierenarts gaf aan dat ik op de site van AMAG een soort alarm gegeven wordt, dat aangehouden kan worden, voor het wel en niet buiten laten van de paarden.
Het nieuwe bericht op bokt doet mij wel hoop geven over de bacterie die ermee te maken zou hebben.
countrygirl schreef:tjady schreef:We hebben nog 2 hectare buiten het dorp liggen. Het is de bedoeling dat de merries met veulens daar straks heen gaan. Nu vind ik dat snachts nog te koud. De andere kunnen thuis blijven, want daar rijden we ook mee. Ik doe ze morgen wel om de beurt in de paddock ofzo.
Mijn dierenarts gaf aan dat ik op de site van AMAG een soort alarm gegeven wordt, dat aangehouden kan worden, voor het wel en niet buiten laten van de paarden.
Het nieuwe bericht op bokt doet mij wel hoop geven over de bacterie die ermee te maken zou hebben.
Tsjady, wat is de AMAG en de website URL?